Honda grip heaters werken niet (meer)

4 mrt 2013
142
1
Assendelft
Beste dames en heren,

Ik loop tegen het vogende probleem aan en kom er niet uit.
Ik heb een Honda Varadero uit 2001 met originele Honda grip heaters. (je kent ze wel, die met het zwarte kasje met de draaiknop)
Om één of andere reden worden ze niet meer warm.
Ik heb stroom naar het kastje van de bediening. Bij inschakeling krijg ik stroom naar de handvatten en als ik deze aansluit krijg ik een "doorlus". Volgens de theorie zou allles dus moeten werken.
Ik kan nergens vinden of dit systeem een minimaal voltage of amperage moet hebben voor dat het ook warm wordt.
Ik zit mij net wel te bedenken dat ik een vast stroompunt heb aangelegd voor mijn Zumo en heb met de Zumo gereden maar zou deze zo veel stroom trekken dat er niet genoeg sap meer is voor de handvat verwarming?
De stroomvoorziening voor zowel de Zumo als de handvat verwarming loopt overigens via het contactslot.

Het laadsysteem voldoet aan de 13,5 volt en het starten is geen probleem (accu zou dus goed moeten zijn)
Wie kan mij op weg helpen want electra is niet mijn sterkste punt.
 
Laatst bewerkt:
Wat is een doorlus?

Er staat ergens spanning op , (de hoogte van de stuwdam)
Er gaat stroom lopen ( als je de kraan pas opent gaat water stromen)




Beste Peter,

Ik bedoel weerstand. Er komt dus spanning aan over plus en min. Vervolgens loopt dit stil op het handvat dat fungeert als weerstand.Bij meting van het handvat onstaat een sluiting (verwarmingselement)

Ik heb alleen de weerstand zelf van de handvatten nog niet gemeten.

zoals ik al schreef is electra zeker niet mijn sterkste kant.
 
Als je wel spanning hebt op de handvatten dan zouden ze warm moeten worden.
Meet de weerstand eens op de verwarmingselementen.



Ik meet 23 ohm weerstand op het handvat.
Ik vermoed toch dat het in de minimale spanning zit.
Ik kan alleen nergens vinden wat de minimale spanning is die nodig is om de handvatten warm te laten worden.
Dus wanneer treed de beveilinging in tegen het leegtrekken van je accu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan