Ploffen uit uitlaat na kleppen stellen Honda cbr600rr

Postma1997

Rookie
18 okt 2020
11
1
Na het herbouwen van het motorblok heb ik nu ook de kleppen nog gesteld. Hierna waren alle klepspelingen tussen de waarden wat het moet zijn.

Toch komen er ploffen uit de uitlaat, voornamelijk als de motor op temperatuur komt. Ik heb een opname bijgevoegd.

Weet iemand wellicht wat hiervan de oorzaak kan zijn?
 

Bijlagen

  • Opname motor (online-audio-converter.com).mp3
    487,7 KB
Na het herbouwen van het motorblok heb ik nu ook de kleppen nog gesteld. Hierna waren alle klepspelingen tussen de waarden wat het moet zijn.

Toch komen er ploffen uit de uitlaat, voornamelijk als de motor op temperatuur komt. Ik heb een opname bijgevoegd.

Weet iemand wellicht wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Klinkt als een Kawa zxr400

Staat 100% zeker op tijd?
Hebben die (ook) geen vast ontsteeektijdstip,

Kan ook nog wel eens armoe zijn maar dan zou het bij opwarmen over gaan
 
helemaal niet , ook niet als een CBR600RR want dat zijn beide 4cylinders.
ik hoor hooguit een tripple, als het al geen twin is.
Juist, de cilinders die bij stationair niet goed meelopen hebben detonatie in het restgas ofwel er zitten nog wat stationairsproeiers dicht. Je zou effe een warmtebeeld van de uitlaten kunnen maken
 
Juist, de cilinders die bij stationair niet goed meelopen hebben detonatie in het restgas ofwel er zitten nog wat stationairsproeiers dicht. Je zou effe een warmtebeeld van de uitlaten kunnen maken
Mee eens, behalve dat de 600RR injectie heeft zoals Zeroground aangeeft. Als de motor in het audiofragment een 600RR is loopt hij op 2 of 3 cilinders. Ik zou het in de ontsteking / brandstof / lucht toevoer zoeken.
 
Carburateurs niet synchroon is ploffen.
Te arm mengsel ook.
Misschien heb je per ongeluk iets geraakt bij de carbs.

Uitlaat niet gasdicht of geen luchtfilter is geen ploffen.
ben het niet met je eens, over de luchtdichtheid van de uitlaat.
was voor mij altijd teken van lekke pakking zodra de motor begon te ploffen. (vtr-sp1)
 
Zitten alle synchronisatieafdichtdopjes er allemaal nog op?
Bougiedoppen of penbobines goed aangedrukt en/of aangesloten?
worden alle uitlaatbochten ongeveer even heet, controleren met een plantenspuit of natte spons,
simpelweg een rotte bougie?
 
Zitten alle synchronisatieafdichtdopjes er allemaal nog op?
Bougiedoppen of penbobines goed aangedrukt en/of aangesloten?
worden alle uitlaatbochten ongeveer even heet, controleren met een plantenspuit of natte spons,
simpelweg een rotte bougie?
Waar zitten deze synchronisatieafdichtdopjes? Penbobines zijn goed aangedrukt en heb de bougie/penbobine getest door ze eruit te halen en dan aan te sluiten, hij geeft dan gewoon een vonk.
 
Waar zitten deze synchronisatieafdichtdopjes? Penbobines zijn goed aangedrukt en heb de bougie/penbobine getest door ze eruit te halen en dan aan te sluiten, hij geeft dan gewoon een vonk.
Toch blijft 1 uitlaatbocht kwa temperatuur wat achter ten opzichte van de andere. Als ik met water erop spuit verdampt het eigenlijk gelijk op de meeste uitlaatbochten en op 1 blijft het even zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan