Aandrijving achterwiel functioneert niet meer

Michel82

Rookie
25 mei 2014
19
0
Beste motorrijders,

Ik heb een probleempje. Een paar weken geleden reed ik op mijn Bisan Lifan 150 motorscooter (automaat).

Na een half uurtje rond te hebben gereden stond ik stil voor een stoplicht. De motor draaide de hele tijd stationair, maar toen ik gas gaf draaide mijn achterwiel niet meer.

Ik heb al gecheckt of ik niet per ongeluk de noodstopknop heb ingedrukt maar dit was niet het geval.

Het lijkt net alsof de versnellingsbak in zijn neutraal is blijven hangen, maar volgens mij kan dat helemaal niet. De motor draait wel stationair en starten is geen enkel probleem maar als ik gas geef maakt de motor alleen maar toeren.

Ik heb werkelijk geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Het is een motor uit het bouwjaar augustus 2013. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, dus ik kan me haast niet voorstellen dat er een defect is.

Iemand enig idee? :/

Gr.
Michel
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nooit gezegd dat ik mijn riem wil smeren. Lees het berichtje nog maar eens terug.

Er was iemand die vroeg hoe vaak je een ketting moet smeren. Ik heb toen aangegeven dat ik 1x per kwartaal wel aannemelijk vindt.
 
Ik heb nooit gezegd dat ik mijn riem wil smeren. Lees het berichtje nog maar eens terug.

Er was iemand die vroeg hoe vaak je een ketting moet smeren. Ik heb toen aangegeven dat ik 1x per kwartaal wel aannemelijk vindt.
Hoop dat dat sarcastisch is, mocht je nog eens een motor met ketting kopen: smeren is afhankelijk van weersomstandigheden, gereden afstand en tijd. Maar eens per 250-500 bij veel regen en zo'n 1500 km bij goed weer is een beter idee als je regelmatig rijdt.
 
Hoop dat dat sarcastisch is, mocht je nog eens een motor met ketting kopen: smeren is afhankelijk van weersomstandigheden, gereden afstand en tijd. Maar eens per 250-500 bij veel regen en zo'n 1500 km bij goed weer is een beter idee als je regelmatig rijdt.
ik smeer na elke keer te hebben gereden.
eerst met een doekje de oude kettingspray er een beetje af halen.
Ik doe ook alleen maar de rolletjes een beetje met kettingspray op een kwast een dan over de rolletjes.
mn ketting blijft wel mooi schoon en mn motor ook.
Ja je kan ook gewoon je wiel laten draaien en dan vol met de spuitbus op je ketting spuiten.
net zo lang dat het er gewoon van af druipt, en dat een keer of vier achter elkaar.
als je dan klaar bent met motorrijden heb je ook gelijk een vetpak wat ze vroeger ook verkochten. (Kennen die ouwe rotten het nog?)
En ik doe ook nog eens in de duizend km geheel schoonmaken met kerosine,(heb ik genoeg thuis staan)
dan motor wassen en poetsen.
Hou er wel heel goed rekening mee voor als je weer gaat rijden dat je achterband dan goed glad is van de kero en olie.
kan je wel lekker driften.
Maar goed zo doe ik het al heel lang.
Oh ja nu nog even over die aandrijf riem.
Mag je nu onderweg stil komen te staan door dat je snaar stuk is gegaan.
Zoek een oud omatje op,
pik die nylonkousen in,
bint het geheel op je overbrenging en je kan weer rijden haha.
Maar niet het omatje slaan he we zijn wel sociaal en niet asociaal
en nu lekker rijden :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] _O- _O- _O- _O- _O- _O- :W :W :W :W :W *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
ik smeer na elke keer te hebben gereden.
eerst met een doekje de oude kettingspray er een beetje af halen.
Ik doe ook alleen maar de rolletjes een beetje met kettingspray op een kwast een dan over de rolletjes.
mn ketting blijft wel mooi schoon en mn motor ook.
Ja je kan ook gewoon je wiel laten draaien en dan vol met de spuitbus op je ketting spuiten.
net zo lang dat het er gewoon van af druipt, en dat een keer of vier achter elkaar.
als je dan klaar bent met motorrijden heb je ook gelijk een vetpak wat ze vroeger ook verkochten. (Kennen die ouwe rotten het nog?)
En ik doe ook nog eens in de duizend km geheel schoonmaken met kerosine,(heb ik genoeg thuis staan)
dan motor wassen en poetsen.
Hou er wel heel goed rekening mee voor als je weer gaat rijden dat je achterband dan goed glad is van de kero en olie.
kan je wel lekker driften.
Maar goed zo doe ik het al heel lang.
Oh ja nu nog even over die aandrijf riem.
Mag je nu onderweg stil komen te staan door dat je snaar stuk is gegaan.
Zoek een oud omatje op,
pik die nylonkousen in,
bint het geheel op je overbrenging en je kan weer rijden haha.
Maar niet het omatje slaan he we zijn wel sociaal en niet asociaal
en nu lekker rijden :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] _O- _O- _O- _O- _O- _O- :W :W :W :W :W *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Benzine is niet geschikt voor menselijke consumptie :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan