Pakkingen diversion 900S vervangen bij kleppen stellen

Knoem

MF'er
29 sep 2005
244
14
voorschoten
zit er een pakking achter de deksel waar je de krukas kunt draaien van een diversion 900S.
op de part weergave lijkt namelijk van niet.

cover d900s.png

Ben even een lijstje aan het maken wat ik allemaal nodig heb als ik de kleppen ga stellen.
Het lijkt mij ook dat de pakking van de kleppendeksel vernieuwd moet worden of is dat niet noodzakelijk als deze nog in orde is?

Als er nog aanvullende tips zijn waar ik rekening mee moet houden of direct mee kan bestellen hoor ik het graag.
 
zit er een pakking achter de deksel waar je de krukas kunt draaien van een diversion 900S.
op de part weergave lijkt namelijk van niet.

Bekijk bijlage 1955956
Ben even een lijstje aan het maken wat ik allemaal nodig heb als ik de kleppen ga stellen.
Het lijkt mij ook dat de pakking van de kleppendeksel vernieuwd moet worden of is dat niet noodzakelijk als deze nog in orde is?

Als er nog aanvullende tips zijn waar ik rekening mee moet houden of direct mee kan bestellen hoor ik het graag.
Nee zit geen pakking achter.

Ik zou voor die €30 wel een nieuwe klepdeksel pakking wel kopen.

Let op diversions hebben klepstelplaatjes nodig.
 
Ik heb de how to gelezen ind, die is uitgebreid beschreven. Daarin staat dat het zonder tooltje kan maar wel wat gepriegel is. Vandaar even mijn vraag hier wat de ervaring is van mensen die het vaker hebben gedaan.

Het tooltje waar in die how to lijkt enkel geschikt voor een 600 tot 98. Ik heb geen idee of je die dus wel kunt gebruiken ?
 
Laatst bewerkt:
Je moet de nokkenassen er uit halen. Ik heb heel veel plaatjes, we kunnen altijd ruilen. Ik ga van jou topic geen howto maken maar je kan me raadplegen. Desnoods moet je me maar bellen.

Meten
Nokkenassen eruit
Plaatjes meten
Nieuwe plaatjes berekenen
Plaatjes uitwisselen
Nokkenassen er in
Weer meten

Beetje mazzel ben je daarmee klaar
 
Rob dat is top!

Als ik eerlijk ben sta ik niet direct te springen om mijn nokkenassen te lossen omdat ik wat koudwatervrees heb om mijn timing te verpesten.
Maar jou ervaring hierin is dat dit uiteindelijk makkelijker is dan hoe het beschreven is in wph?

Screenshot_20231226_201452_OneDrive.jpg
 
Neejoh, dat hoeft helemaal niet, dat moet met die Yamahas van mij, jij hebt andere shims als ik heb. Je kan ze zo wisselen, die grote shins heb ik ook geeneens niet
 
Ik heb de how to gelezen ind, die is uitgebreid beschreven. Daarin staat dat het zonder tooltje kan maar wel wat gepriegel is. Vandaar even mijn vraag hier wat de ervaring is van mensen die het vaker hebben gedaan.

Het tooltje waar in die how to lijkt enkel geschikt voor een 600 tot 98. Ik heb geen idee of je die dus wel kunt gebruiken ?
Het KAN met die tool, maar ik vond het zo'n gekloot dat ik toch de nokkenassen heb gelicht.
 
Ik heb zelf ook een yamaha diversion 900 gehad. Meer als een ton mee gereden, volgens mij was de eindstand 143k op zo iets(toen reed een auto hem total loss). 1 keer kleppen gesteld en daarna nooit weer. Die dingen verlopen bijna niks en is veel werk. Als hij niet raar loopt of gekke geluiden maakt zou ik het lekker zo laten. Zeker gezien de dagwaarde van deze fietsen.
 
Ik heb zelf ook een yamaha diversion 900 gehad. Meer als een ton mee gereden, volgens mij was de eindstand 143k op zo iets(toen reed een auto hem total loss). 1 keer kleppen gesteld en daarna nooit weer. Die dingen verlopen bijna niks en is veel werk. Als hij niet raar loopt of gekke geluiden maakt zou ik het lekker zo laten. Zeker gezien de dagwaarde van deze fietsen.
Zelfde hier. Bij 60.000 liet ik de kleppen stellen, waarna de monteur adviseerde om hem daarna dicht te laten. Ik heb hem tot 2 ton gereden, dus 140k en nooit meer kleppen gesteld. Na het aantikken van de 2 ton heb ik de motor stil gezet, want er moest teveel aan gebeuren om het rendabel te houden. Motor gesloopt en de nog bruikbare onderdelen verkocht. Het blok mankeerde niks, liep nog als een zonnetje, geen rare bijgeluiden en verbruikte nauwelijks olie.
 
Duidelijk, volgens mij is die wel een keer eerder open geweest aangezien ik op rondjes bij de pakking van de kleppendeksel ander dichtingsmiddel zie. Dan synchroniseer ik de boel nieuwe bougies er in en dan zien we het wel.

In basis was dit ook het idee. Een bullitproof bike kopen met weinig onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan