Meeklijken kleppen stellen

padde66

MF'er
14 jun 2012
49
0
Arnhem
Hallo Allemaal,

Ik wil graag een keer zelf de kleppen stellen van mijn motor
( Thunderace, en een GSXR 570)

Echter heb ik dit nog nooit gedaan, en vroeg me af of ik een keer kon meekijken met iemand die dat nog gaat doen. Liefst in de regio van van Arnhem.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Mocht er niemand reageren :) (ik heb al gesteld en woon in zeeland). Wellicht heb je hier iets aan:


Staan nog meer van dergelijke filmpjes op youtube, dat in combinatie met een werkplaats handboek moet wel helpden. Het is niet ingewikkeld :)
 
Ik denk dat je een gsxr 750 bedoeld ?

Bij beide motoren gaat het kleppen stellen anders en ik weet dat het bij de gsx-en het een makkelijker proces is dan bij veel andere moderne fietsen.

Ik weet toevallig dat iemand hier op het forum (uit nijmegen) de kleppen van zijn gsxr 750 eigenlijk ook zelf wilt stellen maar dit nooit gedaan heeft. Daarnaast wil ik het tegen de tijd dat het nodig is ook zelf gaan doen (eventueel met z'n twee natuurlijk).

In principe zijn er veel how-to's te vinden die het proces vrij duidelijk laten zien. Verder is het een kwestie van durven denk ik. Misschien is dat een uitkomst als je bij niemand mee kan kijken? Op zich zou ik dan best mee willen helpen/denken mocht je het toch zelf willen gaan doen. In elk geval bij de GSX, de Thunderace zou ik persoonlijk met een ervaren iemand doen.

Mocht iemand een "demo" willen geven, lijkt het me wel interessant om ook een kijkje te nemen.

gr
 
Afgelopen week heb ik het bij een Ace gedaan, 3 inlaat kleppen per cilinder, 2 uitlaat kleppen per cilinder, nokkenassen moeten je uitbouwen wil je de kleppen kunnen stellen.
Radiateur moet eraf wil je de klepdeksel kunnen lichten.
 
Niemand die de TS wil helpen?
joeptjoep is toch wat anders als meekijken. Heb je wel eens aan een joeptjoep monteur gevraagd waarom hij iets doet?
Mooi dat je geen antwoord krijgt.
Niets mooier als afkijken, beetje leuteren en een bakkie doen.
 
Gas eens bij de motorkelder langs,
Daar kun je het zelf doen en als je wil komt er een monteur bij staan om te kijken en of te helpen.
kost bijna niets en is heel leerzaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan