Pan slaat koud steeds af

MotorHenk

Rookie
29 mei 2008
13
0
Mijn Pan European slaat continue af wanneer hij koud is. Hoewel de automatische choke normaal aan slaat bij het starten lijkt het net of hij niet genoeg brandstof krijgt. Systeem is al een keer gereinigd en ik heb kort geleden ook een flesje reiniger in de tank gegooid, maar niks helpt. Zo gauw je een paar kilometer hebt gereden is het euvel verdwenen en doet hij het de hele dag normaal. Zit te denken dat de bougiekabels vernieuwd moeten worden maar ook zomers met mooi weer (dus geen vocht) slaat hij ook af. Wie heeft enig idee, ik zou jullie zeer erkentelijk zijn.

Groetend en veilige kilometers
Motor Henk
 
Laatst bewerkt:
Mijn Pan European slaat continue af wanneer hij koud is. Hoewel de automatische choke normaal aan slaat bij het starten lijkt het net of hij niet genoeg brandstof krijgt. Systeem is al een keer gereinigd en ik heb kort geleden ook een flesje reiniger in de tank gegooid, maar niks helpt. Zo gauw je een paar kilometer hebt gereden is het euvel verdwenen en doet hij het de hele dag normaal. Zit te denken dat de bougiekabels vernieuwd moeten worden maar ook zomers met mooi weer (dus geen vocht) slaat hij ook af. Wie heeft enig idee, ik zou jullie zeer erkentelijk zijn.

Groetend en veilige kilometers
Motor Henk
Kennelijk doet de automatische choke het toch niet helemaal goed.
 
ik zou ook gaan zoeken in de algemene carb problemen maargoed, ik ben zeker geen monteur dus of je hier iets aan hebt :?

al aan een testbank gedacht?
Testbank?

We weten dat de boel bij koude motor afslaat. Bij een warm blok niet.
Wat zou een testbank er aan toe kunnen voegen?
 
Testbank?

We weten dat de boel bij koude motor afslaat. Bij een warm blok niet.
Wat zou een testbank er aan toe kunnen voegen?
ik dacht richting een algeheel slecht afgestelde carb
heb ik zelf nu ook last van (of hij is gewoon vies). koud slecht lopen maar warm niet veel aan de hand. kan best zijn dat hij ook warm niet optimaal loopt maar dan is het een stuk minder (of niet) merkbaar.
een bank gaat ook het minder goed warm lopen laten zien, misschien is dat al de oplossing.

,maar zoals ik zei, ik heb er geen ervaring in (niet sarcastisch bedoelt)
 
ik zou ook gaan zoeken in de algemene carb problemen maargoed, ik ben zeker geen monteur dus of je hier iets aan hebt :?

al aan een testbank gedacht?

zo een bank kost al snel 25000 euro ofzo, kan hij beter de Pan inruilen, maar met die bank kan je zoveel meer, maar rijden is weer leuker .....hmmmm :/ :+

1300?
Naar welk toerental gaat de motor bij koude start?

meneer die de vraag stelt, TopicStarter, vraagt om een stuurverhoger van een ST1300.
Echt? Wordt de automatische choke écht automatisch aangestuurd? Cool, wie verwacht nou zo iets?

Ja het is ongelooveleik hoe hart het gaat tegenwoordig, kenneth ook niet meer bij beenen hoor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan