reset ECU

richard02

MF'er
31 aug 2013
66
1
lelystad
Beste Mf fanaten,

Is er een manier om de ECU van een motorfiets (zx10r '05) te resetten??? Motor geeft geen foutcode maar loopt op 2 cilinders en met een beetje gas komt cilinder 3 erbij. En zelfs bij acceleratie boven de 5000rpm komt cilinder 4 er ook bij maar op t moment dat ik t gas loslaat begint ie weer te pruttelen...

Mvrgr Richard
 
@Sender... een soort v-tec van de Honda hahaha. En AWH, de pluspool lag er ook af!!! Ik had de speedsensor op de gear indicator aangesloten en zocht alleen een toerental signaal... en voor t gemak heb ik die bij de Ecu weg proberen te halen door een schuifcontactje op een draadje te knijpen en deze op een signnaal te plaatsen. Op t moment dat ik de stekker van de indicator wou pakken boog t draadje weg en raakte de accu... dom?... ja
 
Om even terug te komen op het verhaal van ECU uit een andere motor halen om te testen; Dat gaat dus niet zomaar. De sleutelcodes zitten bij Kawasaki in de ECU en dus zul je het contactslot ook over moeten zetten. Anders werkt het sowieso niet. :)
 
Is er een voor het sleutelblundertopic he.
Erg naadje dit voor ts.
Maar elk nadeel heb zun voordeel, kweet alleen ff niet welke dat dat zou moeten zijn ;)
 
Ik heb hier nog een Amerikaanse ECU liggen. Geen gedonder met het KISS (lees startonderbreker) want die zaten er bij de eerste Amerikaanse modellen niet op.
Stuur maar een pb als je er belang bij hebt.
 
en rossi rijd rondje over een stukkie :)

schijnt ook goed te betalen.

mannen die tegen een leren bal trappen als er veel mensen kijken, dan zit je ook boven modaal qua salaris.

als je het ook of zelfs beter kan :)
 
niemand die iets zegt over de 300 euro die gevraagd wordt voor het flashen?

ding aan de computer hangen en een programmaatje starten, of zie ik iets over het hoofd.

De spullen kosten geld. Software en toebehoren zijn niet gratis. Ook niet wanneer je gratis gebruik kan maken van bepaalde software. In the end is het niet gratis.
Stroom voor de verlichting van het pand en de computer kosten geld. Tijd kost geld. Het pand zelf kost geld.

Afstellen via een Power Commander (of andere module) kost gemiddeld ook 200 - 250 euro, excl. de Power Commander zelf.

Ik denk dat je nogal wat over het hoofd ziet ja.

Een ecu flash bij Carmo.nl kost voor een Honda ecu rond de 500 euro. Geen idee wat je er voor terug krijgt, maar dat geeft hun website aan.
 
Laatst bewerkt:
Pluspool: ik heb weer eens niks gezegd...

Schuifcontact: die dingen zijn wel berucht om hun storinggehalte,kortsluiting en andere ellende na verloop van tijd.De meeste "pro's" willen er niet mee gezien worden iig.Wel snel maar zeker niet goed.

Groet,Auke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan