Hoog gierend geluid uit startmotor na omvallen?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Techneuten van het eerste uur,

Vorige week een aanrijding gehad met m'n Z1000SX '14 waarbij hij op z'n zij gelegen heeft. Motor sloeg wel meteen af. Maar sindsdien hoor ik uit de starmotor (of in elk geval bij het starten) een hoog, gierend geluid. De motorzaak waar hij nu staat ter reparatie zegt dat dit eigenlijk in theorie niet zou moeten kunnen. Maar het is toch wel iets dat na het het omvallen aanwezig is.

Iemand enig idee?
 
Links :) Kan het nu niet laten horen, motor staat bij dealer voor schaderapport en reparatie. Maar deze "schade" is niet meegenomen in de taxatie omdat de schade-expert daar blijkbaar niks mee kan, maar goed, het is wel degelijk een gevolg van de crash..
 
Laatst bewerkt:
fkxtmu.jpg
 
Moet nog naar gekeken worden, maar vandaag zeiden ze dat de tip over sensor waarschijnlijk gereset moet worden? Lijkt me dat zo'n sensor alleen de ECU vertelt of de motor op z'n zij ligt, = niet starten, of juist overeind staat, = wel starten...
 
Dat klopt. Je kunt zo'n motor 1000x platleggen, maar die tipp over sensor is niet meer dan een maak/breek (of andersom) contact..

Opmerking van RR, lijkt me in dit geval juist..

Uiteraard is het mogelijk dat door een gedeukt deksel, er met het starten iets aanloopt, maar dan zou de motorzaak dit ook geconstateerd moeten hebben.

Hoe dan ook, of de schade expert er iets mee kan of niet, een bij-geluid wat direct na de schade aanwezig was, hoort bij het schade rapport, en moet na de schade reparatie verholpen zijn..
 
Kan eventueel ook de startmotor zelf zijn. Ik heb al eens eerder meegemaakt dat een as van een elektromotor iets in zijn lagers verschoven is door een ferme tik en daardoor ergens aanloopt met een gierend geluid als gevolg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan