Carb opties voor mijn Kawasak Z750 Twin '76

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.946
627
Eerbeek
Gezocht, een oplossing voor mijn carb-problemen van mijn Kawasaki KZ750 Twin uit 1976. Hiervan blijft 1 carb veelvulding overlopen na ultrasoon reinigen, reinigen van de tank, benzinefilters plaatsen en het plaatsen van een revisiesetje -O-

Tijd om die dingen de container in te wijzen en op zoek te gaan naar een alternatief setje! :9~ Flatslides zijn natuurlijk helemaal top, maar gaan hem niet worden aangezien het een rondtuf/woonwerk/vakantie motor moet worden en geen circuitbeest dus wat is er nog meer?

De huidige Mikuni BS38 zijn cv-carbs? volgens mij en geven, naar het schijnt op z750twin-forums, vaker problemen, met name met afstellen.

Nu kom ik de Mikuni VM34 veelvuldig voor als alternatief. Ziet er leuk uit, is er in linkse en rechtse variant verkrijgbaar zodat je de luchtschroefjes mooi van buiten kan bereiken en zijn niet duur geprijst met zo'n € 80,- p/stuk in de USA.

photo_mikuni_VM_carb_dimensions.JPG


Het nadeel schijnt de kwaliteit te zijn, die is niet zo denderend en daar ben ik wat bang voor ;( Ga ik er problemen mee krijgen na 2 jaar gebruik of valt dat reuze mee?

Wat voor alternatieven zijn er nog meer?

Mikesxs.net heeft voor $319,- een setje Flatslides geschikt voor een XS650 die met een kleine aanpassing passend te maken is voor een Z750 Twin, maar daarvan lijkt me de kwaliteit ook een beetje dubieus, zeker aangezien dit met filters en inlaat-spruitstukken zijn.

Carburetor Conversion Kit - NOT Assembled - XS650 - XS Performance

48-9001.jpg


Grote nadeel is ook nog eens dat de huidige carbs een blokaansluiting hebben van 47mm diameter en bijv. de VM34 (waar nu even mijn interesse naar staat) maar 40mm zijn. Nu zijn er alu inlaat-spruitstukken te krijgen voor een XS650 voor zo'n € 60,- die je licht aan moet passen om deze passend te krijgen op een Z750 twin maar dit geniet niet echt mijn voorkeur.

Heeft iemand nog tips, trucks of misschien een leuk setje carbs voor een twin?
 
Hij heeft max 55pk als in mijn handjes klap, als ik er uiteindelijk 40/45pk aan over hou zal het veel zijn. Denk niet dat ik 3/4pk zal missen met een 2-1 opstelling, als ik al zover zal gaan :)

De prestaties staan in ieder geval niet op nummer 1, als hij maar goed rijdt en betrouwbaar is :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan