hulp gevraagd: OBDII (Elm 327) kabel testen

RFast

Die hard MF'er
9 sep 2003
872
1
Lieshout
Ik heb een ELM327 OBDII kabel gekocht om met behulp van TuneECU mijn T595 uit te lezen.

Nu heb ik het hele spul geïnstalleerd incl. de juiste drivers (denk ik).
Maar ik krijg de melding ECU not responding.

kan zijn dat ik door de wirwar aan drivers gewoon stomweg de foute spullen geïnstalleerd heb maar kan het natuurlijk zomaar zijn dat ik mijn huiswerk niet goed gedaan heb tijdens het uitzoeken van de kabel, en dat deze niet compatibel is met mijn Triumph.

Is er iemand in de buurt van Lieshout die met TuneECU werkt en die zo vriendelijk zou willen zijn om mijn kabel eens te willen testen??
 
Ik heb een ELM327 OBDII kabel gekocht om met behulp van TuneECU mijn T595 uit te lezen.

Nu heb ik het hele spul geïnstalleerd incl. de juiste drivers (denk ik).
Maar ik krijg de melding ECU not responding.

kan zijn dat ik door de wirwar aan drivers gewoon stomweg de foute spullen geïnstalleerd heb
Zie voor de te gebruiken drivers i.c.m. TuneEcu op triumphrat.net
kan het natuurlijk zomaar zijn dat ik mijn huiswerk niet goed gedaan heb tijdens het uitzoeken van de kabel, en dat deze niet compatibel is met mijn Triumph.

Check nogmaals je pin-bezetting (ECU & kabel);


Vraag is ook op triumphtorque.com gesteld, niet helder of het is gelukt (bij de T595)
 
Laatst bewerkt:
heb ook zo`n module ELM327 (10 euro)voor de OBD II daar gebruik ik een proggie voor en via bleutooth maak ik verbinding en lees de rotzooi uit . proggie heet Torque (complete uitvoering via torrent ) en werkt via je Android telefoon of tablet .
 
Laatst bewerkt:
Ik maak ook gebruik van OBD II in zowel de bekabelde als de draadloze versie, het programma TuneECU ken ik echter niet (Ik gebruik Torque en VAG-COM.)
Nu weet ik dat bij koekblikken de engine ECU ook soms niet gevonden wordt, wat te verhelpen is door de Baud-rate te veranderen in 9600...ik weet niet of dat in dit programma ook kan maar als je dit ergens in de instellingen kan veranderen is dit misschien het proberen waard.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan