KAK! - Een gat in de carburateur..

studioj3

Rookie
2 okt 2009
11
0
Tilburg
Beste MF-ers,

Gisteren voor een vriend van me een Honda Shadow VT500C uit '87 uit de dood laten herrijzen. Na meer dan 2 jaar stil staan met volle carbs waren de stationair-sproeiers verstopt, dus de unit eraf gehaald en alles schoongemaakt.

Bij het terug plaatsen van de carb ging het niet zo vlot (strakke inlaatrubbers) en heb ik per ongeluk en met veel te veel geweld een gat in de vlotterkamer gemept (ca. 8 x 3mm groot, maatje grote schoevendraaier).

Ondanks dit ongelukje loopt de motor als een zonnetje (whoohoow!) maar zit er nog steeds een gat in de carb (doh!).

Enig idee hoe ik dit kan dichten!? Volgens mij is het een onderdeel uit gegoten aluminium. Solderen!? Met welk materiaal?! Of dichten met epoxy of rubber!? Is dat brandstofbestendig!? Het gat zit gelukkig hoog in de kamer, er loopt dus geen brandstof uit, misschien alleen een beetje damp. Ik neig naar 'dopje-erin-en-rijden-maar' maar ben benieuwd naar jullie advies.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groet, Jeroen
 
Kneedbaar metaal werkt weet ik vanuit ervaring. :Y

Mijn carb was doorgesleten omdat deze op de startmotor rustte.
Propje kneedbaar metaal in het slijtgaatje gefrut en daarna nooit meer problemen gehad.
 
:^ idd beter lopen we niet te janken of de betweter uit te hangen (he pretpiloot ;) ) en proberen we te helpen en wellicht te achterhalen of het gelukt is....

Indien het toch een whoooossss effect wordt verwacht ik op zijn minst foto's... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan