Afstellen na open uitlaat en k&n luchtfilter

Chris038

Rookie
22 apr 2015
8
0
Zwolle
Hallo,

Allereerst een kore introductie,
Mijn naam is Chris, 29 jaar en kom uit Zwolle.
Ben helemaal nieuw op het forum maar ook in de motoren.
Heb sinds afgelopen oktober pas mijn rijbewijs voor de motor.

Echter heb ik nu een zx6r uit 2002 aangeschaft waar een andere uitlaat en k&n luchtfilter op geplaatst zijn.
Door de vorige eigenaar is deze op de bank gezet en daaruit bleek dat de motor te rijk loopt.
Dit kon geen kwaad volgens hem en heeft daar dus ook niets aan gedaan.

Aangezien ik een leek ben, dacht ik het hier maar eens te vragen, lijkt mij niet te kloppen.
Desondanks dat ik er niets van snap zie ik wel dat hij een flinke dip heeft tussen de 5000 en 6000 toeren en ook boven de 11000 toeren zie ik nauwelijks verschil meer in vermogen.
Maar ik kan dan natuurlijk ook fout zien.... :?
Gaat dit problemen opleveren of is dit alleen als hij/zij te arm afgesteld staat.

Denk dat het sowieso afgesteld moet worden en had al even bij ten kate geweest om te informeren maar dat ging mij rond de 400 á 500 euro kosten |(
Hebben jullie goede ervaringen met andere garages die in de buurt van zwolle zijn?

Alvast bedankt!!!
 
dit is de dyno test
full
 
Hij zal best wel een stukkie beter lopen als ie wel goed wordt afgesteld
Hij heeft carburateurs geloof ik he'?
Begrijp niet zo een twee hoe hij over het hele gebied zo redelijk vlak zo rijk kan staan
Misschien eerst een keertje op een andere bank een run doen
Het is best veel werk om al die sproeiertjes te moeten vervangen
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad, helaas nog geen injectie.
was sowieso van plan om bij een andere bank nog een test te laten doen.
zou het schade veroorzaken als ik het nu nog zo laat?
of mis ik alleen vermogen?
 
Als ik specs opzoek, kom ik op 118 pk fabrieksopgave.

Deze blijft opmerkelijk precies onder de 100. Importje?

Nuance op superduc, je ziet op zich wel verschillen in de blokken toerentallen waarin verschillende delen vd carbs hun werk doen. Min of meer dan. Wel staat het over het hele gebied niet optimaal.

Op zich opmerkelijk, gezien de open inlaat en uitlaat. Zou er restrictie plaatjes in kunnen zitten of zo?



Overigens vind ik het een magere uitdraai. Geen kenteken, datum, bedrijf, niet vanaf 1000 toeren....
 
Nee het is geen import, volgens de rdw gegevens iig niet.
Volgens de vorige eigenaar is de motor nooit terug geschroefd naar 25kw o.i.d.
Ik vond het ook wel een groot verschil.
KM stand is nog onder de 26000.

Mijn verwachting is dat deze uitdraai op een open dag ergens is geweest.
Snel op de bank en volgende!!!
Maar kan het kwaad voor nu.

Hij is snel genoeg voor nu maar wil wel dat die optimaal functioneerd....
 
hi Chris,

Welkom op het forum :)

Alles waar te voor staat is niet goed ...
Inderdaad gewoon even op een bank zetten.
Schade zul je er niet 123 mee oplopen lijkt me maar goed is het ook weer niet. Als ie goed wordt afgesteld wordt ie er alleen maar blij van. Jij ook trouwens :)
 
Nee het is geen import, volgens de rdw gegevens iig niet.
Volgens de vorige eigenaar is de motor nooit terug geschroefd naar 25kw o.i.d.
Ik vond het ook wel een groot verschil.
KM stand is nog onder de 26000.

Mijn verwachting is dat deze uitdraai op een open dag ergens is geweest.
Snel op de bank en volgende!!!
Maar kan het kwaad voor nu.

Hij is snel genoeg voor nu maar wil wel dat die optimaal functioneerd....
Te rijk kan niet veel kwaad. Mocht je kans hebben op een plekje bij een goede bank op korte termijn; doen.
 
Hey Chris :W
Zoek even het Zwolle-topic op, daar zijn nog meer rijders uit Zwolle, kun je een keertje een rondje meerijden *O*

Laat hem even bij Ten Kate banken, dit is een vage uitdraai naar mijn mening.
 
nee klopt ben ik van op de hoogte maar deze is dus nog niet dusdanig luid dat die in beslag genomen wordt. er zitten dbkillers in maar dan zit ie nog wel boven de wettelijk toegestane norm.

In overweging om er toch andere dempers op te zetten...
daarom ook de vraag of het nu schade kan opleveren of dat ik het laat afstellen wanneer de eventuele andere demper erop zit
 
Laatst bewerkt:
Open uitlaat???

Zie ander topic op MF, motor in beslag genomen ivm. geluid, de boetes zijn niet mals...

Krijgen we nou weer dat zelfde gezeik als die MF-er die ooit in duitsland terug naar zijn hotel moest lopen?

Woeptiedoo, er is voor het eerst in 20 jaar tijd een motor voor een technische keuring van de weg genomen, tijdelijk.

Gaan we nu weer lekker overreacten zoals met die ene MF-er vroegah?
 
Nee het is geen import, volgens de rdw gegevens iig niet.
Volgens de vorige eigenaar is de motor nooit terug geschroefd naar 25kw o.i.d.

In sommige landen kunnen motoren op 100pk begrensd zijn, voor de verzekering. Ik weet dat dat in Duitsland en Frankrijk zo is.

Ik weet ook dat de Honda Fireblade daarvoor andere nokkenassen heeft, met kortere nokken, zodat de kleppen minder ver open gaan. Je kan dan afstellen wat je wil, maar zonder de nokkenassen te vervangen zal de motor niet zijn maximale pk's halen. Bij andere motoren zou dat ook maar zo kunnen zijn.

Dat is wat Martell bedoelt met 'opmerkelijk onder de 100pk'.
 
Laatst bewerkt:
In sommige landen kunnen motoren op 100pk begrensd zijn, voor de verzekering. Ik weet dat dat in Duitsland en Frankrijk zo is.

Ik weet ook dat de Honda Fireblade daarvoor andere nokkenassen heeft, met kortere nokken, zodat de kleppen minder ver open gaan. Je kan dan afstellen wat je wil, maar zonder de nokkenassen te vervangen zal de motor niet zijn maximale pk's halen. Bij andere motoren zou dat ook maar zo kunnen zijn.

Dat is wat Martell bedoelt met 'opmerkelijk onder de 100pk'.

:^

Ik heb ook wel eens gezien dat er in het deksel van het membraam een extra dik plaatje zat geklikt, die eruit zodat de gasschuif volledig open kon en voilà.
 
Terug
Bovenaan Onderaan