staalomvlochten remleidingen ?

16 aug 2002
49
0
De Kwakel
Wat zijn de voordelen van stalen remleidingen ?
Is het de moeite waard om ze er op te zetten ?
Mijn rem olie moet worden vervangen en nou zat ik te twijfelen om er maar gelijk stalen remleidingen op te zetten, ik ben dan toch bezig !!!!
Eric ( ZX-6R )I(
 
Rubber of kunststof met een metaal hoes zal in de praktijk niet veel op veiligheid uitmaken zolang ze maar niet te oud ( ouder dan 5 jaar) zijn
Op mijn Guzzi uit 1972 heb ik bij de ombouw naar schijfremmen ( de trommel remde veel te weinig voor het hedendaagse verkeer) bewust voor rubber gekozen om in het juiste tijdbeeld te blijven die zwarte beklede kunststof leidingen zijn veel te iel voor zo'n oude bak .
Remkaflex leverde ze op maat gemaakt en als ze over drie jaar het vijfde jaar in gaat bestel ik nieuwe .
Op dat soort onderdelen moet je niet bezuinigen net al je banden het zijn de onderdelen die bepalen of je het red of niet en bij dat laaste is vaak de dood de winnaar
Als je het nummer bewaard hebt maken ze zo weer nieuwe, de tekeningen bewaren ze :Y
 
Nou, spijker op de kop;

Bovenstaand is dus besparen op veiligheid.


Laten we hopen dat er niemand bij betrokken raakt als je het ding straks niet meer op tijd stil krijgt.

wordt verder echt niet op bezuinigd. de rem wordt degelijk onderhouden en als je doorknijpt staat ie echt wel stil, het is alleen niet zo dat je bij de lichtste aanraking het achterwiel van de grond krijgt, zoals bij nieuwe moderne motoren. Maar ik geef toe, staalomwonden remleidingen zouden echt een verbetering zijn op dat ding.
 
wordt verder echt niet op bezuinigd. de rem wordt degelijk onderhouden en als je doorknijpt staat ie echt wel stil, het is alleen niet zo dat je bij de lichtste aanraking het achterwiel van de grond krijgt, zoals bij nieuwe moderne motoren. Maar ik geef toe, staalomwonden remleidingen zouden echt een verbetering zijn op dat ding.
Het gaat er niet om dat staal omvlochten leidingen beter zijn dan de rubberen.
Het gaat er om dat die rubbere leidingen na een jaar of 5 moeten worden vervangen omdat ze verouderen.
De kans dat je leiding barst word met het jaar groter en die van jou zijn al 24 jaar oud.
Ze hadden volgens het boekje al 5 keer vervangen moeten worden.
 
Het gaat er niet om dat staal omvlochten leidingen beter zijn dan de rubberen.
Het gaat er om dat die rubbere leidingen na een jaar of 5 moeten worden vervangen omdat ze verouderen.
De kans dat je leiding barst word met het jaar groter en die van jou zijn al 24 jaar oud.
Ze hadden volgens het boekje al 5 keer vervangen moeten worden.


Dus bespaar je op veiligheid. Punt uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan