SRAD 600 wil niet meer staren

Baasopdeweg

Rookie
4 jun 2016
24
0
Beste motormuizen, Mijn srad wilt niet meer starten en stinkt verschrikkelijk naar de benzine, Hij wilt af en toe wel aanslaan maar valt dan snel weer uit.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn mischien de bobines?



Groetjes Baasopdeweg
 
Ik tank altijd Vpower, Opzich liep die best goed alleen voornamelijk bij de langzame stukken zoals stoplichten en stad wou die nog welleens af slaan of onregelmatig lopen, op de snelweg geen probleem.

Hij staat nu bij hans van wijk maar dat ging minimaal 3 weken duren dus pik hem begin van de week op en reinig en reviseer ik de carb zelf scheelt ook een hoop centjes, als die dan nog niet lekker wil lopen laat ik hem ultrasoon reinigen.
 
Dat hij bij stilstand stationair of langzaam rijden slechter loopt komt hoogstwaarschijnlijk door de stationair sproeiers die gedeeltelijk verstopt zitten .
Het overlopen door de naald(en) die slecht afdicht(en). iig succes ! ;)
 
Ik heb de open gehad niks raars kunnen vinden, Die vlotternaaldjes zie je dat als die versleten zijn? Want je ziet niks bijzonders, Wel staan de twee linker carbs vol met benzine en is het luchtfilter daar ook nat van de benzine. Toch maar de naaldjes vervangen?
 
zou ik wel doen ja, en de sproeiers doorblazen/ schoonmaken en scharnieren vlotters checken of deze soepel zijn en niet haperen. Vlotternaalden met een loupe checken vooral de punten checken op vervorming . Zo op het blote oog de vervorming zien ?
 
Laatst bewerkt:
Dan werkt je benzine pomp niet, en je benzine reserve lampje brand niet als deze in z`n reserve komt te staan . Als je echt vermogen vraagt dan moet er meer benzine komen, en is je pomp echt wel nodig.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend toen ik naar mijn werk wou begon die ineens te klapperen en stoten alsof die op 2 of 3 cilinders liep. Ook sloeg mijn achterwiel vast op een 80 weg toen die uitviel niet heel gek maar okee zou dit de brandstofpomp kunnen zijn dat hij te weinig benzine krijgt?
 
Zou kunnen, maar zitten alle slangetjes wel op hun plek dus de dikkere slangen op je luchtfilter en de dunnere slangetjes op je carburateurs en op de luchtkleppen ?
Geen poreuze slangen met haarscheurtjes etc. Zitten de ram air hulzen goed op hun plek?
Bobines ok ? Bougies ok ? Probeer een algehele check lijst te maken en streep dan een voor een af.

ps bedenk me net zit het hele kleine benzine filtertje wat in je benzine leiding naar je carburateurs niet verstopt?

GSX-R 1999 inhouden / inhoud tank heeft invloed

SRAD 600 lijkt te verzuipen
 
Laatst bewerkt:
Ja alles zit op zijn plek, Bougies zijn nieuw. Ik heb hem net volgetankt en niks aan de hand ik denk dat het de pomp is. Dus even kijken voor een een werkende kijken of het dan weg ia.
 
Ik snap hem wel...
Misschien dat je wat eerder tips kunt oppakken en op die manier wellicht wat gestructureerder te werk kunt gaan. Het zijn nu steeds halve oplossingen tot je tegen het volgende (te verwachten) problem oploopt. Schiet niet op en kan zoals je al gemerkt hebt onaangename verassingen met zich meebrengen.
Let wel,geen commentaar,enkel goedbedoelde tips zodat je des te vlugger en veiliger weer echt plezier van je SRAD kunt hebben.

Groet,Auke.
 
Ik snap ook wat jij bedoeld maar word dan verwacht dat je meteen alles maar vervangt? Als mensen dit hilarisch vinden intreseert mij niet zoveel. Geef dan wat positieve feedback of indd terechte kritiek. De een is niet even technisch aangelegd als de ander.
 
Tweedehands moet je ook geluk hebben denk ik maar zo.
Hoogstwaarschijnlijk heb je een haperende pomp te pakken. Misschien is er iets losgeschoten, heb je de pomp los getest op een goede werking wel in vloeistof houden en kijken of de opbrengst voldoende is ?
Ik zou de pomp zoveel mogelijk demonteren en kijken of er iets niet goed werkt, versleten of vastzit/verstopt etc en compleet schoonmaken zodat alles soepel loopt.
Weet niet waar je deze vandaan hebt sloop misschien omruil garantie ?
benzinepomp relais ok ?
balen man !

ps is het benzine filter een eenrichtingsfilter ?
 
Laatst bewerkt:
ik zal de pomp indd is los testen, Gelukkig heb ik er 2 op de kop kunnen tikken dus heb er 1 reserve.
Het is indd balen heb ook flink staan vloeken haha. Als het die relais zou zijn zou ik hem toch ook niet moeten horen de pomp?? Zal hem goed schoonmaken kan dit met remreiniger??
 
Terug
Bovenaan Onderaan