vaag stotteren inhouden honda africa twin

thedennman

MF veteraan
14 nov 2007
2.047
0
Monaco
Beste mensen,

ik zit met een probleem met 1 van mn africa twin rd04tjes , net nu ik er 1 in de verkoop heb.
hij is van 1991
hij loopt stationair prima. heel heel af en toe ff een hikje , echter als ik aan t gas draai begint hij in te houden, net of er een toerenbegrenzer inkomt, er valt dan niet mee te rijden omdat er geen vermogen is door t inhouden..... 

wat heb ik allemaal gedaan om dr achter te komen..

brandstofpomp, bobines compleet , benz filter, contactslot, cdi , koppelingshevel en standaard schakelaar , alle relays onder de voorkuip  gewisseld..met mn andere africa twin die perfect loopt/ rijdt...
zelfs carburateur over gezet niks... oude was niet vuil, net grondig schoon gemaakt.. toch niet lopen..

verder heb ik echt elke stekker los gehad alles netjes,
extra massa kabels  - accu frame geen verschil. 
accu goed.
brandstof kraantje schoon gemaakt en de filters in de tank schoon gemaakt maar nee....
zelf voor  t gemak maar ff 4 nieuwe bougies geplaats.... en de klepspeling gecheckt was perfect 

zelf met direct benz de carb in middels flesje dus zonder filter en pomp geen uitkomst..

wie o wie kom dr echt niet meer uit...
alle tips zijn echt van harte welkom
 
Laatst bewerkt:
Yep, terwijl je het gas opendraait en het probleem begint te verschijnen dek je de inlaat langzaam met de hand (of een doek) steeds iets meer af. Als het goed is gaat hij dan beter lopen of begint hij te verzuipen.
Als hij hiermee beter gaat lopen dan zit het probleem in het brandstof/luchtsysteem en anders zou ik het in de elektronica zoeken.


Thanks voor de tip ga hem straks ff uitvoeren....!

greets
 
Vervelend.....

Dus hij loopt vrij rijk en bij een beetje afdekken verzuipt hij meteen. Normaal gesproken moet je de inlaat wel voor een deel kunnen afdekken zonder dat hij onbelast problemen krijgt, dus dat hij zo gevoelig is op een klein beetje afdekken vind ik vreemd.
Hoe loopt/reageert hij als je het hele luchtfiltergebeuren er af haalt? Dus de achterkant van de carbs en gasschuiven zichtbaar. Doet hij dan het zelfde en zie je de gasschuiven bewegen als je gas geeft?
En hoe reageert hij als je de choke bedient wanneer hij warm is?


Een XTZ, tja....... :9
 
Laatst bewerkt:
Vervelend.....

Dus hij loopt vrij rijk en bij een beetje afdekken verzuipt hij meteen. Normaal gesproken moet je de inlaat wel voor een deel kunnen afdekken zonder dat hij onbelast problemen krijgt, dus dat hij zo gevoelig is op een klein beetje afdekken vind ik vreemd.
Hoe loopt/reageert hij als je het hele luchtfiltergebeuren er af haalt? Dus de achterkant van de carbs en gasschuiven zichtbaar. Doet hij dan het zelfde en zie je de gasschuiven bewegen als je gas geeft?
En hoe reageert hij als je de choke bedient wanneer hij warm is?


Een XTZ, tja....... :9


Choke dr op als hij iets op temp is valt hij uit.... de gaschuven zijn goed komen soepel terug.. maar zal morgen is zonder luchtfilterbak/tunnel laten lopen/draaien..

iig thanks voor de hulp.!

ciao.
 
Misschien iets met de contactpuntjes in de brandstof pomp, ik heb een Honda (alleen maar :-), mijn 5e ondertussen) en die hebben 2 kwaaltjes, die puntjes en de spanningsregelaar! Ik denk dat het wel eens slechte puntjes kan zijn, maar ik ga uit van mijn ervaring in de Honda kwalen. Sommige berichten hier echt storings gericht dus....maar wellicht het proberen waard, hij kan dan niet goed de benzine doorvoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan