Kawasaki ZZR600 trekt niet meer op zoals het hoort

JasonX199

MF'er
6 apr 2013
62
4
Hoi,

Mijn zzr600 doet vreemd sinds 2 dagen terug, de motor liep die dag nog heel perfect maar tijdens mn laatste rit niet meer. De symptomen zijn niet echt herkenbaar dwz dus geen schokken of stotteren van de motor. Maar toch heeft de motor moeite met optrekken, normaal gesproken vloog de motor door de versnellingen maar nu doetie er langer over en heeft ook een ander geluid. De motor heeft pas een grote beurt gehad hierbij zijn de carbs gereinigd, bougies vervangen, luchtfilter vervangen enz. Khad een scheurtje ontdekt in de brandstofslang, die maar ook gelijk vervangen maar geen succes. Vergeleken met eerst loopt ie voor geen meter. Waardoor kan dit komen?
 
Na onderhoud heb ik er maandje op gereden zonder enig problemen, hoe kan t aan de afstelling liggen? 1 cilinder dat niet meewerkt zou toch wel herkenbaar zijn doordatie onregelmatig werkt.
 
Nee nee, de motor draait wel regelmatig, wanneer ik gas helemaal opentrek voel ik een gebrom onder mn tank alsof er iets onder druk zit, maar toch geen kracht voel. Ik kan nu ongeveer zeggen dat het lijkt alsof de motor wel 25kw is geworden.
 
Het blijft gewoon heel moeilijk om vanachter het scherm een diagnose te stellen, het kan ook echt van alles zijn.
Wil je de motor weer goed hebben laat iemand naar kijken/luisteren.
 
Hoe kom je daarbij?
Nukken heb je in elke vorm van techniek, gebrek aan voldoende kennis om een fout op te lossen is meestal het probleem.
 
Laatst bewerkt:
haal de onderkuip er eens af, en als de motor echt volledig koud is, hem starten en voelen aan de uitlaten of ze alle 4 gelijk warm worden (of er WD40 ofzo op spuiten en kijken of ze alle 4 even snel verdampen).
als er een verschil is tussen de uitlaten, heb je een lokaal (cylinder gerelateerd) probleem : bougie of slecht werkende carbu), bij geen veschil een algemeen probleem (kan vanalles zijn).
 
Hoi,

heb iets vreemds ontdekt, nadat ik een gescheurde slangetje boven de ingang van de cyl zag kwam ik een vreemde zilver balletje erin tegen.

UgsYmWr.jpg


j9A9Nnn.jpg


siWmXHN.jpg


Dit gaat naar de slangetje onder de tank naar toe, vacuumslang neem ik aan. Dat balletje kwam ik trouwens ook in de 3e cyl tegen. dus 3e en 4e cylinders hadden dit.

Mijn vraag nu, hoort dit zo? Of is dit de oorzaak waarom de motor niet meer optrekt.
 
Haha gedaan hij rijdt beter op lage toeren maar ik mis de oude vermogen ervan. Nu heeft de motor een onderbreking waarvan ik een bougie verdenk, achja morgen weer een dag. Iig bedankt voor de oplossingen, hiervan voel ik me de dag om wijzer haha
 
Bougie van mn tweede cilinder was vreemd genoeg gebroken erin. De schroefdraad zat nog in m'n blok en de bovenkant aan mn bougiekabel. Alles weer rechtgezet nu heb ik alle vermogen weer terug. Bedankt allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan