2012 bmw maxi scooter

als je je motor niet goed beschermt kan het dodelijk zijn.
dus ik rij niet met vorst het gaat pas over 2 dagen vriezen ik heb nog geen pekel gezien maar voordat...
 
Mijn "huisblad" Motorrad, heeft de langeduurtest van de BMW C600, op verzoek van BMW moeten staken. Normaalgesproken wordt 50000km met de motor gereden, waarna deze compleet wordt gedemonteerd en gecontroleerd.
Het motorblad is niet in staat geweest de 50000km, in het door BMW aangegeven tijdsbestek, te volbrengen. Uit "betriebsinternen Gründen", was verlenging niet mogelijk.

Een zusterblad heeft iets identieks meegemaakt met een 100000km test van een BMW 528i touring.

Ik vind het maar een vreemd verhaal.
 
Misschien hadden ze wat harder moeten doorrijden zoals hieronder op het YT filmpie :]



KOSO instrument internship 6, set to 1715 mm, various jCosta evo 4r, secondary Moscatelli, muffler akrapovic Tmax adapted Ranieriracing,


Koso tellertje zit er op omdat de bmw meter bij 180km/pu vast lijkt te zitten.
Voorzien van de nieuwste J-Costa EVO4RC speciaal voor BMW (komt eerdaags uit)
Moscatelli koppeling
Uitlaatje
 
Laatst bewerkt:
Raar, waarom zou BMW dit doen?

Voer voor speculaties. Zal ik beginnen.

Bij voorgaande langeduurtests met BMW's zijn er toch wel serieuze problemen opgetreden.

"Dauertest BMW R 1200 GS 2014 Getriebeschaden

Wie in MOTORRAD bereits zu lesen war, hat die BMW R 1200 GS die Dauertest-Kilometer nicht ohne gravierende Vorfälle überstanden. Ein kapitaler Getriebeschaden nach 44.000 Kilometern machte den Tausch des gesamten Rumpfmotors erforderlich"

K1300GT
"Große Ursache, gigantische Wirkung - so müsste man dann den kapitalen Motorschaden kommentieren, der die GT bei Kilometerstand 25000 ereilte. Bei Tempo 250 zerbarst auf der Autobahn der Kupplungskorb, Testfahrer Georg Jelicic konnte die K geistesgegenwärtig durch den Verkehr auf den Standstreifen steuern. Direkt neben seinem rechten Fuß hatte der Korb ein Loch in den Motordeckel geschlagen. Erneut musste der Sprinter ausrücken, um das Wrack zu bergen.

Der Motor war ein Fall für den Schrott, er wurde im Werk durch ein neues Exemplar ersetzt"

R1200GS (2005)
Ein zerbröseltes Kugellager auf der Zwischenwelle zeigte zerstörerische Wirkung an Zahnrädern und hebelte schließlich noch den Seegering neben dem Schaltrad des ersten Gangs von der Abtriebswelle (siehe MOTORRAD 14 und 15/2005). »Ein Einzelfall«, so die Bayern. Das Getriebe wurde auf Garantie bei Kilometer 37900 ersetzt.

BMW heeft de reputatie een betrouwbare motor te zijn, echter bij Motorrad zijn ze in staat deze toch kapot te krijgen. Ik heb weinig BMW's in de kennissenkring, dus kan niet beoordelen of bovenstaande problemen representatief zijn. Het kan ook zijn dat een motorblad toch net even anders met de motoren omgaat dan de gemiddelde motorrijder.
De K1300 ging kapot bij 250km/hr (dauertempo). Dat zijn snelheden die ik niet elke dag rij, sterker nog, nog nooit zelf heb gereden.
 
Laatst bewerkt:
de mijne is weer van stal wel iets te vroeg reed gisteren achter een pekelwagen....
maar effe goed afgespoeld.
zadel verwarming is da shit :)
 
Gezond 2015, *O*

Ik heb de Optima4, binnen en aangesloten als canbus lader.
Helaas, ik las al iets op het D forum dat het 2014 model het niet via de Canbus doet. :(
Nou idd LED 3,4,5,6,7, blijft knipperen, dat hoort volgens mij niet. :N

direct aansluiten dan maar, dan hoeft de lader niet meer in de Canbus stand?

groetjes
 
Jij ook de beste wensen Theo ;)

Belachelijk, een canbus-systeem wat niet oplaad met canbus-lader :?
Wat zegt je garagist hier over?

Andersom wel ook al gecheckt ... ik bedoel kun je wel prik uit het board stopcontact halen om b.v. iets te voeden ?


12Volt BMW board-net uitgangs-test via Optimate tussen kabeltje zoals hieronder afgebeeld zou ook nog een mooie extra kabel controle test zijn.

Ik weet niet in hoeverre de "mini-sigarettenplug" a.k.a 'SAE-72' betrouwbaar is.
Multimeter dan ook even aansluiten op kleine zwarte mannetje/vrouwtjes plug en testen of er 12V prik vanuit de BMW opstaat.

225_SAE_72.jpg
optimate-sae-connector-sigarettenplug-232_1.jpg


Cheers

p.s.
vanavond ik ook even mee lezen wat die duitsers hierover te melden hebben.
Om zoek tijd te verkorten is een verwijzende url welkom.
 
Laatst bewerkt:
maar moet ik dat rode stopje erafhalen?
de plug past en klemt zo perfect met rode plug?
Rode doppie moet er af om gebruik te maken van "mini-sigarettenplug" a.k.a "Pro-Car plug"

Eventueel uitsluiten of de kabel goed werkt doe je op de methode zoals door mij in mijn vorige bericht omschreven (multimeter aansluiten op die 2 pikkies van dat kleine fotootje)

Heb het desbetreffende idd. summiere stukje text hieronder even uit het Duitse forum ge-quote ;
Ladesteckdose zur Ueberwinterung
Nach Anruf beim Freundlichen erklärte mir der,
das BMW die Software beim 2014 Modell geändert hat und das Laden über die Steckdose im Handschuhfach Nicht möglich sei.
Statt dessen wäre unter der Sitzbank im Bereich des rechten Ruecklichts eine Steckdose

BMW zou dus met de 2014 software hun bestaande canbus oplaad systeem om zeep hebben geholpen want met de andere bouwjaren zou het wel gewoon moeten werken :?

Nu even hardop denken van mij.

Elke BMW ongeacht bouwjaar die binnenkomt voor service wordt aan het BMW diagnose systeem gehangen en voorzien van de laatste/nieuwste software.

Dit zou betekenen dat een BMW uit 2013 tijdens zijn service beurt ook wordt voorzien van de laatste software... immers een 2013 model is het zelfde als een 2014 etc. dus softwarematig zouden ze gewoon gelijk moeten zijn.

Het gevolg zou dan denk ik wel moeten zijn dat zodra een 2013 BMW nieuwe software krijgt de canbus oplaad functie ook om zeep zou zijn geholpen ?

Beetje typisch allemaal, of maak ik er nou een achterlijk verhaal van :?
 
Laatst bewerkt:
direct aansluiten dan maar, dan hoeft de lader niet meer in de Canbus stand?
Deze vraag ook nog even beantwoorden want die had ik overgeslagen.

Ik had ergens een paar pagina's terug ook al ge-oppert om eventueel
achter het zijpaneel de losse Optimate kabel aansluiting op te hangen,
om zodoende mogelijk canbus te omzeilen.
Dat moet je dan wel eerst met lader testen, in zowel canbus als non-canbus modus, je merkt snel genoeg welke van de 2 smaken de laadcyclus activeert.

Een ding is zeker met de accu afgekoppeld heb je natuurlijk nooit canbus nodig.
Maar goed accu afgekoppeld is geen optie, omdat dat gewoon belachelijk omslachtig zou zijn.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Een van mijn eerste posts in Maxi bmw forum, zou er verschillende soorten software vanaf 2014 moeten zijn.
immers het elektronisch beschermen van de "versnellingsbak en koppeling" beter bekent als het inhouden bij de eerste lichting.
ik ga denk ik ook nog maar even bij de dealer langs zodra ik er met mijn zomerbandjes veilig kan komen.
 
Nu je dat zo zegt, kan ik me dat plots ook weer zo herinneren, daar hoef ik niet voor terug te bladeren.
Blijft natuurlijk wel allemaal wat vreemd wat die Beierse meneertjes er voor trucjes op na houden, het komt in ieder geval op mij niet helemaal consequent over.

Wat ik ooit eens gelezen en begrepen heb van laden via canbus, is dat er door de draadjes van de oplader een signaaltje wordt meegestuurd die de canbus oplaad poort open zet om 12V naar binnen te laten gaan.
Zodra de lader er af is valt het signaaltje weg en is de oplaad poort naar binnen toe weer afgesloten.

Misschien komt er t.b.v. de specifieke 2014 software wel weer eens een update om die buck er uit te halen, want het is toch van de zotte als er door BMW wordt verteld dat je een canbus oplader moet kopen om op te laden, en dat je vervolgens die oplader niet op het stopcontact kunt gebruiken, terwijl er o.a. in de documentatie staat dat je via dat stopcontact met behulp van SAE-72 plug kunt opladen.


De originele BMW oplader hieronder heeft net als jou Optimate de klemmen alsook de SAE-72 plug.
Plaatje heb ik even ge screenshot uit het werkplaatshandboek van jou BMW

image.php


image.php


Als ze het allemaal niet meer weten dan denk ik dat er niets anders overblijft
om voorlopig dan maar rechtstreeks aan te gaan sluiten.
En hopelijk komt er dan in de toekomst weer een software update zodat de oplaad poort door het canbus signaaltje wel weer netjes open gaat.

Gelukkig heb jij als het goed is nog een heel mooi kabeltje met zekering bij de Optimate, die moet je dan maar definitief gaan aansluiten en subtiel wegwerken.
Financieel gezien gelukkig zover dus geen zeper op gelopen ;)

Succes er mee
 
Laatst bewerkt:
Nu dit topic toch weer omhoog is gekickt nog even het volgende:

J.COSTA EVO4R t.b.v. BMW C600 en C650GT is ingehaald door een nieuwer model.... ontwikkelingen bij J-Costa staan dus kennelijk niet stil

Nieuwste model heet > EVO4RC

EVO4RC is nog niet in de shop maar is door J-Costa medio december 2014 aangekondigd als opvolger van de huidige EVO4R.
De officiële shop release van de EVO4RC kan dus elk moment voorbij komen!
Release was overigens @ Eicma 2014
 
Laatst bewerkt:
Hier vandaag 13 graden, dus snel mijn net binnen gekregen
Wunderlich Ergo wind flap ding gemonteerd en een stukje tuffen. :]
Doet 100% waar ie voor gekocht is, de wind beter van mijn helm afhouden.
Ik heb hem in de laagste stand en gelijk aan de vorm van de orginele ruit, ruit kan nu ook een stukje lager en dat moet ie dus ook, wat een eikels sufferts daar bij Wunderlich |(
het stukje plastiek dat ze leveren heeft een hele lichte vergroting,
heel weinig maar genoeg om opnieuw te moeten scherpstellen met je ogen als je er door wil kijken.
maar stuk van 30km gereden en kan er makkelijk overheen kijken en dan met stuk minder lawaai rond mijn hoofd. perfecte afwerking. ben er toch wel heel blij mee.
 
hoi,
iemand misschien tips om de remmen te verbeteren?
ik heb al gesinterde blokken geplaatst, maar remt nog steeds niet zoals ik graag zou willen.
 
Je zal de voorremmen wel bedoelen ?

Zomaar kans dat je keiharde vervangen sinters bij jou in dit geval averechts werken.
Terug naar zacht misschien ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan