Starten bandit 600

FDB83

Rookie
28 aug 2013
3
0
Beste Motoliefhebbers,

ik heb een bandit 600 die een startprobleem heeft, maar kan niet thuisbrengen wat het zou kunnen zijn.

Als ik wil starten hoor ik de starter draaien...en that's it...
Starterdeksel eraf gehaald en je ziet de starter draaien samen met de starterkrans...voor de rest niets...

als ik de moto in versnelling zet (koppeling los) en de motor voor- of achteruit duw bewegen deze tandwielen wel...

Op filmpje kan je zien wat het doet:
http://www.youtube.com/watch?v=2DbX1UeYSpQ&feature=share&list=UU64tM30EtEtWm2V8yyXuZlQ

welke bandit guru kan me zeggen wat dit zou kunnen zij en als het een dure reparatie is?

En de olie dier eruit gevloeid is, is dat afkomstig van de hoofdreservoir (10W40) of is dat een aparte reservoir?

Alvast bedankt!!

grtz!
 
Het is zo dat "normaal" je de zuigers hoort op en neer gaan tijdens het starten, maar dit gebeurt niet...
het lijkt dat het gedeelte wat de krukas moet "aanzwieren" geen verbinding heeft met de starter...
 
Hij zit vast...maar kan zijn dat hij wat gelost heeft?
wanneer de starter draait, draait die bout ook mee...
maar ik zal het zeker eens nazien!
Ergens een quicklink naar WPHB?

Thanx!
 
Is dat zo?
Als de bout in de krukas mee ronddraait, mag je er dan niet vanuit gaan dat de startmotorkoppeling wel aangrijpt en de krukas wel draait?

als alles draait, werkt de koppeling, en dat zie je ook op het filmpje.
alleen wil de krukas niet meedraaien, en daarvoor heeft Gixxer-Harry ook reeds de oplossing gegeven ;)
 
Laatst bewerkt:
als alles draait, werkt de koppeling, en dat zie je ook op het filmpje.
alleen wil de krukas niet meedraaien, en daarvoor heeft Gixxer-Harry ook reeds de oplossing gegeven ;)
Als die bout wel draait maar de krukas zelf niet dan zal de bout er zo uit vallen.
Die bout zit toch in de krukas?
 
Als die bout wel draait maar de krukas zelf niet dan zal de bout er zo uit vallen.
Die bout zit toch in de krukas?

eigenlijk hebt ge gelijk :Y

maar als je het filmpje op full-screen bekijkt, draait de bout volgens mij niet, ook al zegt TS van wel :?

maar stel dat alles werkt en de krukas draait, hoe komt het dan dat hij egaal rond gaat (het is duidelijk dat hij geen compressie moet overwinnen) ? bougies eruit -> zou je toch moeten horen aan de lucht die hij langs de bougiegaten weg perst ? volgens mij duidt er in dat filmpje niets op dat de krukas rond gaat
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk hebt ge gelijk :Y

maar als je het filmpje op full-screen bekijkt, draait de bout volgens mij niet, ook al zegt TS van wel :?

maar stel dat alles werkt en de krukas draait, hoe komt het dan dat hij egaal rond gaat (het is duidelijk dat hij geen compressie moet overwinnen) ? bougies eruit -> zou je toch moeten horen aan de lucht die hij langs de bougiegaten weg perst ? volgens mij duidt er in dat filmpje niets op dat de krukas rond gaat
Het lijkt er inderdaad op dat die bout helemaal niet draait.
Of hij zit los of de startmotorkoppeling is kapot.
 
Ik heb even de tekening bekeken en in inderdaad, de koppeling grijpt aan dus draait hij over de krukas.
Als Ts dingen schrijft die niet waar zijn word het er niet duidelijker op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan