vt1100 schakelt niet meer

Gerdeper

MF'er
1 jan 2013
103
11
Venlo
Hallo allemaal,
Ik heb de covers links en rechts op het blok vervangen. Tevens het koppelingshuis even los gehad, anders kan ik de cover niet eraf halen.
Daarna weer alles in elkaar gezet, koppeling weer op druk gebracht en gestart. Start goed schakelt ook prima, alleen ik rij niet weg. Niet in de 1, niet in de 2....
Hij reageert dus nergens op, maar ik hoor um wel klikken.

Iemand enig idee wat dat in kan zitten?
 
Gaat licht, maar voel wel wat weerstand. Heb ook geluisterd bij koppelingscilinder als ik de hendel intrek, en daar hoor ik een zuigend geluid, dus er gebeurt wel wat.
 
full

Volgens mij ziet deze er normaal uit. Lekt niet, en als ik de hendel in knijp, dan komt de cilinder naar buiten tot ongeveer de rand, en gaat dan netjes terug als ik de hendel weer loslaat.
 
Maar als ik um met de hand ronddraai, dan beweegt het achterwiel wel (uiteraard op de middenbok).

dan is die waarschijnlijk constant ontkoppelt,
je had hier toch niet aan geprutst ? echt niet ?
die middelste stift op de foto zal als je die indrukt [via de cilinder] de boel ontkoppelen.
als je de koppeling op laat komen komt ie weer naar buiten en kan je wegrijden.
[als ik de werking van deze koppeling goed begrijp tenminste]
blijft die hangen op een of andere manier ?
 
dan is die waarschijnlijk constant ontkoppelt,
je had hier toch niet aan geprutst ? echt niet ?
die middelste stift op de foto zal als je die indrukt [via de cilinder] de boel ontkoppelen.
als je de koppeling op laat komen komt ie weer naar buiten en kan je wegrijden.
[als ik de werking van deze koppeling goed begrijp tenminste]
blijft die hangen op een of andere manier ?
Ik heb hier echt helemaal niets aan gedaan. Ja, ik zou zeggen hij blijft hangen. Ik heb de cover van de drukgroep eraf gehaald, maar ja, weet niet goed wat ik daar moet zoeken. Wat ik al zei, ik kan hem draaien, maar verder weet ik het niet. Ik heb het idee dat die pin maximaal ingedrukt is, en dat die niet meer terugkomt ofzo. Maar hoe los ik dat op?
 
Ik heb hier echt helemaal niets aan gedaan. Ja, ik zou zeggen hij blijft hangen. Ik heb de cover van de drukgroep eraf gehaald, maar ja, weet niet goed wat ik daar moet zoeken. Wat ik al zei, ik kan hem draaien, maar verder weet ik het niet. Ik heb het idee dat die pin maximaal ingedrukt is, en dat die niet meer terugkomt ofzo. Maar hoe los ik dat op?

die pin zou terug moeten veren naar zijn ontspannen stand, dan koppelt ie weer .
hoe het komt dat ie niet terug wil ? , geen idee eigenlijk, misschien geforceerd gemonteerd ?
en nu de pin krom ?

ik heb te weinig kennis van dit soort koppelingen om je verder te helpen, wellicht een ander misschien.

wat je zou kunnen doen is op internet een explosieview te zoeken van deze koppeling en daar te kijken of je wat vreemds kan vinden, of toch naar een motorzaak te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan