Ecu flash/powercommander

^DMP

MF'er
11 nov 2022
85
26
Tilburg
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een gixxer 750 uit 2006 met wat leuke modificaties. Zo heeft hij een quikshifter, een akra demper waarbij de cat er tussen uit is. De vorige eigenaar vertelde dat er een K&N luchtfilter in zit. Ook ga de vorige eigenaar aan dat de ecu niet geflashed is en ook geen powercommander in zit. Als je deze bovenstaande modificaties aanbrengt op de fiets moet dan ook niet de ecu geflashed worden?? Of iets van een powercommander worden geïnstalleerd?
 
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een gixxer 750 uit 2006 met wat leuke modificaties. Zo heeft hij een quikshifter, een akra demper waarbij de cat er tussen uit is. De vorige eigenaar vertelde dat er een K&N luchtfilter in zit. Ook ga de vorige eigenaar aan dat de ecu niet geflashed is en ook geen powercommander in zit. Als je deze bovenstaande modificaties aanbrengt op de fiets moet dan ook niet de ecu geflashed worden?? Of iets van een powercommander worden geïnstalleerd?

De originele is te herschrijven,of dat over het gehele toerental of wat vaste pumten is weet ik niet.
Mijn 750 uit 2002 had die mogelijkheud ook al.

Neem eens contact op met een tuner ik weet dat nippon bikes in tilburg veel ervaring heeft en gespecialiseerd.

http://nipponbikes.nl/

ECU flashing
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een gixxer 750 uit 2006 met wat leuke modificaties. Zo heeft hij een quikshifter, een akra demper waarbij de cat er tussen uit is. De vorige eigenaar vertelde dat er een K&N luchtfilter in zit. Ook ga de vorige eigenaar aan dat de ecu niet geflashed is en ook geen powercommander in zit. Als je deze bovenstaande modificaties aanbrengt op de fiets moet dan ook niet de ecu geflashed worden?? Of iets van een powercommander worden geïnstalleerd?

Er zijn inmiddels wel meer lui die direct op het eigen brein van de motor kunnen lezen/schrijven wat er aan modificaties nodig is. Als die mogelijkheid er is zou ik daar altijd wel voor kiezen. Een powercommander/rapidbike etc is mijns inziens een potentiële bron van storingen. Informeer eens bij een tuner als Ritzen tuning/ Druijff racing/ MVS Racing etc.

Je weet niet hoe de motor nu staat dus een dynorun als nulpunt kan nooit kwaad, van daar uit kan de betreffende zaak vast wel passend adviseren.
 
Er zijn inmiddels wel meer lui die direct op het eigen brein van de motor kunnen lezen/schrijven wat er aan modificaties nodig is. Als die mogelijkheid er is zou ik daar altijd wel voor kiezen. Een powercommander/rapidbike etc is mijns inziens een potentiële bron van storingen. Informeer eens bij een tuner als Ritzen tuning/ Druijff racing/ MVS Racing etc.

Je weet niet hoe de motor nu staat dus een dynorun als nulpunt kan nooit kwaad, van daar uit kan de betreffende zaak vast wel passend adviseren.
Nippon bikes zit vlakbij mij. Daar kan ik geloof ik ook een dynorun doen. Thanks voor het advies.
 
Quickshifter op Powercommander?
Ja, met een powercommander is het altijd mogelijk een quickshiter te monteren. Let op; als de motor twee injectoren per cilinder heeft is een extra module nodig om de quickshifter werkend te krijgen. Dit is eenvoudig te checken op de powercommander website. Als er een “secundairy fuelmodule” wordt verkocht en een “QEM-module” is een extra module nodig. Zo niet, dat heb je geen extra module nodig en kun je het zo aansluiten op de Powercommander. Nippon Bikes verkoopt betaalbare eigen merk sensoren welke perfect werken op de Powercommanders en originele ECU’s. Twijfel je? Neem gerust contact met ons op.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Quickshifter op Powercommander?
Ja, met een powercommander is het altijd mogelijk een quickshiter te monteren. Let op; als de motor twee injectoren per cilinder heeft is een extra module nodig om de quickshifter werkend te krijgen. Dit is eenvoudig te checken op de powercommander website. Als er een “secundairy fuelmodule” wordt verkocht en een “QEM-module” is een extra module nodig. Zo niet, dat heb je geen extra module nodig en kun je het zo aansluiten op de Powercommander. Nippon Bikes verkoopt betaalbare eigen merk sensoren welke perfect werken op de Powercommanders en originele ECU’s. Twijfel je? Neem gerust contact met ons op.
Er zit al een quikshifter op mijn motor. Betekent dat er dan al een powercommander op zit? De vorige eigenaar zei dat dit niet het geval was.
 
Er zit al een quikshifter op mijn motor. Betekent dat er dan al een powercommander op zit? De vorige eigenaar zei dat dit niet het geval was.
Ik zou eens vrijblijvend langs gaan bij nippon bikes.

Ben er enkele keren goed geinformeerd en 3 runs laten doen. (voor A/F te meten)
Let wel ze verkopen geen sprookjes en beloven geen pakhuizen vermogen.

Zo hebben ze ook eens geweigerd om mijn zxr met een dynojet verder te tunen .
Te kleine vermogenswinst, voor wat het zou kosten
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Af laten stellen, je krijgt er een beter rijdende motor voor terug.

Goed aflaten stellen kost vaak rond de 150 euro eventueel met (2ehands) powercommander misschien wat duurder maar zeker de moeite waard. Vooral omdat je in en uitlaat traject is aangepast.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Meten is weten….dus op de bank ermee en dan weet je het.

Bij mij zijn nieuwe hexcodes van de beide cilinders in de eprom opnieuw ingevoerd, daarna op de rollerbank de samenstelling van de uitlaatgassen gemeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Ik zou eens vrijblijvend langs gaan bij nippon bikes.

Ben er enkele keren goed geinformeerd en 3 runs laten doen. (voor A/F te meten)
Let wel ze verkopen geen sprookjes en beloven geen pakhuizen vermogen.

Zo hebben ze ook eens geweigerd om mijn zxr met een dynojet verder te tunen .
Te kleine vermogenswinst, voor wat het zou kosten
Ja, ga ik ook doen. Ik ga daar altijd heen als er aan mijn motor gesleuteld moet worden.
 
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een gixxer 750 uit 2006 met wat leuke modificaties. Zo heeft hij een quikshifter, een akra demper waarbij de cat er tussen uit is. De vorige eigenaar vertelde dat er een K&N luchtfilter in zit. Ook ga de vorige eigenaar aan dat de ecu niet geflashed is en ook geen powercommander in zit. Als je deze bovenstaande modificaties aanbrengt op de fiets moet dan ook niet de ecu geflashed worden?? Of iets van een powercommander worden geïnstalleerd?
Dus in feite heb je een volledig systeem, plus een open luchtfilter.
Ik weet niet in hoeverre de ECU's van suzuki uit 2006 de handel bijregelen, maar kans is groot dat je AF ratio aan de arme kant is.
Kan direct geen kwaad, op langere duur mogelijk wel.

Mijn huidige motor had na verwijdering kat, open dempers (origineel filter) een AF ratio van 14,5. Dit is ruim te arm en niet bevorderlijk op lange termijn. Na afregelen rond de 13,5. pakt beter op, rijd soepeler, minder aan/uit effect, zuiniger.
 
Dus in feite heb je een volledig systeem, plus een open luchtfilter.
Ik weet niet in hoeverre de ECU's van suzuki uit 2006 de handel bijregelen, maar kans is groot dat je AF ratio aan de arme kant is.
Kan direct geen kwaad, op langere duur mogelijk wel.

Mijn huidige motor had na verwijdering kat, open dempers (origineel filter) een AF ratio van 14,5. Dit is ruim te arm en niet bevorderlijk op lange termijn. Na afregelen rond de 13,5. pakt beter op, rijd soepeler, minder aan/uit effect, zuiniger.
Ik weet dus niet of het een open filter betreft. Weet alleen dat er een K&N filter inzit.
 
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een gixxer 750 uit 2006 met wat leuke modificaties. Zo heeft hij een quikshifter, een akra demper waarbij de cat er tussen uit is. De vorige eigenaar vertelde dat er een K&N luchtfilter in zit. Ook ga de vorige eigenaar aan dat de ecu niet geflashed is en ook geen powercommander in zit. Als je deze bovenstaande modificaties aanbrengt op de fiets moet dan ook niet de ecu geflashed worden?? Of iets van een powercommander worden geïnstalleerd?

A) Een ECU Flash is weggegooid geld op een oude motor tot L0 dacht ik GSXR. Waarom die hebben een te klein input veld zoals de jouwe ook heeft. Dan is een PowerC de oplossing.
B) Meestal kan de A/F GSXR wel wat afgesteld worden zonder de te dure PowerC en of ECU flash.

Ga naar Nipponbikes of Hoege Suzuki !!
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
A) Een ECU Flash is weggegooid geld op een oude motor tot L0 dacht ik GSXR. Waarom die hebben een te klein input veld zoals de jouwe ook heeft. Dan is een PowerC de oplossing.
B) Meestal kan de A/F GSXR wel wat afgesteld worden zonder de te dure PowerC en of ECU flash.

Ga naar Nipponbikes of Hoege Suzuki !!
Ik zal zeker langs Nipponbikes gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan