Wiel ombouwen naar centrale moer

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Heren. Ik ben bezig met ombouw van een GTS1000. Nu moet er een ander voorwiel in. Gezeur met offset, remmerij, uitlijning etc etc.

Wat denken jullie van het idee om deze velg te gebruiken met centrale wielmoer bevestiging?
Dus nieuwe as draaien met een borst aan het eind en draad er op. Op die manier kan ik behoorlijk wat benodigde off-set winnen....
full


Ik kan namelijk een groot deel van de originele 4-bouts-bevestiging uitdraaien op deze manier en dus kan het wiel dan dieper komen te liggen. Ook het niet hoeven gebruiken van een adapter naar 4bouts scheelt weer ruimte!
 
Laatst bewerkt:
ik heb ooit een VFR velg aangepast voor een Hawk naaf. ging prima, jaar mee rondgereden tot "i got an offer i couldn't refuse" en wieltje verkocht.
heb al zelfs een nog iets cleaner idee ervoor, maar dat is voor later :9

4 busjes in de boutgaten geperst, voor de penopname, en het hart uitgedraaid voor centrale moer opname.

01082007661.jpg


VFR750 wiel heeft wel puur meer vlees als dat wiel wat je nu hebt.. (NC24?)
 
Laatst bewerkt:
win je toch niet genoeg offset mee?
Kan je niet de wielnaaf af frezen tot juist tegen de spaken, en een dikke alu plaat tegenaan lassen? Dan blijf je met het spanningen verhaal zitten, maar haal je tenminste genoeg offset :p

edit, ivm krachten gok ik wel dat het sterk zat is. :Y
en mocht je hier over twijfelen, zou je de gaten ipv volschijten met alu, ook materiaal kunnen inpersen. (desnoods de vorm wat simpeler maken.)
 
Laatst bewerkt:
ik zou gewoon met de 4 bouten verder gaan. nog ff een creabea brainstorm sessie en je komt best met een oplossing.

als je voor een centrale moer doet moet dat achter natuurlijk ook.........anders ziet het er een beetje raar uit.
en daarbij blijf je die gaten in het zicht houden waar de 4 bouten in horen te zitten.....
 
Laatst bewerkt:
ik zou gewoon met de 4 bouten verder gaan. nog ff een creabea brainstorm sessie en je komt best met een oplossing.

als je voor een centrale moer doet moet dat achter natuurlijk ook.........anders ziet het er een beetje raar uit.
en daarbij blijf je die gaten in het zicht houden waar de 4 bouten in horen te zitten.....

:N , de naaf van het wiel moet dan simpelweg te ver worden afgedraaid én ik krijg dan een extreem dunne wielopnemer... en misschien haal ik 't dan zelfs nog niet eens..

voor en achter verschil zit ik niet zo heel erg mee... dat kan ik wel wat verdoezelen voor het zicht eventueel..
 
toch ook nog maar eens het idee van de velg verbreden bekijken.. misschien icm een ring waar al blokjes op zitten oid..... hoewel ik denk dat dat moeilijk gaat worden..
 
eerst maar eens een VFR750 wieltje bijbesteld, kijken wat we daar mee kunnen, wellicht zelfde foefje als Maarten... versmallen en originele remmerij houden..
 
Misschien anders eens contact opnemen met leotje60 van dit forum , zit in het zijspan gedeelte van MF, want die bouwt zelf zijspannen met enkelzijdige ophanging met centale bevestiging. Die kan zo een compleet nieuwe naaf op maat draaien die jij dan vervolgens in je wiel wat je wilt gaan gebruiken kan (laten) lassen.
 
Als het een achterwiel van een NSR150 is zou ik het niet aandurven.
Een wiel van een 150cc'tje lijkt me sowieso veel te licht voor zo'n log ding.

Persoonlijk zou ik het niet aandurven.
Lichtmetaal kan heel sterk zijn als het op de juiste manier geconstrueerd is, maar zodra je aan die constructie begint te klooien kan dat heel hard minder worden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan