kabelboom maken

Bouwbrouwer

Rookie
23 jul 2012
4
0
Den Haag
Heren,

Ik ben nieuw op Motorforum al lees ik vaak met veel interesse de forums.
Nu ben ik bezig met het bouwen van een 'tracker' op basis van een Honda XL500. Alles wordt nieuw en anders dus het verschil XL/XR is niet van belang. Ik ben nu bezig met het maken van een kabelboom, voor mij een nogal grote uitdaging. Bij mijn vorige project (Suzuki GSX750) heb ik een vriend gevraagd me te helpen maar dit wordt een dermate eenvoudige kabelboom dat ik vind dat ik het zelf moet kunnen (....).

In voorraad;
- Motogadget M-unit
- Motogadget M-switch
- Motogadget stuurschakelaars
- in te bouwen paneel met flipschakelaar (stroom aan/uit) en startknop
- accu (12v)
- CDI-unit
- spanningsregelaar (is dit hetzelfde als een gelijkrichter?)
- Bobine

In het blok zitten de dynamo en 'puls generator'.

Ik heb geen schema maar omdat toch alles anders is biedt een bestaand schema geen soulaas.

Vragen zijn;

Uit de dynamo komen 5 draden. 2 gaan er naar de spanningsregelaar (geel en roze) en één naar de CDI-unit (zw/rood). De twee andere draden (groen/rood en rood) waar moeten die heen?

Vanuit de puls generator komen twee kabels. Die gaan beiden naar de CDI-unit (toch?)

De spanningsregelaar heeft 5 draden. Twee ervan worden aan de dynamo gekoppeld. Eén ervan gaat naar de CDI. De twee laatste draden, waar gaan die heen? Volgens een besdtaand schema (XL500R) gaan die naar voor en achter licht. Vind ik nogal vreemd.

Het aanleggen van de draden van en naar de M-unit en M-switch is vrij eenvoudig dus dat zou moeten lukken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groet,

Aad
 
Terug
Bovenaan Onderaan