HELP, CBR600F2 wil niet meer lopen :(

Bokito1989

MF'er
9 mrt 2016
37
0
Enschede
Beste forumgenoten,

Ik ben bezig aan mijn eerste motorseizoen en heb hiervoor een CBR600 gekocht (een F2 uit 93).
Hij heeft al wat mooie kilometers gemaakt maar liep ietwat onregelmatig. Na wat lezen en research besloten om met mijn uitgeprinte servicemanual in de aanslag de carburateurs schoon te maken.

Nadat ik eindelijk bij de carburateurs was aangekomen blijk ik de 1e en 2e al niet open te krijgen ivm een dolle schroefkop.
de 3e kreeg ik wel open en daar vond ik een sproeier die verstopt zat. deze schoongemaakt en teruggeplaatst. de 4e durfde ik al niet meer te proberen aangezien ik ervan was overtuigd dat ik zojuist het probleem had verholpen.
Spul weer in elkaar gezet en jahoor,... me fiets liep weer als een zonnetje :)

dit heeft een week geduurd en ik wil gisteren van me werk naar huis rijden,... wil hij niet starten,.. (accu is zwak en was na een paar pogingen electrisch starten was electrisch starten er niet meer bij) na bijna 10 verwoedde pogingen om hem aan te duwen krijg ik hem eindelijk aan de praat.

ik ben naar huis gereden en merk dat ik minder vermogen heb dan eerder, en vandaag krijg ik hem niet meer aan de praat.
Wie heeft een idee in welke richting ik moet gaan zoeken/proberen? Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken.
 
inderdaad, bedankt voor de terugkoppeling :)
blijft een zwak punt die spanningsregelaars, accu spanning te laag en je cdi gaat rare dingen doen.

enne, nog een beetje koelpasta gebruikt zodat de nieuwe het hoofd koel kan houden ;)

eigenlijk warmte geleide pasta :P om de warmte van de regelaar naar het frame te gelijden.

Warmte geleidende pasta
http://www.thermo-electra.com/nl/producten/accessoires/warmtegeleidendepasta/632-heatsink-compound

werkt perfect, mijn cbr900 had het zelfde probleem, aftermarket regelaar er op met wat pasta en nooit meer problemen gehad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan