200cc 4takt crosser lekt overtollige benzine uit carburateur

JHemmes

Rookie
28 jul 2013
2
0
Hallo!

ik heb een 200cc 4 takt crosser...
Hij heeft het altijd prima gedaan, maar laatst ging de brandstofslang van de benzine tank naar de carburateur kapot. Ik heb toen bij de lokale fietsenmaker (die ook brommers repareert) een nieuwe slang gekocht, die een iets grotere diameter heeft dan de oorspronkelijke... Sinds toen begon het slangetje dat overtollige benzine uit de carburateur laat lopen te lekken.

dus ik dacht, dat komt door die grotere diameter.
En ik zag dat ik ergens nog een klein bruikbaar stukje van de oude brandstof slang had liggen. maar dat was niet genoeg om van de tank naar de brandstof filter, en van de brandstof filter naar de carburateur te gaan. Dus ik heb dat stukje slang met oorspronkelijke diameter in het stuk van de benzinetank naar brandstof filter gezet, en daarna weer gewoon dat nieuwe, dikkere stuk. Met de gedachte dat een deel van de slang met kleinere diameter voldoende zou zijn om niet meer te lekken....

Alleen het slangetje dat overtollig benzine uit de carburateur laat lopen lekt nog steeds. komt dit toch door het feit dat een deel van de brandstof slang een te grote diameter heeft, of moet ik de carburateur anders afstellen?

sorry voor het lange (misschien onduidelijke) verhaal :P , maar kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt en Groetjes, Jasper
 
kijk anders hier even na, als ik lees hoe je het probleem omschrijft heb ik niet de indruk dat je vaak sleutelt.(niet dat het wat uitmaakt, als je niet hoeft te sleutelen kun je rijden!)
http://www.youtube.com/watch?v=SZeeydGyiw0

als alle benzine uit je carburateur is en je houdt hem op de kop dan mag je geen lucht in de carburateur kunnen blazen, als dit wel lukt blijft of je vlotter hangen of je vlotternaald dicht niet goed af.
Zelden komt het voor dat de vlotter zelf lek is en vol benzine loopt en daardoor zinkt...
 
klopt, ik sleutel niet zo heel veel, de crosser staat bij mijn ouders, en ik studeer ondertussen zelf in een andere stad... ik heb het filmpje gekeken, maar hij maakt volgens mij (not sure) in dat filmpje alleen de sproeiers schoon, en niet de vlotternaald...
ik heb ook een paar filmpjes gekeken van hoe je een vlotternaald schoonmaakt.
maarja, ik zit ondertussen in mijn studentenstadje, en ik zal over een maand ofzo pas weer bij mijn ouders zijn...

in ieder geval bedankt voor de info, en als ik er weer eens ben zal ik het nog een bekijken
 
kijk anders hier even na, als ik lees hoe je het probleem omschrijft heb ik niet de indruk dat je vaak sleutelt.(niet dat het wat uitmaakt, als je niet hoeft te sleutelen kun je rijden!)
http://www.youtube.com/watch?v=SZeeydGyiw0

als alle benzine uit je carburateur is en je houdt hem op de kop dan mag je geen lucht in de carburateur kunnen blazen, als dit wel lukt blijft of je vlotter hangen of je vlotternaald dicht niet goed af.
Zelden komt het voor dat de vlotter zelf lek is en vol benzine loopt en daardoor zinkt...

Nog nooit zo'n slecht voorlichtingsfilmpje over het schoonmaken van een carburateur gezien |(
 
klopt, ik sleutel niet zo heel veel, de crosser staat bij mijn ouders, en ik studeer ondertussen zelf in een andere stad... ik heb het filmpje gekeken, maar hij maakt volgens mij (not sure) in dat filmpje alleen de sproeiers schoon, en niet de vlotternaald...
ik heb ook een paar filmpjes gekeken van hoe je een vlotternaald schoonmaakt.
maarja, ik zit ondertussen in mijn studentenstadje, en ik zal over een maand ofzo pas weer bij mijn ouders zijn...

in ieder geval bedankt voor de info, en als ik er weer eens ben zal ik het nog een bekijken

Idd :Y vlotternaald is iets anders dan getoond in dat nietszeggende filmpje :+

Belangrijk bij een vlotternaald = dat het puntje onbeschadigd is. Er zijn er ook met een rubber puntje en die slijten sneller in en moet je dan vervangen.

Als dit goed is carburateur onderste-boven houden en dan moet je het lipje tussen de vlotters zo afstellen dat de bovenkant van de vlotter het carb-huis niet kan raken en proberen een ruimte hiertussen te houden van 1.5 tot 2 mm.

Dan moet de vlotternaald voldoende kracht op kunnen bouwen voor het afsluiten van de benzine :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan