2 probleempjes

terence91

Rookie
8 mei 2016
14
0
Rotterdam
Hallo allemaal,

Sinds kort heb een ZX6R uit 1997

Probleem 1

Als ik nu gewoon op een 80 weg rijd, versnelling 6 (om en nabij de 5000 toeren) en ik trap hem in 5 zijn en gooi het gas vol open begint de motor gruwelijk te blubberen en sputteren rond de 7000 toeren. (in deze toestand gebeurt dit het meest)
Hou ik het gas vast, dan na een seconde of 3/4 knalt hij in 1 stuk mooi verder tot ik het gas los laat.
Het zelfde sputteren heb ik ook wel eens als ik gewoon 50 rijd en licht wil door trekken.
Ik heb hiervoor al een carb cleaner in de tank gegooid en heb een luchtfilter in bestelling staan.

Wat is jullie mening hier over?

Probleem 2

Soms (heel soms) nu een keer of 4/5 gebeurt in de 400 km dat ik gereden heb. Als ik aan het uitrollen ben voor een stoplicht, remmen en terug schakelen, valt soms de motor uit bij het in knijpen van de koppeling.

Voor het totaal plaatje (motor heeft even stil gestaan) heb nu al
Motorolie + filter vervangen,
2 tanken euro 98 opgereden,
Brandstoffilter (s) ga ik nog vervangen even als het lucht filter.

Iemand hier nog aanvullingen op?

Ik hoor het graag allemaal
 
Als ie een tijdje stil heeft gestaan dan is het meestal vergomde benzine in de carburateurs.
Goed schoonmaken, het beste ultra soon.

probleem 2 heeft mijn maat ook gehad met hetzelfde type zxr, zal hem eens vragen wat het was.
maar kan natuurlijk ook door het lange stilstaan komen.
 
Hallo.

Ik denk ook aan een carburatie probleem.
Zowel voor probleem 1 als 2.

Het mooiste zou zijn als de boel een keer goed schoon gemaakt wordt en alles goed afgesteld en gesynchroniseerd word.

Een paar verse bougietjes willen ook wel een wat problemen oplossen, misschien zijn die al heel oud?

Groeten en succes ermee.
 
Hey Terence,

hoe staat het met de problemen? Ik heb iets vergelijkbaars. Optrekken vanuit lage snelheden gaat stotterend. Hij is inmiddels al 3x terug naar de dealer geweest, na de laatste keer is het iets beter maar toen kreeg ik op de terugweg probleem 2. Volgens de dealer moest de stationair iets opgeschroefd worden, dat heb ik gedaan en sindsdien geen last meer van probleem 2 gehad.

Groet,
Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan