MZjes

Weet iemand hoe je de koppelingsveren terugzet van een mz rt125? Welk tooltje kan je daarvoor gebruiken? Bedankt alvast!
 
Heren! Goedemorgen ;-) paar vraagjes, ik Zoek me helemaal suf naar het 6v lampje voor er achterlicht. Waar kopen jullie dat normaal gesproken?

Welke banden doen jullie onder je mz?
We moeten de puntjes en de carbs nog afstellen, hebben jullie tips?

Of heeft iemand zin om m'n broer en mij er mee te helpen? :-D hij loopt al wel maar nog te rijk.
 
Weet iemand hoe je de koppelingsveren terugzet van een mz rt125? Welk tooltje kan je daarvoor gebruiken? Bedankt alvast!

Geen idee maar heb je misschien iets aan het werkplaatshandboek?
Dat kun je HIER vinden.

Let op, onder de preview staat met kleine letters Download, daarmee haal je een gezipt bestandje binnen. Uitgepakt levert het een PDF op.
Bij mijn pc vond Norton Antivirus geen rommel...
 
Heren! Goedemorgen ;-) paar vraagjes, ik Zoek me helemaal suf naar het 6v lampje voor er achterlicht. Waar kopen jullie dat normaal gesproken?

Welke banden doen jullie onder je mz?
We moeten de puntjes en de carbs nog afstellen, hebben jullie tips?

Of heeft iemand zin om m'n broer en mij er mee te helpen? :-D hij loopt al wel maar nog te rijk.


Hoi Flip,

Voor banden en wellicht lampjes kun je bij Gekra Motors in Dieren prima terecht.
Heb onder mijn MZ ETZ 251 al verschillende bandjes gehad, hij kan je wellicht goed adviseren.

Wat de carb betreft, begin bij de standaard waarden en kijk hoe de motor loopt. Daarna kun je altijd nog aan gaan passen. Ik weet niet of je al een werkplaatshandboek hebt?
Die kun je HIER vast vinden...

Suc6
 
Geen idee maar heb je misschien iets aan het werkplaatshandboek?
Dat kun je HIER vinden.

Let op, onder de preview staat met kleine letters Download, daarmee haal je een gezipt bestandje binnen. Uitgepakt levert het een PDF op.
Bij mijn pc vond Norton Antivirus geen rommel...

Dankje ik had die inderdaad al gevonden maar daar staat niks over het (de)monteren van de koppeling in helaas :N
 
Het zal er bij de RT waarschijnlijk iets anders uit zien dan bij de ETZ serie.
Misschien heb je iets aan de MZ ETZ 250-251 service film ..x.. ?
In deel 4 wordt getoond hoe je de kickstarter (de-)monteer.
 
Laatst bewerkt:
We moeten de puntjes en de carbs nog afstellen, hebben jullie tips?

Of heeft iemand zin om m'n broer en mij er mee te helpen? :-D hij loopt al wel maar nog te rijk.


Betreft het een BVF 22/24 N2 of 30 N3 carb? Hier een filmpje hoe de carb afgesteld moet worden.

Over contactpuntjes heb ik niets kunnen vinden tussen deze MZ filmpjes...
Het werkplaatshandboek beschrijft het wel duidelijk.

Suc6
 
Weet iemand hoe je de koppelingsveren terugzet van een mz rt125? Welk tooltje kan je daarvoor gebruiken? Bedankt alvast!

Als ik mij niet vergis gaat dat net zo als bij een TS; een klusje voor twee. Eerst het druk gedeelte en de koppeling opbouwen tot en met de afdekplaat. Dan de veren in de hulzen en het dopje op de veer. Daarna drukt de één met een tang - ik gebruikte een waterpomptang - het geheel zo diep in dat het gaatje in het stangetje boven het dopje zichtbaar wordt. Het beste is dan dat diegene die de pennetjes plaatst dit met een punt tangetje doet. Daarbij, draag een bril, er wil onverhoopt wel eens wat rond vliegen. Gewoon veertje voor veertje afwerken. Tis even moeite, verder goed te doen.

grtn,
Dido
 
Kan emand me een plezier doen en in het WPH nakijken wat de weerstandswaarden voor zowel rotor als dynamo moeten zijn voor een 6V60W exemplaar van ik-dacht een ETS250?
Thanks..
 
Heren! Goedemorgen ;-) paar vraagjes, ik Zoek me helemaal suf naar het 6v lampje voor er achterlicht. Waar kopen jullie dat normaal gesproken?

Welke banden doen jullie onder je mz?
We moeten de puntjes en de carbs nog afstellen, hebben jullie tips?

Of heeft iemand zin om m'n broer en mij er mee te helpen? :-D hij loopt al wel maar nog te rijk.

6v lampjes heeft onze fietsenmaker. (die ook veel doet in de oudere brommers)
 
Zonnetje schijnt, temperatuur ongeveer 8 graden en een fris windje... :)

TIJD OM HET ZIJSPANNETJE TE PAKKEN!!! :]

Heerlijk gereden en genoten van de dijken en het pruttelende blokje... :Y

MSYa7o4.jpg
 
Watte, TigerManZ, nu pas het spannetje weer eens uitgelaten..... :-)
Zoveel mooie dagen gehad deze winter.
Ik moet er wel bij zeggen, ik heb het comfortabel, met verwarmde handschoenen... ;-)
Het is steeds weer zo fijn om met het span te gaan, he!
M'n broer heeft sinds kort ook weer een MZ met span, en hij is er ook heel blij mee.
Niet meer dan 22 PK, en je kunt er toch zoveel mee doen.
Vandaag was het wel geniet-weer.
Morgen zal dat een beetje anders zijn, ik hoop dat we toch de motoos nog eens gaan uitlaten in het heuvelland.
Vorige keren met de MZ en de Suup, nu misschien met de Suup en de kleine Honda TL 125.
Die heeft ook al weer 3 maanden aan de ruif gestaan, wegens de klassieker-regeling, ze wil dringend weer eens de wei in!
Groeten,
Doudou
 
Ja Doudou.... Heb het span niet bij huis staan. Moet 2 km gaan voor ik bij de stalling ben. Op zich heel fijn dat hij droog staat maar soms is dat een "hindernis" om eerst op de fiets te moeten stappen
Tsja... Of het span op de stoep zetten in weer en wind... dat was in het verleden zo en daar heeft hij veel van geleden :(
 
Ja precies, buiten staan doet ze geen goed.
Die van mij staat helaas wel buiten, met een hoes eroverheen.
En begint hier en daar te roesten,de spatborden met name, en nog zo van die niet gevaarlijke, wel vervelende kleine roestplekken.

Uiteindelijk zijn we dan vandaag nog samen met m'n MZ op stap geweest, kort toertje want de dag was onverwacht druk tot zowat 3 uur.
Even naar het Geuldal achter Meerssen, een wandeling gemaakt, iets gedronken en weer naar huis.
Voila, na een leuk weekend kan de werkweek weer beginnen!
Groeten,
Doudou
 
Zo gasschuif eindelijk los uit carb....
Maar toch te weinig tijd gemaakt om em rijdend te maken...kwestie van verse prut en accuutje eraan hangen..en ff de kabels op een goede manier laten lopen..nu staan ze wel erg strak bij bepaalde stuurstand
 
Hoi Rob,

Ach, dit weet jij natuurlijk al. Gerekend vanaf het kontje de kabel in ieder geval voor het knipperlicht langs laten lopen anders wil bij een bocht naar links ongewild het gas worden geopend. Is trouwens wel spannend om mee te maken, toch?.

grtn,
Dido
 
Laatst bewerkt:
Klopt Dido...was er effe tijdje tussen uit met die MZ's maar is wel weer grappig sleutelen...
Dit weekend mooi weer dus proberen rijdend te maken..dan snel bakkie eraan en pruttelen maar..weer ff inkomen met het zijspannen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan