Welk verfafbijt werkt wel?

Megalodon

Er gaat echt niets boven een ZRX!
29 aug 2009
6.496
3.400
haarlemmermeer
Ik wil mijn velgen ontdoen van de bestaande laklaag maar tegenwoordig zijn er verfafbijt middelen te koop welke mijn inziens niet goed werken.

Welk middel gebruikt een ieder hier wat wel goed werkt?
full
 
Ik ben ook het weekend in de weer geweest met rustoleum. Ik had er zoals geschreven goede ervaringen mee. Ik heb mijn tank ontlakt. Daar zaten heel veel lagen verf op. Sommige waren gevoelig voor rustoleum maar sommige ook totaal niet. Het werkt inderdaad niet meer zo goed als de producten van vroeger. Mijnervaring is dat het het beste werkt met een dikkelaag en vervolgens direct vershoudfolie erop. Dus bijna geen lucht erbij. Dan gaat het met de meeste lakken wel in een keer goed maar sommige heb ik wel een keer of vier moeten doen met tussendoor rossen met staalborstel. Hopelijk is je lak niet te elastisch. Dan kun je stralen tot je een ons weegt......
In elk geval succes!
Bij mij is het uiteindelijk gelukt. Veel schuren en afbijt combi....
jGtVSlk.jpg

Zy5hEdT.jpg

8QAmAtl.jpg

MQgyQaW.jpg

LJlfWBo.jpg

KjTK9fs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben al begonnen met glasparelstralen in de straalcabine van het werk.

Het wordt wel een klusje qua tijd maar dit gaat lukken. Het is btw een winterklus dus heb alle tijd.

Stefan
 
Laatst bewerkt:
Gisteren aan de slag geweest met de Avis afbijt. Met een kwast aangebracht en vervolgens met folie ingepakt. Ik ben er achter dat door het inpakken met folie de afbijt beter de tijd krijgt om in te werken en niet uitdroogt. Nog steeds niet zo goed als vroeger maar door deze sessie een keer of drie te herhalen gaat uiteindelijk de verf er weg af.
full
 
aha! ik denk dat het dan vergelijkbaar is met die van rustoleum. je moet een beetje geluk hebben met het soortverf. En inderdaad goed inpakken zodat het niet uitdroogt is heel belangrijk. ik heb ook geschuurd, afbijt en stralen gecombineerd.
 
aha! ik denk dat het dan vergelijkbaar is met die van rustoleum. je moet een beetje geluk hebben met het soortverf. En inderdaad goed inpakken zodat het niet uitdroogt is heel belangrijk. ik heb ook geschuurd, afbijt en stralen gecombineerd.

Dat is nog de enige oplossing!

Wellicht is in Belgie wel goede afbijt te koop (vraag aan onze zuiderburen)?

Dit aangezien de Roundup onkruid gif in Belgie namelijk wel werkt en welke in Nederland verkocht word niet.
 
Dat is nog de enige oplossing!

Wellicht is in Belgie wel goede afbijt te koop (vraag aan onze zuiderburen)?

Dit aangezien de Roundup onkruid gif in Belgie namelijk wel werkt en welke in Nederland verkocht word niet.

Ben al 35 schilder en behoorlijk wat ervaring met afbijt maar inderdaad door milieu gezeik is afbijt niet meer wat het geweest is.Vervelendste voor ons is dat het ook nog eens veel meer tijd in beslag neemt om het kaal te krijgen .
 
Ben al 35 schilder en behoorlijk wat ervaring met afbijt maar inderdaad door milieu gezeik is afbijt niet meer wat het geweest is.Vervelendste voor ons is dat het ook nog eens veel meer tijd in beslag neemt om het kaal te krijgen .

Als schilder kan ik mij ook voorstellen dat het vervelend is, tenzij het uurtje factuurtje is.... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan