Goede acceleratie app voor iphone

robber57

MF veteraan
28 feb 2013
1.082
283
Ik heb nu al een paar avonden zitten zoeken en ook het forum door geworsteld maar kom er niet echt uit.

Ik zoek een iphone app die acceleratie kan meten via gps+g-force sensor, deze kan plotten in een grafiek en deze grafiek wil ik ook kunnen opslaan+evt printen dus export naar pdf of zo.

Ik wil de app gebruiken om bv 0-100 km/h te meten en te zien in een grafiek en zo mijn motorscooter optimaliseren.
Alleen tijd meten is niet genoeg ik wil echt een grafiek snelheid vs tijd zien en deze grafiek ook kunnen opslaan en exporteren naar de pc en uit printen.

Er zijn honderden apps die het mogelijk kunnen en ik heb geen probleem om desnoods 20 euro voor een app te betalen maar dan moet het wel wat zijn en dat kun je niet opmaken uit de screenshots in de app store of zelfs op de site van de ontwikkelaar.


Wie o wie heeft goede ervaring met 1 van de honderden beschikbare apps?
 
Dat was een van de eerste die ik vond en dan de " classic".

Zou jij voor me in de app willen kijken of de grafieken kunt exporteren?
Dan zou ik in een keer klaar zijn :)
Bvd :)
 
ik heb altijd het idee dat die 0-100 metingen compleet waardeloos zijn.

Er zit altijd een bepaalde vertraging op je GPS fix en het zal dan ook pak 'm beet een seconde duren voordat je telefoon door heeft dat je bent gaan rijden. Intussen zit je dan dus al op de 40 km/h.

Zodra je telefoon door heeft dat je 100 bent gegaan, zit jij al weer op de 120.
 
ik heb altijd het idee dat die 0-100 metingen compleet waardeloos zijn.

Er zit altijd een bepaalde vertraging op je GPS fix en het zal dan ook pak 'm beet een seconde duren voordat je telefoon door heeft dat je bent gaan rijden. Intussen zit je dan dus al op de 40 km/h.

Zodra je telefoon door heeft dat je 100 bent gegaan, zit jij al weer op de 120.

G-force sensor is best nauwkeurig.
 
Helaas antwoord erichuyn niet meer, iemand anders die kan bevestigen dat je de grafieken kunt opslaan/exporteren/printen?


Dat de meting niet zo nauwkeurig is zou kunnen zijn maar het gaat mij ook niet om absolute waardes, het boeit me niet echt wat mijn tijd van 0 naar 100 is, wat ik wil weten is of mijn eerste run sneller is dan de tweede run nadat ik wat heb aangepast.
Aangezien voor beide runs de software dezelfde fout zal maken krijg ik toch een representatief resultaat, althans dat is mijn theorie.... :+

En idd; de gforce meter kan aardig nauwkeurig zien wanneer je gaat rijden, daar heb je geen gps voor nodig, de gps hoeft alleen maar de snelheid in de gaten te houden.
 
Helaas antwoord erichuyn niet meer, iemand anders die kan bevestigen dat je de grafieken kunt opslaan/exporteren/printen?


Dat de meting niet zo nauwkeurig is zou kunnen zijn maar het gaat mij ook niet om absolute waardes, het boeit me niet echt wat mijn tijd van 0 naar 100 is, wat ik wil weten is of mijn eerste run sneller is dan de tweede run nadat ik wat heb aangepast.
Aangezien voor beide runs de software dezelfde fout zal maken krijg ik toch een representatief resultaat, althans dat is mijn theorie.... :+

En idd; de gforce meter kan aardig nauwkeurig zien wanneer je gaat rijden, daar heb je geen gps voor nodig, de gps hoeft alleen maar de snelheid in de gaten te houden.
ik ben bang dat de onnauwkeurigheid veel groter is dan de verschillen die je door de afstelling gaat realiseren, dus per saldo heb je er weinig aan

maar het is wel grappig speelgoed
 
Laatst bewerkt:
mijn gevoel zegt ook dat dit niet nauwkeurig genoeg is voor het "fine tunen"

maar geen ervaring.......puur gevoel.

Als je echt wil gaan tunen moet je ook een 4-gas meter gebruiken om zeker te zijn dat het mengsel en de verbranding wel goed zijn.

Je kan je motor prima supersnel afstellen. Alleen loopt 'ie dan te arm en is 'ie snel kapot. Of hij gaat pingelen en da's niet goed voor je drijfstanglagers.

Maar je kunt hem best als meetinstrument gebruiken om in te schatten of je misschien niet eens naar de tuner zou moeten stappen.

Of gewoon om tegen je vrienden te kunnen opscheppen, natuurlijk. Maar sprintjes zijn dan leuker. :)
 
Afijn, ik heb niet veel geduld en heb dynolicious classic maar gekocht in de app store, het gaat dan ook weer niet om een maandsalaris, die 8 eu is wel te overzien :+

Helaas ben ik erg druk maar ik heb er 1 run mee gemaakt met de foon in de hand op mijn sh300 en het lijkt idd alles te doen wat ik er mee wil doen, export van de grafieken is een beetje onorthodox, de app exporteert de grafieken als jpeg in hoge of lage kwaliteit naar de fotorol,ik had liever pdf gehad maar het lijkt me wel een comfortabele manier van werken, als laatste kun je de resultaten(en ik denk ook de grafieken) ook emailen wat ook wel erg handig is.

Ik heb op mijn sh150 een ram mount met iphone case en ik ga eerst daar maar eens wat mee testen, ik ben er van bewust dat een deel van de nauwkeurigheid en reproduceerbaarheid zit in de manier hoe je de telefoon aan de motor vast maakt, dat moet zo stabiel mogelijk zijn en voor zover mogelijk altijd iedere keer opnieuw zo veel mogelijk identiek aan de vorige meting.
Ik heb ook al gezien dat er wat ijk mogelijkheden zijn in de app om de nauwkeurigheid te verhogen, dat moet ik ook gaan uit zoeken.

Afijn, ik heb het eea te doen :]


Allen hartelijk dank voor de nuttige tips en advies, als ik wat resultaten heb(goed of slecht) kom ik wel weer terug in dit topic om dat te melden.
Voor nu dag :W en bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan