Verwijderen van startmotor deksel suzuki gsxr 600 k4

melvin_vb

Die hard MF'er
23 aug 2007
386
0
winterswijk
Goedendag,

De startmotordeksel van mijn suzuki krijg voor geen meter los. Het lijkt haast dat het einde van de startmotor in de deksel geperst is. Ik heb het werkplaatshandboek er al bij gehad maar kan geen aanwijzingen vinden.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Naar mijn weten heb ik alle bouten reeds losgedraaid.
"boven" en "onder" zijn een geheel. Deksel moet vervangen worden omdat hij lekt.

Met vriendelijke groet,

Melvin

 
De kap/deksel waar de startmotor in zit moet eraf niet de startmotor. In het werkplaatshandboek halen ze eerst de startmotor weg. Maar dan zou ik deze deksel er ook zo af moeten kunnen halen. Krijg er gewoon bijna geen beweging in alleen enkele millimeters
 
De kap/deksel waar de startmotor in zit moet eraf niet de startmotor. In het werkplaatshandboek halen ze eerst de startmotor weg. Maar dan zou ik deze deksel er ook zo af moeten kunnen halen. Krijg er gewoon bijna geen beweging in alleen enkele millimeters

Ik zou eerst de startmotor weg halen, die zit vast aan het deksel als ik goed begrijp wat rambabbel zegt.

Daarnaast zie ik een tandwiel wat waarschijnlijk onderdeel is van de startmotoroverbrenging, deze zit aan een kant gelagerd in het deksel wat je probeert te verwijderen. Deze moet dus niet onder spanning staan. Als laatste zullen er wel een paar pasbussen vastgerot zitten.
 
Laatst bewerkt:
Heb de deksel/kap eraf gekregen :+ .
Tank opgetild, startmotor gedemonteerd en toen kon ik hem er zo uithalen.
Met een beetje draaien heb ik vervolgens de startmotor eruit kunnen krijgen :) .
Ding zat goed vast middels een afdichtring. Die had ik er beslist niet af kunnen krijgen zonder de startmotor los te maken.

Maar goed nu nog een 2dehands dekseltje ergens scoren ;) .
Ik vind het altijd alleen erg frustrerend om blok onderdelen te zoeken omdat iedereen zo zijn eigen manier van adverteren heeft. Heb er wel 1 gevonden alleen geen idee of het 2001 model op de 2004 model past.

Dus als iemand dit toevallig kan bevestigen?

Bedankt voor het meedenken.

http://www.ebay.com/itm/2001-Suzuki-GSXR600-GSXR-600-starter-clutch-cover-engine-/301102629836
 
Terug
Bovenaan Onderaan