Kawasaki Dynamo aanlsuiting probleem

Jksukino

Rookie
23 feb 2016
18
0
Utrecht
Hallo,

Ik ging de dynamo vervangen van mijn kawa zx6r 1998. De bekabeling is namelijk weg gesmolten inclusief stekker. Nu heb ik alleen nog maar drie gele kabeltjes over en weet ik niet welke waar moet. Kunnen de kabeltjes willekeurig worden aangesloten of is het wel belangrijk welke op welke komt?

zkhhyb.jpg


Hierop moest de originele aansluiting passen:

16jh-4e5595928b8535c7682458eff34dd914.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ging de dynamo vervangen van mijn kawa zx6r 1998. De bekabeling is namelijk weg gesmolten inclusief stekker. Nu heb ik alleen nog maar drie gele kabeltjes over en weet ik niet welke waar moet. Kunnen de kabeltjes willekeurig worden aangesloten of is het wel belangrijk welke op welke komt?


[afbeelding]

Wacht sowieso even op het antwoord van een expert ipv mij.

Maar die kabeltjes zijn neem ik aan de 3 fasen van je dynamo. Die zijn zover ik weet allemaal gelijk, dus dat zou niet moeten uitmaken naar je spanningsregelaar.

Maar als die kabeltjes van je dynamo zijn, en je ging je dynamo vervangen, dan vervang je daarmee die kabels toch ook? Of wilde je dit gewoon weer zo aansluiten? SR doorgemeten of vervangen? Accu nog ok?
 
Laatst bewerkt:
De accu is in orde. Ik dacht namelijk eerst dat het aan de accu lag of de dynamo maar bij het demonteren kwam ik er achter dat dit hoogst waarschijnlijk het probleem is.

Wat is doorgesmolten is niet alleen de stekker van de dynamo zelf maar ook de aansluiting.

Het leek mij ook dat het niet uit zou moeten maken maar daar ben ik dus niet 100% zeker van aangezien een kabeltje op de originele stekker wel dwars ligt.
 
Dat door smelten komt door gecorrodeerde aansluitingen in die stekker. Als je genoeg lengte heb in de bedrading kan je stekker vervangen door de draden waarvan de isolatie nog goed is vast solderen aan de bedrading die naar de gelijkrichter/spanningsregelaar gaat. De volgorde maakt niet uit, vandaar dat die drie draden ook dezelfde kleur hebben.

De lassen wel goed isoleren, bijvoorbeeld met krimpkous.
 
Als je een kleurencodering hebt, betekent dat ( mits er niet aan geklungeld is ) dat de draden met dezelfde kleurcode allemaal op dezelfde kabel zitten aangesloten, ZONDER schakelaar of verbruiker er tussen.
Als je dus 3 gele draden hebt met mannetjes connector, en 3 gele draden met vrouwtjes connector, zou de fabrikant dan een specifieke koppeling willen, of zou je die random in elkaar kunnen steken???
 
Terug
Bovenaan Onderaan