staalomvlochten remleidingen ?

16 aug 2002
49
0
De Kwakel
Wat zijn de voordelen van stalen remleidingen ?
Is het de moeite waard om ze er op te zetten ?
Mijn rem olie moet worden vervangen en nou zat ik te twijfelen om er maar gelijk stalen remleidingen op te zetten, ik ben dan toch bezig !!!!
Eric ( ZX-6R )I(
 
Dan ben ik ook wel geïnteresseerd in een stalen remleiding voor de achterrem op mijn Blade SC33.
Graag een PB als het serieus was.
Tevens zie ik ook dat je een bol in de aanbieding hebt. Ben ik er toevallig ook 1 van aan het bouwen, heb je nog spare parts die je verkoopt?
 
Even een kleine correctie: stalen remleidingen voor op een motor zijn er niet, er zijn alleen staalomvlochten leidingen. De leiding zelf bestaat uit een kunststof die niet rekt, teflon.

Voor de rubber remleidingen op Japanse motoren wordt door de fabrikant aangeraden die na 4 jaar te vervangen. Dat is een advies dat in Japan wettelijk verplicht is.
 
Even een kleine correctie: stalen remleidingen voor op een motor zijn er niet, er zijn alleen staalomvlochten leidingen. De leiding zelf bestaat uit een kunststof die niet rekt, teflon.

Voor de rubber remleidingen op Japanse motoren wordt door de fabrikant aangeraden die na 4 jaar te vervangen. Dat is een advies dat in Japan wettelijk verplicht is.


Jawel, soms een stukje.......... (Je hebt gelijk JanB)

Het probleem van staalomvlochten remslangen is dat je niet kan zien of ze goed of slecht zijn.
Bij een conventionele remslang zie je dat ze inscheuren of in een extreem geval opzwellen tijdens remmen.
Bij een staalomvlochten remslang knijp je er gewoon een keer door heen......
Daarom adviseren de meeste fabrikanten van deze slangen dat je ze om de zoveel jaar moet vervangen.
 
Bij een conventionele remslang zie je dat ze inscheuren of in een extreem geval opzwellen tijdens remmen.
Bij een staalomvlochten remslang knijp je er gewoon een keer door heen......

Ehm nee.

De enige leiding waar ik spontaan doorheen knijp zijn rubberen leidingen, en dan met name die van 20 jaar oud.

Een staalflex leiding slijt niet, tenzij fout gemonteerd (schuurplek) of corrosie op de wapening (makkelijk te zien en onderdeel van de controle bij een een beurt).
 
Bolletjebas heeft nooit beweert dat hij voor anderen ook voor die prijs remleidingen kon maken.
Bolletjebas zei alleen maar dat hij voor 3 tientjes klaar was.
 
Ehm nee.

De enige leiding waar ik spontaan doorheen knijp zijn rubberen leidingen, en dan met name die van 20 jaar oud.

Een staalflex leiding slijt niet, tenzij fout gemonteerd (schuurplek) of corrosie op de wapening (makkelijk te zien en onderdeel van de controle bij een een beurt).

Gadver ik neem nooit meer FrenTubo levensgevaarlijke staalomvlochten leidingen, mooi dat wel. Zaten op mijn fiets toen ik hem kocht, dus qua montage geen idee hoe dat is gedaan maar na 1 winter begon zowel voor als achter lek te raken doordat bij de koppeling vloeistof er uit kon ontsnappen. Daarna direct vervangen met leidingen van Venhill. Minder bekend voor zover ik weet maar voelt allemaal zeer degelijk aan en monteren is dankzij de draaibare knelkoppeling een appeltje eitje.
 
Thanks !

Laat ik nou net die lengte nodig hebben voor m'n Rebel.
Ander stuur op gezet van de week en nou is de leiding veel te lang.
Effe een koperdraad van een meter gepakt, beetje erbij houden en frommelen, blijkt een meter precies te passen.

*O* dus voor weinig!

You're welcome ;)

Kan je ff laten weten hoe de kwaliteit is als je ze binnen hebt? Hier of via pm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan