Honda cbr 600 f2 loopt op 3 cilinders

roy131313

MF veteraan
15 sep 2012
3.806
1
Bougies zijn vervangen voor irridium, luchtfilter is vervangen. Gister tijdens de motregen gedaan. Nu getest en hij loopt maar op 3 cilinders, de binnenste (meest linker) cilinder loopt niet mee, uitlaatbocht wordt niet warm. Heb getest of de bougie vonkte, dat was zo, ook krijgt hij benzine. Ik snap echt niet waarom hij niet meedoet. Bougiekabels als volgt erop 2,3,1,4
 
Laatst bewerkt:
Dat iemand per abuis de bougiedop er niet volledig op drukt kan ik me nog wel voorstelllen, maar als hij daarna de bougie eruit haalt om te kijken of hij vonkt en hem daarna terug plaatst met wederom de dop er niet helemaal op en dat terwijl je de oplossing aan het zoeken bent dat gaat er bij mij niet in.
Zelfs als je de dop er los op hangt vonkt de bougie.
 
en ik weet zeker van niet, want het is gewoonweg onmogelijk om door de bougiekabels bij uw moto om te wisselen, dat er 1 niet zou werken en de 3 andere wel .

daarom ook mijn vraag ! en aan alle niet-gelovers : ik wacht geduldig op het antwoord :Y

er was dus iets anders mis dat blijkbaar opgelost is zonder dat je weet waarom.
De liep gewoon beroerd, hetgeen ts zag als 'op drie pitten lopen'.

Ik doe oom maar een gok hoor :)
 
Dat iemand per abuis de bougiedop er niet volledig op drukt kan ik me nog wel voorstelllen, maar als hij daarna de bougie eruit haalt om te kijken of hij vonkt en hem daarna terug plaatst met wederom de dop er niet helemaal op en dat terwijl je de oplossing aan het zoeken bent dat gaat er bij mij niet in.
Zelfs als je de dop er los op hangt vonkt de bougie.

Helemaal mee eens hoor :Y

Ik riep het ook alleen maar omdat ik uit ben op Janbros zijn grote beloning :+
 
maar toch nog even doorzemelen,
ik begrijp dat cil. 1 en 4 & cil. 2 en 3 tegelijkertijd een vonk krijgen op het moment dat de zuiger [bijna] bovenin staat.
als je dan de bougiekabel van 1 op 4 zet,4 op1, 2 op 3 ,3 op2 dan loopt de motor gewoon zoals hij moet lopen.
afgezien van het feit dat de kabels allemaal van verschillende lengte zijn, dus dit gaat zowieso niet lukken, maar toch......
:+
 
De liep gewoon beroerd, hetgeen ts zag als 'op drie pitten lopen'.

Ik doe oom maar een gok hoor :)

Heb de kabels helemaal omgegooid, staan op een hele andere volgorde nu. Misschien liep hij wel op twee als ik jullie daar blij mee maak :+ en het was wel wat meer dan beroerd lopen maarja dat krijg je als je de kabels niet in de juiste volgorde aansluit.
 
Laatst bewerkt:
Heb de kabels helemaal omgegooid nu, staan op een hele andere volgorde nu. Misschien liep hij wel op twee als ik jullie daar blij mee maak :+ en het was wel wat meer dan beroerd lopen maarja dat krijg je als je de kabels niet in de juiste volgorde aansluit.


toch netjes dat je het toe durft te geven, das al heel wat op het forum want meestal hoor je niks meer.
 
Heb de kabels helemaal omgegooid, staan op een hele andere volgorde nu. Misschien liep hij wel op twee als ik jullie daar blij mee maak :+ en het was wel wat meer dan beroerd lopen maarja dat krijg je als je de kabels niet in de juiste volgorde aansluit.

niet om te muggenziften, maar als je jezelf geloofd, liep hij echt wel op 3 poten :

Nu getest en hij loopt maar op 3 cilinders, de binnenste (meest linker) cilinder loopt niet mee, uitlaatbocht wordt niet warm.
 
Ben vanuit mn 'eigen' topicje hierheen getipt.

Bij mij:
Bobine links cil 1 en 4
Bobine rechts cil 2 en 3

Als ik het goed begrijp kun je dus niet 'bobine links, (cilinder 4)' testen door bougiedop 3 en 4 om te wisselen en hopen dat het probleem mee opschuift, omdat je dan de timing overhoop gooit? Dus je zou alleen 1 en 4 kunnen verwisselen?

(maar dat gaat dus niet want kabel veel te kort :()
 
Heb de kabels helemaal omgegooid, staan op een hele andere volgorde nu. Misschien liep hij wel op twee als ik jullie daar blij mee maak :+ en het was wel wat meer dan beroerd lopen maarja dat krijg je als je de kabels niet in de juiste volgorde aansluit.


Zo.. heb dit dus ook meegemaakt gisteren op m'n CBR.. Enorme teringherrie en liep echt niet gezond.. Knallen uit de uitlaat, alles.. En in WPHB wordt je niet wijzer, maar op de spark plug caps, de rode draden en pluggen vanaf de bobines hebben gewoon een getalletje erop, in het wit geprint.. EN op het blok staat gewoon #1, #2, etc. naast de opening..

Vanaf de bestuurder gezien is het inderdaad gewoon 1, 2, 3, 4.. en nr. 1 en 4 komen vanaf de rechter bobine, waar de kabel van nr. 4 echt te kort is en wel helemaal rechts moet en nr. 1 dus helemaal naar de andere kant moet.

Wel irritant dat vanaf de linkerkant van de motor de eerste drie bougies te bereiken zijn, daarna een ophoging in het blok, laatste bougie vanaf rechts te bereiken, voor Japanse handjes met alle snoeren, kabels en zooi..
 
Ben vanuit mn 'eigen' topicje hierheen getipt.

Bij mij:
Bobine links cil 1 en 4
Bobine rechts cil 2 en 3

Als ik het goed begrijp kun je dus niet 'bobine links, (cilinder 4)' testen door bougiedop 3 en 4 om te wisselen en hopen dat het probleem mee opschuift, omdat je dan de timing overhoop gooit? Dus je zou alleen 1 en 4 kunnen verwisselen?

(maar dat gaat dus niet want kabel veel te kort :()


als je bougiedop 3 en 4 met elkaar verwisselt krijgen ze beiden op het verkeerde moment een vonk.
jou manier van testen gaat dus niet.
 
Zo.. heb dit dus ook meegemaakt gisteren op m'n CBR.. Enorme teringherrie en liep echt niet gezond.. Knallen uit de uitlaat, alles.. En in WPHB wordt je niet wijzer, maar op de spark plug caps, de rode draden en pluggen vanaf de bobines hebben gewoon een getalletje erop, in het wit geprint.. EN op het blok staat gewoon #1, #2, etc. naast de opening..

Vanaf de bestuurder gezien is het inderdaad gewoon 1, 2, 3, 4.. en nr. 1 en 4 komen vanaf de rechter bobine, waar de kabel van nr. 4 echt te kort is en wel helemaal rechts moet en nr. 1 dus helemaal naar de andere kant moet.

Wel irritant dat vanaf de linkerkant van de motor de eerste drie bougies te bereiken zijn, daarna een ophoging in het blok, laatste bougie vanaf rechts te bereiken, voor Japanse handjes met alle snoeren, kabels en zooi..

Yep hij moet 1,2,3,4 staan. Kon het echt nergens op internet vinden, maar bij de f2 is dat iig de goede volgorde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan