compressie meter

patje1967

MF'er
14 okt 2013
87
0
beste leden ,
heb zelf een compressiemeter in elkaar geknutseld door een bougie af te slijpen het binnenste uit geboord & daarop een een nippel gelast voor een darm voor een drukmeter is zo een meter dat men gebruikt voor de bandenspanning .
nu is mijn vraag zou dit een juiste meter zijn omdat ik dit even geprobeerd heb om de compressie te meten en hij geeft bij alle 4 de cilinders ongeveer 3 bar aan is dit genoeg ?
de motor is een yamaha van 82 xj 750
grtj
 
beste Rensdw ,
ik vindt het aangenaam & gerust stellend dat je je er ook zo over denkt , als ik de reactie las dacht ik zo van een forum is toch om personen te helpen bij vragen en antwoorden of heb ik het mis nogmaals dank voor de tips man we gaan er nu geen drama van maken er is al mizerie genoeg in de wereld maar vindt het wel fijn om toch nog iets zelf in elkaar te steken en dat je er ook zo over denkt iedereen zijn hobby hé .
maat zit nu met een andere vervelende vraag op second op second gaat mijn voorrlicht niet meer aan mijn hulplicht brand ( is kleiere licht bevestigd onder de grote licht ) en de als ik op de knop duw voor de fare doet de fare het ook , ook het is de gewone licht dat het niet meer doet ( alle zekeringen zijn goed al andere lamp geprobeerd , lampje neutraal brand ook en hij start ,raar maar waar , grtj
 
beste Rensdw ,
ik vindt het aangenaam & gerust stellend dat je je er ook zo over denkt , als ik de reactie las dacht ik zo van een forum is toch om personen te helpen bij vragen en antwoorden of heb ik het mis nogmaals dank voor de tips man we gaan er nu geen drama van maken er is al mizerie genoeg in de wereld maar vindt het wel fijn om toch nog iets zelf in elkaar te steken en dat je er ook zo over denkt iedereen zijn hobby hé .
maat zit nu met een andere vervelende vraag op second op second gaat mijn voorrlicht niet meer aan mijn hulplicht brand ( is kleiere licht bevestigd onder de grote licht ) en de als ik op de knop duw voor de fare doet de fare het ook , ook het is de gewone licht dat het niet meer doet ( alle zekeringen zijn goed al andere lamp geprobeerd , lampje neutraal brand ook en hij start ,raar maar waar , grtj
Pit Stuk ?
 
probleem opgelost het was aan een fiche onder de tank , waarschijnlijk met hem te monteren de fiche geraakt ofzo , alvast dank voor de tips , grtj
:?

images
 
Laswerk getest onder druk?

Beetje zeep aan doen en kijken of er nergens bellen komen.

Als je echt 3-5 bar meet dan draait die motor niet eens stationair.

fiche= zekering.
 
Laatst bewerkt:
Wrom??? Vlamingen gebruiken heel normale woorden. Allen zijn die niet allemaal in het (noord)Nederlandse taalgebied bekend.
De ene keer letterlijk vertaald uit het frans, de andere keer het frans laten staan.

schroef = vijs (frans: vis)
centrifuge = droogzwierder
frame = kader (frans: cadre)
bougie= kaars
motor(fiets) = moto (frans: moto)

En dan als mooiste:
antiparasietendispositief = ontstoringscondensator :}
 
Laatst bewerkt:
De ene keer letterlijk vertaald uit het frans, de andere keer het frans laten staan.

schroef = vijs (frans: vis)
centrifuge = droogzwierder
frame = kader (frans: cadre)
bougie= kaars
motor(fiets) = moto (frans: moto)

En dan als mooiste:
antiparasietendispositief = ontstoringscondensator :}
Ik heb mijn monteursopleiding in België gedaan.
Ik zat af en toe echt te klapperen met mijn oren :)

Clignoteur vind ik persoonlijk wel de mooiste :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan