Luchthoorn - Accu te licht

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Heren,

gisteren een luchthoorn binnen gekregen voor de motor. Tijdens het testen hoorde ik alleen de compresoor maar geen meeeeeeeeep.

Test ik hem op de auto accu dan werkt hij wel, lijkt mij dus dat de accu te licht is.
Accu is nu een jaar oud en word elke dag vol gereden. Lijkt mij niet dat deze al versleten is.

Zijn er tips/trucks om de hoorn toch werkend te krijgen op de motor?
Let wel, tot 25 euro is het leuk, daarboven blijft de standaard hoorn lekker zitten.

Via google kom ik trouwens ook geen steek verder en hier in de zoekfunctie helaas ook niet.
 
Denk dat je dikkere draden in combinatie met een relais stroom rechtstreeks van de accu moet pakken.

:^

Als je de luchthoorn op de standaard bedrading van je toeter aansluit krijgt hij te weinig stroom.
Een relais rechtstreeks op de accu, met de originele toeter aansluiting als schakeldraad geeft wel het gewenste effect ;)
 
Thnx voor de reply.
Onrustig als ik ben net weer FF gekeken.

Als ik m rechtstreeks op de accu aansluit doet hij het perfect. Maar waaorm dan niet als ik m op de originele toeter aansluiting zet. Was mis ik?
 
Ben qua elektra redelijk een nitwit.

Hoe aan te sluiten in dat geval?

Situatie hoorn:

Hoorn > relais > 2 kabels (plus en min)

Ik gok, plus op de accu en de min op de originele toeter aansluiting?

edit: Zo dus:

http://static.tz.nl/f/g/32767phpSh9UYi.jpg

edit2: I get it, bovenstaande tekening had ik natuurlijk al eerder kunnen vinden.

Fijne vrijdag vrienden!
 
Laatst bewerkt:
en vergeet niet om de draden zo aan te sluiten rondom dat het niet kan corroderen.


zoals bij mij dus, mijn TOET doet het niet meer...
relais klikt wel dus kan maar weinig zijn, ding stuk of stroom toevoer niet lekker.

maakt een lekker geluidje ofnie :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan