gixxer 2000 - k&n + yoshi

hypersnap

Rookie
20 aug 2013
26
0
dendermonde
Helleuw,


Quick question: moet je na het steken van een k&n luchtfilter + een (open) demper van yoshimura je bike laten afstellen of kan ik er gewoon mee verder rijden?


Ik heb een originele ecu zonder power commander dus.



grtz
 
Beste is afstellen :)

Orginele ecu kan (ik d8 op 3 punten) herschreven worden met een zgn "yoshi box"

Hoegee te giessen doet dit bijvoorbeeld.
 
Open k&n is meer lucht en te weinig benzine aanvoer dus grotere sproeiers erin beetje googlen en je kan er vast wel wat afstellingen over vinden zo mee gaan rijden kan maar hij zal niet fijn rijden en als je veel gaat rijden dan loopt je blokkie kapot (kleppen of gat in zuiger)
 
Open k&n is meer lucht en te weinig benzine aanvoer dus grotere sproeiers erin beetje googlen en je kan er vast wel wat afstellingen over vinden zo mee gaan rijden kan maar hij zal niet fijn rijden en als je veel gaat rijden dan loopt je blokkie kapot (kleppen of gat in zuiger)

De motor heeft een injectie O-) ,die te programmeren is :)
 
In principe zou de motor meer lucht kunnen aanzuigen door het k&n luchtfilter element.

Maar het kan goed zijn dat je geen verschil merkt en dus die 2 onderdelen weinig toevoegen.

Monteer ze en meet de lucht/benzine verhouding voor en na montage van 'tuning' onderdelen.

Open demper helpt vrij weinig voor extra vermogen, wel voor meer lawaai.
 
De 2000 heeft toch geen injectie? die heeft carbu's dacht ik?

(ken er ni al te veel van :? )

Gixxer K1 model heeft injectie

2 maal fout :P

2000 heeft een injectie en is geen K1 (2001) maar een Y (2000) 8-)

Even ter aanvulling,de 1e GSXR 750 met injectie kwam in 1998 O-) en had het koosnaampje "den SRAD" en een heerlijke brommer :]
Ik vond deze fijner als de 2000 en 2002 die ik gereden heb,maar dat is weer een ander verhaal :)
 
Laatst bewerkt:
Zoooo, weekend al weer even voorbij en tijd gehad om tot rust te komen en over deze materie na te denken (hoop ik toch :?)

Te arm lopen verbranden uitlaatkleppen van als het echt extreem is. Een verbrande klep breekt af op een gegeven moment als je het niet tijdig merkt. Een dansende klep in je cilinder kost je een blok (of dit model moet nog losse cilinders hebben).

Het blijft nattevingerwerk als we het hebben over mogelijke gevolgen zonder dat deze fiets op de bank is geweest. Maar ik schets even een worst case scenario.

Duidelijker zo?
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik had toch op een meer technische onderbouwing gehoopt, ik vind het altijd fijn als mensen goed in de materie duiken en dan ook aan kunnen geven hoe en waarom het gaat zoals het gaat :+
Maar dat is puur persoonlijk hoor..., voor het allergrootste deel van de mensen die hier mee lezen is dit een duidelijk antwoord, en dat is nog steeds het belangrijkste ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan