verlichting werkt niet

Maaster

Rookie
20 jun 2015
6
0
gemert
Heb onlangs een zr-7 uit 2000 gekocht en al best wat kilometers gemaakt. Nu kwam ik er gisteren achter dat de verlichting niet werkt. Zowel het grote als het stadslicht gaat niet aan. Ook het achterlicht brand niet. Als ik op de "pass" knop druk dan werkt de koplamp wel gewoon.

Ik heb al gekeken of in de schakelaar op het stuur een draadje los zit, maar kan daar niks zien. Ook de zekering onder het zadel is gewoon goed. Denk dus dat er ergens iets niet goed zit tussen de schakelaar en de lamp? Weet iemand waar ik het beste kan zoeken/mee kan beginnen?
 
zal eens aan de slag gaan met een spanningszoekertje. ben benieuwd of ik het gevonden krijg. Volgens mij zitten er ook veel stekkers onder de tank. Moet je deze dan verwijderen?
 
Ik zou als eerste beginnen met het controleren van de zekeringen. Omdat zowel de koplamp als het achterlicht het niet meer doen, denk ik dat het daar in zit. (Dan is natuurlijk wel de vraag, waarom ging de zekering kapot)
 
Hoi Kees,

Had de zekering al nagekeken, maar deze is nog gewoon goed. Het pass knopje werkt wel gewoon, dus het ligt niet aan de lamp of het signaal richting de lamp. Heb al een diagram gevonden van de bekabeling, maar kan daar nog niet helemaal wijs uit.
Iemand nog ideeen waar ik het beste kan beginnen met meten. Zo zie ik op de diagram Headlight switch staan en dimmer switch. Denk dat deze laatste op het stuur zit, maar die andere? misschien nog zwakke connectiepunten. Als ik zelf kijk denk ik dat het gros onder de tank zit, dus zal ik deze er af moeten halen.
 
Vol schaamte moet ik helaas berichten dat ik gewoon de schakelaar van de lamp (rechts) op uit had staan. Denk dat deze per ongelijk heb verzet terwijl deze normaal altijd aan stond. Sorry voor het beginnen van deze "nutteloze" topic
 
Vol schaamte moet ik helaas berichten dat ik gewoon de schakelaar van de lamp (rechts) op uit had staan. Denk dat deze per ongelijk heb verzet terwijl deze normaal altijd aan stond. Sorry voor het beginnen van deze "nutteloze" topic

Leuk dat je het nog even meld.
Helemaal niet aan gedacht. Maar de meeste motoren hebben zo'n schakelaar ook niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan