Motorblok intruder 750 kapot

15 nov 2014
9
0
Waarschijnlijk heb ik mijn motorblok in de soep gedraaid. Ik had olie bijgevuld en na 10 km begaf mijn versnellingsbak het en kwam er steeds olie uit de plaats waar de oliefilter zit. Ik kan mijn versnelling wel op en neer bewegen maar voel verder geen versnellingen of weerstand.
Kan dit door te veel olie komen of is er iets anders aan de hand en kan ik het maken?
Wie heeft er tips?
 
Je noemt jezelf best handig met motoren, naar het lukt je niet eens om het oliepeil te controleren en dienovereenkomstig te handelen. Met welke aspecten heeft jouw handigheid met motoren wel te maken?

Ik snap dit ook ook niet, als je ergens geen verstand van hebt, ( wat blijkt uit dit topic) wat totaal niet uitmaakt, waar daar is dit voor. maar dan wijs doen, en zeggen dat je er wel verstand van hebt.

Succes met je sjoppert TS :W
 
Voor en achteruit gaat niet meer en voel geen versnellingen meer. Ga idd het Carter maar open halen en hopelijk kan ik van daaruit verder borduren.
Alvast bedankt voor de tips allemaal.
Misschien dat ik sommige van jullie nog nodig heb voor verder advies...
 
Waarschijnlijk heb ik mijn motorblok in de soep gedraaid. Ik had olie bijgevuld en na 10 km begaf mijn versnellingsbak het en kwam er steeds olie uit de plaats waar de oliefilter zit. Ik kan mijn versnelling wel op en neer bewegen maar voel verder geen versnellingen of weerstand.
Kan dit door te veel olie komen of is er iets anders aan de hand en kan ik het maken?
Wie heeft er tips?

Wat vesta je precies onder "begaf mijn versnellingsbak het"?
En waar komt olie uit?
 
Rambabbel: bij het opschakelen hoorde ik een geluid dat je ook wel eens hoortvals je mis schakelt of hij niet in zijn versnelling wil.
Hierop stopte de motor ermee en sloeg af. Tegelijk kwam de olie eruit op de plaats waar de oliefilter zit.

Cees: bedankt voor je tip. Hoop idd dat het zoiets zal zijn.
Moet hem maar even open gaan draaien dan.
 
Rambabbel: bij het opschakelen hoorde ik een geluid dat je ook wel eens hoortvals je mis schakelt of hij niet in zijn versnelling wil.
Hierop stopte de motor ermee en sloeg af. Tegelijk kwam de olie eruit op de plaats waar de oliefilter zit.

Cees: bedankt voor je tip. Hoop idd dat het zoiets zal zijn.
Moet hem maar even open gaan draaien dan.
ik zou er zelf niet aan beginnen als je er niet teveel verstand van hebt.
een carter openhalen is 1 maar netjes dichtbouwen heb je het over een revisie..
wil je best helpen maar niet als die al half open licht. denk er goed aan voor je begint voor een motorzaak is het lastig als je hem half aanlevert
 
Kan mij niets indenken waar olie uit zou kunnen lekken.
er zit naast het oliefilter wel een sensor, dus dat zou nog een mogelijkheid zijn.
als er iets door je blok heen is gegaan dan kun je inderdaad beter naar een ander blok gaan kijken...

ik heb eventueel tegen die tijd misschien wel interesse in dit blok voor onderdelen.
 
Rambabbel: bij het opschakelen hoorde ik een geluid dat je ook wel eens hoortvals je mis schakelt of hij niet in zijn versnelling wil.
Hierop stopte de motor ermee en sloeg af. Tegelijk kwam de olie eruit op de plaats waar de oliefilter zit.

Cees: bedankt voor je tip. Hoop idd dat het zoiets zal zijn.
Moet hem maar even open gaan draaien dan.

Heb je dat geluid eerder gehoord, of schakelde hij wel vaker mis dan, of wilde hij vaker niet in zijn versnelling?
Omdat je dit schrijft hierboven, klinkt het alsof je vaker problemen had met de bak.
Bij je eerdere berichten was het opeens.

Kijk nou eerst eens goed waar het precies lekt en hoeveel olie er nu inzit.
Als je het open moet gaan maken zal je toch de olie af moeten gaan tappen.
En kun je meteen eens zien of er evt metaal deeltjes in de olie zit...
Zitten er stukjes metaal in, en je bent niet zo'n sleutelaar zou ik hem niet verder openmaken en eerst advies inwinnen bij de motorzaak die je de evt stukjes of gruis laat zien.
Die kan wel aan de hand van die stukjes bepalen of het slijtage is of van welk deel het van de bak is (tandwielen of anders).
 
Sommige reacties op TS zijn vragen zijn misschien niet het meest positief gebracht, maar TS maakt het geheel ook wel onnodig lastig door zo vaag te zijn.

Tip aan TS. Wees heeeel specifiek. Geef exact aan wat er wel en niet gebeurd is, hoe vaak en wanneer. Wat je wel kan zien en wat niet etc. Een issue verklaren bij een motor is al lastig genoeg met plaatjes, beeld of geluid of soms zelfs als je er zelf naast staat.

In dit topic moet een beeld gevormd worden enkel en alleen uit de woorden welke jij tikt.

In mijn optiek: Er komt loopt olie 'ergens' bij het oliefilter vandaan. Zoek eens uit waar dit precies is, spuit de boel schoon en onderzoek dit voordat je dingen uit elkaar gaat halen.

Er is een opening ontstaan welke er eerst niet was. Als je inderdaad ziet dat er een gat in het carter is geslagen dan houdt het gezien de waarde van het huidige blok denk ik een beetje op...

Succes iig!
 
Laat de olie er eens uitlopen, dat kan via een aftapplug onder je blok. Kijk hoeveel eruit komt en kijk in een WPH (dat is een werkplaatshandboek) hoeveel er in zou moeten.
En ga naar een motorzaak want als je niet weet hoe je olie moet peilen moet je niet aan motoren gaan sleutelen.
Pas alleen wel op dat je van te voren goeie afspraken maakt anders word het heel duur :Y :Y

Sorry was een inkoppertje erik kon het niet laten O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan