Wat voor remmen zijn dit?

Pindaa4

MF'er
9 sep 2015
47
0
Eindhoven
Hallo,

Dit is een honda CB750K uit 1985.

Ik vind de remmen voor en achter er zo raar uit zien. Heeft er iemand een korte toelichting voor mij?

full

full

full


Alvast bedankt.

Mvg

Pindaa
 
Als dit Jet Cars is moet je even heeeeeeeel goed achter de oren krabben voor je er zaken mee doet. Garantie tot t moment dat je m bekijkt. Veel schadezooi, heeeeeeeel veel klachten. Zaak geeft geen reet om een klant. Geld brengen, je krijgt je hok en opbokken. Kijk voor de grap op marktplaats eens naar een auto met standaard velgen. Staat er in de advertentie ook meerprijs velgen en als je dat niet doet krijg je stalen velgen met veelal versleten banden. Proefrijden is vaak al aanbetalen en bij terugkomst vinden ze dan wel weer wat waardoor je borg deels ingehouden wordt dus WEES GEWAARSCHUWD!!!

Als je t echt ziet zitten, gezien t kenteken verwacht ik dat t een opknapper is. Denk persoonlijk niet dat deze motor heel ernstig zal zijn. Staat al 5 jaar op naam, origineel NL en 2 eigenaren ipv 47. Zal inderdaad een hoop uitgedroogd zijn. Zie je t als een hobbyproject controleer dan op schade aan t frame oid en ga er vanuit dat je je aanschafprijs kan verdubbelen aan te bestellen onderdelen(reinigen veelal en veel nieuw rubber waaronder de banden. Verder de reguliere onderhoudspunten). Denk dus van tevoren goed na wat je doet. Zie je t als daily ride en denk je op te stappen en weg te rijden, laten staan aub.
 
De remmerij wordt door honda zelf benoemd als: inboard ventilated disk.

Ik heb zelf zo'n voorrem in mijn caferacer projectje.
En heb nog een complete set velgen liggen voor een eventueel later project

Misschien nog ter aanvulling.

Het zijn Comstar wielen. Ze zijn samengesteld (naaf en velg) door middel van klinken. Ergens op de velg rand staat dat je ze niet mag demonteren.

De voorvork is voorzien van een mechanisch anti-duiksysteem.
(werking is gebaseerd op het verdraaien van de remklauw)

De remschijven voor dit systeem zijn niet gemakkelijk verkrijgbaar. (World Wide zoeken)

Vergelijkbare voorbeelden:
Honda Vf400f Vf400 F Nc13 Front Brake Disc | eBay
This week I’d like to look at the 1982-86 model CBX550 from Honda. I feel I can speak with some authority on this bike having owned 3, yes, THREE, of them over the years.

Heb voor mijn VF's gelukkig nog een paar "in stock". :)
 
Laatst bewerkt:
Wees dan blij, dat die gele remparachutes vervangen zijn door kleinere platen. Ik heb dat soepbord als herinnering aan mindere tijden aan de muur gespijkerd.


Heb er hier ook een paar hangen, de mh-06-jx hangt ook nog in de schuur, maar die werd toen vervangen door zo'n klein niet toegestaan plaatje, stond veeeel mooier en had als bijkomend voordeel dat flitsfoto's boven de 160 niet leesbaar waren :)

al 22 jaar niet meer in mijn bezit maar hij rijdt nog steeds rond :]
 
Apart, volgens het zijkapje is het een CBX 550. En staat al een hele tijd stil, sinds wanneer zijn de GAIK platen (die met NL linksboven) verplicht? Al weer ruim 10 jaar toch?

Ding staat trouwens nog wel bij jetcars op de site, rdw kent 'm niet meer. Mocht TS interesse hebben: dat bedrijf heeft eh... "een reputatie". Er is ook een motorzaak "met bepaalde reputatie" die een eigen goedlopend topic heeft.


dit was mijn eerste motor,
remde prima,
is idd een cbx550f2 (F2 = met kuip)

hoe dan ook de remmen zaten onderste-boven in de remklauw,
bij een "gewone" brommer zitten de schijven vast aan de naaf, bij deze zaten/ zitten ze vast aan de velg/ wiel (om nu niet ook hier weer een discussie over wiel/ velg boven water te halen...)

remklauw zat er dus andersom in...
maar nooit issues gehad met de remmen heb ze zelf ooit eens vervangen, is prima te doen..
was iets met forced brake cooling bla bla...
in de jaren tachtig was met nogal aan het uitsloven met afkortingen...
yvps/ ads/ en weet ik veel wat..

zal vast wel ergens een exploded view van te vinden zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan