Waarom staat 1 vd 2 vlinderkleppen open?

Eviate

MF'er
16 jan 2024
45
22
Een goedemiddag,

Ik ben bezig met een Suzuki GSR 600 die niet loopt door lange stilstand. Ik heb zojuist het luchtfilterhuis verwijderd. Vervolgens kijk ik naar het injectiesysteem en zie ik dat de onderste vlinderklep dicht staat en open gaat door aan de gashendel te draaien zoals het hoort.

Alleen de bovenste vlinderkleppen staan allemaal open. Is dit normaal? Of betekent dit dat er iets niet goed gaat?

Oja als ik het contact even aanzet dan beweegt de bovenste klep een mm ofzo, maar blijft open.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    403,6 KB · Weergaven: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    454,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Klopt dit is het SDTV

SDTV stands for Suzuki Dual Throttle Valve (motorcyles)​


Waarbij de onderste kleppen door jezelf bediend worden en de bovenste door de computer.
Inderdaad voor vloeiende gasaanname.

Als je het contactslot aanzet moeten de bovenste dicht en open gaan.
Doen ze dat niet, of half, heb je een uitdaging.

Edit: als ze maar een klein stukje bewegen zit de volger (links als je op het zadel zit) vast ge-oxideerd.
Injectie compleet verwijderen en met IMAL of zoiets proberen los te maken.
Nachtje in laten weken en dan met hand proberen gangbaar te maken.

Zal nog effe zoeken naar een foto, ik had hetzelfde
Edit2: gevonden

SDTV.jpg


Voor reparatie van de elektromoter die het aandrijft:

reparatie SDTV of STVA
 
Laatst bewerkt:
Een goedemiddag,

Ik ben bezig met een Suzuki GSR 600 die niet loopt door lange stilstand. Ik heb zojuist het luchtfilterhuis verwijderd. Vervolgens kijk ik naar het injectiesysteem en zie ik dat de onderste vlinderklep dicht staat en open gaat door aan de gashendel te draaien zoals het hoort.

Alleen de bovenste vlinderkleppen staan allemaal open. Is dit normaal? Of betekent dit dat er iets niet goed gaat?

Oja als ik het contact even aanzet dan beweegt de bovenste klep een mm ofzo, maar blijft open.

Alvast bedankt!
Je bent nu naar iets aan het kijken wat geen probleem geeft met starten.

Dus probeer het ook niet te maken.

Vonkt jou bougie laten we daar eens mee beginnen
 
Een goedemiddag,

Ik ben bezig met een Suzuki GSR 600 die niet loopt door lange stilstand. Ik heb zojuist het luchtfilterhuis verwijderd. Vervolgens kijk ik naar het injectiesysteem en zie ik dat de onderste vlinderklep dicht staat en open gaat door aan de gashendel te draaien zoals het hoort.

Alleen de bovenste vlinderkleppen staan allemaal open. Is dit normaal? Of betekent dit dat er iets niet goed gaat?

Oja als ik het contact even aanzet dan beweegt de bovenste klep een mm ofzo, maar blijft open.

Alvast bedankt!
Als dat hetzelfde werkt als op mijn GSX-R K5 zouden die dingen een check-procedure moeten doorlopen als je het contact aanzet.
De STVA gaat weleens stuk, bij mij ook, maar dan start de motor nog wel maar geeft een foutcode aan op het dashboard.
 
Je bent nu naar iets aan het kijken wat geen probleem geeft met starten.

Dus probeer het ook niet te maken.

Vonkt jou bougie laten we daar eens mee beginnen

Ja je hebt gelijk. ik wilde vooral checken of het van invloed kon zijn op het niet starten. Maar dat valt mee dus.

Er is een vonk
Er is lucht

Dus ik ben nu t branstofsysteem door aan het lopen.

Bedankt voor de reacties!
 
Ja je hebt gelijk. ik wilde vooral checken of het van invloed kon zijn op het niet starten. Maar dat valt mee dus.

Er is een vonk
Er is lucht

Dus ik ben nu t branstofsysteem door aan het lopen.

Bedankt voor de reacties!
Je kan remmen reiniger tijdens het starten of benzine in kelken spuiten.
Bij het aanslaan weet je waar de schoen hem wringt
 
Terug
Bovenaan Onderaan