Welke Dynojet kit?

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.616
10.711
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik krijg mn brommert niet lekker lopent, wil daarom een dynojet proberen..

Het is een GS1000 met 1240cc cilinders en carburateurs van een GSX750 uit '81.

Moet ik nu een setje hebben die bij de carburateurs horen, of een set voor een 1100?
Ik weet wel dat ie aardig rijk moet int midden gebied.

De reden van de vraag, is een naald voor een 1100 wel rijker dan voor een 750?

Alvast bedankt! :)
 
Hou het geld toch in de zak. Zo'n dyno kit brengt je niks...
Doe maar eens brandstofreiniger in de tank,70 km rijden, wegzetten 2 dagen later weer rijden.
Ik vermoed dat jouw motor een stuk beter zal lopen.
Succes!
Heb je gelezen wat Ts allemaal verandert heeft aan zijn motor?
 
Ik ben bezig met een set GSX1100 carburateurs.

Was gister bij de Suzuki Dealer, maar de gasbuizen van de GSX1100 werden niet meer verkocht.

Toen ik bezig was met mn RS34 carburateurs wilde ie wel goed lopen met de 1000cc, toen ik er een 1100cc big bore opzette moest ik er rijkere naalden inzetten.

Nu rij ik met carburateurs van een 750cc en met 1240cc cilinders..
Hopelijk gaat ie met de carburateurs van de 1100 een stuk beter lopen.
Even wachten tot ik die dingen heb, moeten uit de states komen...

De gasnaalden en gasbuizen hebben andere nummers van een 750 en 1100.

Probleem is ook dat de modernere carburateurs volgens mij niet meer op een GS1000 kop passen...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met een set GSX1100 carburateurs.

Was gister bij de Suzuki Dealer, maar de gasbuizen van de GSX1100 werden niet meer verkocht.
Kweenie welk bj, maar hier nog te krijgen:
JET,NEEDLE,O-8, fits GSX1100G 1992 (N) (E01 E02 E04 E15 E16 E17 E18 E21 E22 24 25 39) - order at CMSNL
Toen ik bezig was met mn RS34 carburateurs wilde ie wel goed lopen met de 1000cc, toen ik er een 1100cc big bore opzette moest ik er rijkere naalden inzetten.

Nu rij ik met carburateurs van een 750cc en met 1240cc cilinders..
Hopelijk gaat ie met de carburateurs van de 1100 een stuk beter lopen.
Even wachten tot ik die dingen heb, moeten uit de states komen...

De gasnaalden en gasbuizen hebben andere nummers van een 750 en 1100.

Probleem is ook dat de modernere carburateurs volgens mij niet meer op een GS1000 kop passen...

Injectie lijkt me ook wel een leuke modificatie, die ook wel bij je andere mods past.
 
Als je echt wilt weten waarom de motor niet goed loopt, zul je toch echt de testbank op moeten.

Paul Ritzen in Weert heeft mijn V-Max afgelopen januari onder handen gehad en je weet niet wat je meemaakt als je nu het gas open trekt....

Veel meer dan manuren, een testbank, handigheid en een dyno stage 1 kitje had hij niet nodig om er zo'n 23PK meer uit te persen...
 
Maar hij kan toch de benzine/luchtverhouding meten?

En testen al rijdend is beter dan op een testbank waar de omstandigheden perfect zijn, wat niet altijd is al rijdend.

Goed voor een basis maar niet voor echt alles goed te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
En kun je de Air/Fuel ratio onder het rijden dan ook meten bij elk toerental?

Onbelast meten is heel iets anders dan de motor door het hele toerenbereik belasten en meten....

Ik ben van mening dat je met een goede bank en een goede monteur een veel beter resultaat kunt bereiken dan door rijdend te testen....
 
En kun je de Air/Fuel ratio onder het rijden dan ook meten bij elk toerental?

Onbelast meten is heel iets anders dan de motor door het hele toerenbereik belasten en meten....

Ik ben van mening dat je met een goede bank en een goede monteur een veel beter resultaat kunt bereiken dan door rijdend te testen....

Jazeker kun je dat bij ieder toerental aflezen!
Je hebt een O2 sensor in je uitlaat, en een meter op het stuur, dus je kunt ten allen tijden je AFR aflezen.

Een bank is wel veel makkelijker, vooral bij hoge snelheid, als ik mn motor los trek en je moet op het verkeer letten, ding de bocht door krijgen, de rijwind trotseren, en opt klokkie kijken, dat kan soms nog wel eens een uitdging zijn. ;)

Ik heb vandaag trouwens een set carburateurs voor een 1100 binnen gekregen, die dingen schoonmaken is de eerst volgende uitdaging... '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan