Motor slaat af bij draaien stuur

Happily

MF'er
5 mei 2008
104
0
Beste Medeforummers,

Gisteren een occasion BMW F650GS opgehaald bij de motorzaak. De motor rijdt heerlijk, geen vuiltje aan de lucht. Kom ik bij huis, draait ik het stuur wat verder door dan tijdens het rijden valt de motor uit. Alle lampjes uit op het dashboard. Draai ik het stuur weer terug, springen alle lampjes weer aan en hoor ik de brandstofpomp weer zoemen. Dit is vast een los contact ergens(denk bij het contactslot). Komt dit vaker voor? en is dit makkelijk op te lossen? Bedankt voor de reacties!
 
Beste Medeforummers,

Gisteren een occasion BMW F650GS opgehaald bij de motorzaak. De motor rijdt heerlijk, geen vuiltje aan de lucht. Kom ik bij huis, draait ik het stuur wat verder door dan tijdens het rijden valt de motor uit. Alle lampjes uit op het dashboard. Draai ik het stuur weer terug, springen alle lampjes weer aan en hoor ik de brandstofpomp weer zoemen. Dit is vast een los contact ergens(denk bij het contactslot). Komt dit vaker voor?
waarschijnlijk wel
en is dit makkelijk op te lossen?
soms wel, soms niet, lekker mee terug gaan naar de motorzaak.
Bedankt voor de reacties!
graag gedaan
 
Doet mijn ouwe brik sinds kort ook. En zit een zijspan aan, dus dan stuur je wat vaker helemaal tot tegen de aanslag.

Kan inderdaad de stekker aan het kontakt slot zijn. Ik heb het voor mezelf tijdelijk 'opgelost' door de kabelboom wat anders te laten lopen bij m'n balhoofd en deze op een bepaalde plek vast te zetten met een tie-rap. Maar da's niet bepaald een oplossing. :X
 
Ik weet niet hoe het bij jou motor zit, maar soms komen kabelbomen van het stuur, samen in de koplamp.
Wellicht komt de kabelboom van je contactslot te strak te staan waardoor er een contact net even slecht gemaakt wordt.
Ik denk dat het niet in je contactslot zit, maar in de stekker verbinding van de waar de kabel naar toe loopt.
 
Zit waarschijnlijk in de bedrading die om het balhoofd heen loopt. In mijn rij-instructie tijd toen ik les gaf met F650GS motoren, kwam deze storing er bij de langzame slalom wel uit :P
Was wel een kwaal van het type.
 
Laatst bewerkt:
Beste Medeforummers,

Gisteren een occasion BMW F650GS opgehaald bij de motorzaak. De motor rijdt heerlijk, geen vuiltje aan de lucht. Kom ik bij huis, draait ik het stuur wat verder door dan tijdens het rijden valt de motor uit. Alle lampjes uit op het dashboard. Draai ik het stuur weer terug, springen alle lampjes weer aan en hoor ik de brandstofpomp weer zoemen. Dit is vast een los contact ergens(denk bij het contactslot). Komt dit vaker voor? en is dit makkelijk op te lossen? Bedankt voor de reacties!
Terug naar motorzaak.
 
Ik ga zeker terug naar de motorzaak. Ik wilde graag weten of dit vaker voor komt bij dit type zodat ze gerichter kunnen zoeken.

Ik laat nog wel weten wat het precies was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan