Carburator sproeiers steeds verstopt!!!

15 nov 2014
19
0
opwijk
beste motorrijders,

onlangs na een 3 maand stilstaan (wegens vervangings onderdelen die maar niet toekwamen) wou ik nog eens met men motor rijden. hij startte goed maar na +- 100 m viel hij direct stil. ervoren reed de motor uitstekend: startte goed, reed goed, geen problemen.

carbu eens opengemaakt en de sproeiers zaten helemaal dicht. na deze uit te kuisen, opnieuw testrit en terug van dat.

mijn benzinetank is van metaal dus had ik NOGMAALS mijn carbu opengemaakt en weer de sproeiers verstopt. ik heb ook nog een benzinefilter tussen mijn benzineleiding gemonteerd.
hij startte meteen, maar na +- 100 meter terug hetzelfde!!! en eens hij stil viel kreeg ik hem niet meer aan de praat, zelfs geen klein beetje.

voor de 3de keer carbu opengemaakt en weer de sproeiers verstopt.
ik zou echt niet weten wat het probleem is.
kunnen jullie mij ten raad?
 
ik dacht omdat hij 3 maand stil stond dat het misschien roest was van de tank, maar ik had alle benzine uit de leidingen gelaten, filter erbij gemonteerd , vlotter proper gemaakt. en toch nog steeds volledig verstopt.
 
Hoe is de staat van je luchtfilter ?
Maak die ook maar een schoon, of vervang die eens.

2jaar geleden was het filter van me XT in staat van ontbinding :+ , ding viel bij aanraking uit elkaar. Het verbaasde me dat dat nog niet voor problemen had gezorgt.

Verder, de troep moet toch ergens vandaan komen. Beter zoeken, en beter schoonmaken.

Gewoon ff volhouden, al moet je je carb. 10x uit elkaar halen, de aanhouder wint :)

Tank ff spoelen kan zoiezo nooit kwaad, 1,5 liter benzine nemen, flink schudden, legen, benzine weer filteren, en herhalen, daarna de benzine in een voertuig gooien dat de boel toch wel verstookt. Oude auto, oude motor, of wat dan ook.
 
Na de testrit zitten de filter en de vlotter helemaal vol, sproeiers verstopt en bougie kurkdroog.
Ik ga de benzinetank eens spoelen, luchtfilter nakijken en als ie t dan nog niet doet zal ik het laten weten.
 
Je kunt met een flesje of potje ook eerst eens kijken of het wel uit de tank komt en WAT er dan wel uit de tank komt. Een (verrot) luchtfilter zorgt niet voor verstopte sproeiers in je vlotterbak.
 
Je kunt met een flesje of potje ook eerst eens kijken of het wel uit de tank komt en WAT er dan wel uit de tank komt. Een (verrot) luchtfilter zorgt niet voor verstopte sproeiers in je vlotterbak.

Klopt, maar het kleine luchtsproeiertje kan er wel dicht door gaan zitten.

Al om al doelde ik er meer op dat het niet onverstandig is om de boel eens flink schoon te maken danwel na te kijken ;)

Vuil is niet zo'n probleem als je weet waar het vandaan komt, als je dat niet weet is het gewoon het beste om dan maar ALLES schoon te maken.

Vergeet trouwens ook het ontluchtings slangetje van de carb. niet, als de vlotterbak leeg raakt en de motor nog deels loopt kan hij ook hieruit gaan zuigen, en vaak zijn die slangetjes altijd lekker smerig.

Al om al, maak alles nog maar eens schoon, spoel de tank totdat je zeker weet dat er geen vuil meer uit komt, en kijk het filter na.

Klein middagje werk als je je niet haast.

Niks aan het probleem doen, en steeds blijven proberen, kost je meer tijd.

Of zoals Einstein zei : Je bent krankzinnig als je steeds hetzelfde doet, maar andere resultaten verwacht. :+
 
Beetje benzine aftappen in een jampot o.i.d, direct uit de slang die gewoonlijk op de carburateurs zit. Dan ff goed kijken naar de inhoud van de jampot. Zowel de troep van een (door ethanol) aangetaste benzineslang als oplossende tank sealer als roest oxide kunnen prima langs een benzinefilter komen.
 
trouwens ik blijf er nog even bij, de kraan enof tank,Als na 100 m benzinefilter en proeiers dichtzitten. offfffffff want dat heb ik zelf ook al fout gedaan je hebt het niet echt echt schoongemaakt..................
 
Terug
Bovenaan Onderaan