reanimatie accu ?

Jan (tbfkaj)

Die hard MF'er
25 okt 2005
585
0
Midden in het Groene Hart
Noodgedwongen heb ik 5 maanden niet kunnen rijden (hernia)
en daardoor voor het eerst een winterstop meegemaakt :-(

Ik heb in oktober de accu uit de motor laten halen.
Deze heeft aan een druppellader gehangen.

Na 5 maanden mag en kan ik weer op de motor :-)

Gssteren de accu in de motor gezet ... helemaal niets ... de accu bleek maar 8 V te hebben.
Oorzaak: stommiteit; door onbekende reden stond de lader niet op 12 maar op 6 V |(

24 uur op de lader - nu wel op 12V
Vanmiddag de motor gestart - startmotor draaide nauwelijks - daarna gestart met hulpkabels en de accu van de auto (je moet wat)
Vervogens circa 40 km gereden.
Motor een half uur laten afkoelen en vervolgens weer geprobeerd te starten,
Nada :-(

Accu van andere motor erin: gewoon starten
Eigen accu naar de knoppen dus.

De hamvraag: is de accu nog te reanimeren?
Of is het gewoon ESDB? (eigen schuld dikke bult)
 
LOL
(ik schreef toch dat er al een andere accu in zit - die andere motor kan wel even zonder)
inmiddels al iets wijzer
als de accu helemaal leeg zou zijn geweest, zo lang, dan was er geen hoop meer
nu is er kennelijk nog wel hoop
ik ga het merken de komende week
niet lekker starten ... dan inderdaad bij het chemisch afval

Nee. :N

Een lood-accu wordt aangemerkt als volledig ontladen wanneer hij onder de 40% lading komt. Een moderne gewone accu kan hooguit 1 a 2 keer volledig ontladen worden, dan is ie stuk. De jouwe is maandenlang volledig ontladen geweest.

Die van jou is dus historie, er is geen enkele hoop, wat je er ook verder aan doet.
 
Een lood-accu wordt aangemerkt als volledig ontladen wanneer hij onder de 40% lading komt. Een moderne gewone accu kan hooguit 1 a 2 keer volledig ontladen worden, dan is ie stuk. De jouwe is maandenlang volledig ontladen geweest.

de dealer bleek nog wel hoop te hebben
(reden: tweedehands motoren in de showroom worden ook niet elke maand volledig geladen)


ik weet het Hoop = Uitgestelde teleurstelling


de accu is niet volledig ontladen geweest
de lader stond op 6V d.w.z. dat de accu constant op 8 V is gehouden)
(ALS de lader op 12V had gestaan was dat 14V geweest)
 
Noodgedwongen heb ik 5 maanden niet kunnen rijden (hernia)
en daardoor voor het eerst een winterstop meegemaakt :-(

Ik heb in oktober de accu uit de motor laten halen.
Deze heeft aan een druppellader gehangen.

Na 5 maanden mag en kan ik weer op de motor :-)

Gssteren de accu in de motor gezet ... helemaal niets ... de accu bleek maar 8 V te hebben.
Oorzaak: stommiteit; door onbekende reden stond de lader niet op 12 maar op 6 V |(

24 uur op de lader - nu wel op 12V
Vanmiddag de motor gestart - startmotor draaide nauwelijks - daarna gestart met hulpkabels en de accu van de auto (je moet wat)
Vervogens circa 40 km gereden.
Motor een half uur laten afkoelen en vervolgens weer geprobeerd te starten,
Nada :-(

Accu van andere motor erin: gewoon starten
Eigen accu naar de knoppen dus.

De hamvraag: is de accu nog te reanimeren?
Of is het gewoon ESDB? (eigen schuld dikke bult)

heb ooit eens gehoord dat ze een accu een keer laten stuiteren dat dit ook wel eens kan helpen om weer wat te doen. Of dit een broodje aap is weet ik niet, maar als laatste redmiddel natuurlijk altijd te proberen :Y
 
heb ooit eens gehoord dat ze een accu een keer laten stuiteren dat dit ook wel eens kan helpen om weer wat te doen. Of dit een broodje aap is weet ik niet, maar als laatste redmiddel natuurlijk altijd te proberen :Y

Het zóu bij een volledig gesulfateerde accu kunnen helpen om wat troep van de platen te laten losbreken, soms is dat net genoeg om het proces om te kunnen keren.
Maar ik zie dat niet als een aanrader, van een gescheurde/lekkende accubak word je ook niet vrolijk.
Ook een dikke stroomstoot zou kunnen helpen...... :X

Maar eigenlijk ben je dan bloed uit een steen aan het knijpen, je weet ook dat zo'n accu niet lang meer meegaat. Ff door de zure appel heen en een nieuwe er in zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan