Motornoob zoekt A1 motor

31 aug 2016
6
0
Regio Rotterdam
Hallo mede forummers

sinds kort ben ik begonnen met rijlessen voor de A1 klasse en ik ben alvast aan het rondkijken wat een beetje de mogelijkheden zijn.

Mijn eerste motor zal een 2ehands 125cc motortje zijn echter niet te prijzig dus helaas geen yamaha mt-125 of KTM duke.

Ik heb de volgende motoren in overweging genomen: Honda Cbf 125, Honda Cbr 125.
Nu zag ik ook een Honda XL 125V Varadeo leek me ook een leuk ding met 2 cylindertjes , helaas bijna geen aanbod van (zo ver ik kan vinden).

Ik zal ongeveer 1,5 jaar op de motor rijden en dan wil ik gelijk naar A2.
- Wat is een nette km stand, (wat is dus echt net wat teveel en niet aan te raden?)
- Hoeveel Km gaan +/- de standaardbanden mee (en wat kost een goed gemiddeld nieuw setje)

en als laatst wat raden jullie mij aan, of wat zou je zelf halen.. ik ben erg benieuwd!
 
Hey! Ik ben ook bezig met lessen voor A1 net 4de les AVB erop zitten :D.

Zelf ben ik aan het kijken naar een Yamaha YZF R125 maar die vallen dan waarschijnlijk ook al uit je prijsklasse? Heb je al wel een helm etc. ?

Groetjes
 
Zelf hou ik wel van net iets anders dan anders. Zelf rij ik een Hyosung GT250 (ondanks dat ik vol vermogen mag rijden). Je rijdt een jonge motor voor een prikkie en de kwaliteit valt mij niet tegen. Hyosung is heel lang fabriek geweest voor Suzuki, dus ervaring genoeg in het bouwen van goede motoren. Weliswaar niet bij jou om de hoek, maar een leuke 125cc twin, vrijwel nieuw: Motoren - overige merken - Motoren en Scooters - Speurders.nl
 
@Paul Z de hyosung ziet er leuk uit, ik vind het alleen heel opmerkelijk dat er maar 352 km. mee gereden is, ik ken het merk niet goed en de garantie is net verlopen. Hoe betrouwbaar zijn deze motoren?
 
Hallo mede forummers

sinds kort ben ik begonnen met rijlessen voor de A1 klasse en ik ben alvast aan het rondkijken wat een beetje de mogelijkheden zijn.

Mijn eerste motor zal een 2ehands 125cc motortje zijn echter niet te prijzig dus helaas geen yamaha mt-125 of KTM duke.

Ik heb de volgende motoren in overweging genomen: Honda Cbf 125, Honda Cbr 125.
Nu zag ik ook een Honda XL 125V Varadeo leek me ook een leuk ding met 2 cylindertjes , helaas bijna geen aanbod van (zo ver ik kan vinden).

Ik zal ongeveer 1,5 jaar op de motor rijden en dan wil ik gelijk naar A2.
- Wat is een nette km stand, (wat is dus echt net wat teveel en niet aan te raden?)
- Hoeveel Km gaan +/- de standaardbanden mee (en wat kost een goed gemiddeld nieuw setje)

en als laatst wat raden jullie mij aan, of wat zou je zelf halen.. ik ben erg benieuwd!


zoek en gij zult vinden, het vet gedrukte zijn 2 hele goede motoren en zowel chielo als n-rider kunnen bekennen dat zij spijt hebben dat ze de XL verkocht hebben.

als ik eerlijk mag wezen probeer via een dealer een van de volgende motoren te krijgen waarvan ik weet dat je geen spijt krijgt

honda:

XL 125 Varadero
CBF 125

Suzuki:

RV 125 VanVan

yamaha:

YBF 125
TW 125

hyosung:

alle 125 cc modellen

mash

alle 125 cc modellen

maar de top 2 is toch de XL 125 Varadero en de TW 125 beide niet kapot te krijgen.
 
Haai wat is je topsnelheid, en rijd je ook op de snelweg? Gr Tim
Snelweg is voor kleine stukken wel te doen(zou zwz snelweg zoveel mogelijk mijden op 11kw), dan top ik +- 115 echte km/u's (120+- op teller), maar dat wel met weinig wind, als er stevigere winden staan zou ik de snelweg vermijden. Met practisch geen wind was mijn top 120+- echte KM/U's, met verhoogd windscherm en kettingslot onder buddy, zonder had ie misschien iets meer gekund.

Ikzelf ga zo nu en dan via de snelweg naar huis van school, scheelt me 5-10min. Maar dat alleen als er geen/weinig wind is.
 
Laatst bewerkt:
@Paul Z de hyosung ziet er leuk uit, ik vind het alleen heel opmerkelijk dat er maar 352 km. mee gereden is, ik ken het merk niet goed en de garantie is net verlopen. Hoe betrouwbaar zijn deze motoren?

De km stand is inderdaad opmerkelijk. Mijn Hyosung is uit 2007 en had er ruim 11.000 km op staan toen ik hem begin dit jaar kocht, ook niet heel veel.

Hyosung heeft veel ervaring opgedaan met motoren bouwen voor Suzuki, de kennis die ze daarbij hebben opgedaan hebben ze ongetwijfeld meegenomen toen ze onder hun eigen merknaam zijn gaan bouwen. Ik denk niet dat het toevallig is dat zowel Suzuki als Hyosung een 125cc v-twin in het assortiment heeft.

Mijn GT250 is de afgelopen 2000 km probleemloos geweest, gebruikt geen olie en is heel zuinig (1 op 25 of zuiniger). Motor loopt prima en soepel. Ik ben er erg blij mee, als is de motorisering natuurlijk vrij klein. Vandaag weer mee op pad geweest, ik vind het echt een heel plezierig ding.

Ik heb overigens ook een keer een Hyosung GS125 in bezit gehad, dat is een exacte kopie van de Suzuki GS125. Maar dat is een 1 cilinder. Ook een leuk betrouwbaar ding, reed met een beetje mazzel 100-105 km/u
 
zoek en gij zult vinden, het vet gedrukte zijn 2 hele goede motoren en zowel chielo als n-rider kunnen bekennen dat zij spijt hebben dat ze de XL verkocht hebben.

als ik eerlijk mag wezen probeer via een dealer een van de volgende motoren te krijgen waarvan ik weet dat je geen spijt krijgt

honda:

XL 125 Varadero
CBF 125

Suzuki:

RV 125 VanVan

yamaha:

YBF 125
TW 125

hyosung:

alle 125 cc modellen

mash

alle 125 cc modellen

maar de top 2 is toch de XL 125 Varadero en de TW 125 beide niet kapot te krijgen.

:+
Geen spijt, blij dat er vanaf ben...
A1 fietsen zijn gewoon rete traag maar het was leuk zolang ik het duurde.

@Op
Ik heb een jaartje op een varadero 125 gereden en heb me er prima mee gered.
Op papier is het eigenlijk de slechtste 125 van allemaal...
Redelijk groot, lomp en zwaar.
2 cilinder dus weinig koppel en stuk minder zuinig dan andere 125ers maar voor mij was het de ideale fiets.
Juist omdat hij groot is lijkt het een echte volwassen motor en is hij heel comfortabel voor woon werk en lange ritten. Ook gewoon leuk sturen is nog prima te doen.
Onderhoud is allemaal heel simpel en kost weinig. Olie rn filter elke 6000km, klepspeling elke 12000. Achterban dje ging bij mij ook ongeveer 12000km mee, voorband kon nog wel 8000/10000 meer mee.

Kilometer standen zou ik persoonlijk niet heel erg aan houden. Kijk gewoon meer naar algemene staat van uiterlijk en wat er aan onderhoudsgeschiedenis bekend is.
 
:+
Geen spijt, blij dat er vanaf ben...
A1 fietsen zijn gewoon rete traag maar het was leuk zolang ik het duurde.

@Op
Ik heb een jaartje op een varadero 125 gereden en heb me er prima mee gered.
Op papier is het eigenlijk de slechtste 125 van allemaal...
Redelijk groot, lomp en zwaar.
2 cilinder dus weinig koppel en stuk minder zuinig dan andere 125ers maar voor mij was het de ideale fiets.
Juist omdat hij groot is lijkt het een echte volwassen motor en is hij heel comfortabel voor woon werk en lange ritten. Ook gewoon leuk sturen is nog prima te doen.
Onderhoud is allemaal heel simpel en kost weinig. Olie rn filter elke 6000km, klepspeling elke 12000. Achterban dje ging bij mij ook ongeveer 12000km mee, voorband kon nog wel 8000/10000 meer mee.

Kilometer standen zou ik persoonlijk niet heel erg aan houden. Kijk gewoon meer naar algemene staat van uiterlijk en wat er aan onderhoudsgeschiedenis bekend is.

chiel wees eerlijk in het A1 segment is het wel 1 van de beste door zijn postuur en daar waar jij het pluspunten geeft zijn er weinig die dit kunnen zonder veel problemen en ach je vervangt de filter en een uitlaatje en per ongeluk komt er een piggybag op en doe met gemak 120 km/u de politie zet je niet zo snel aan de kant
 
zoek en gij zult vinden, het vet gedrukte zijn 2 hele goede motoren en zowel chielo als n-rider kunnen bekennen dat zij spijt hebben dat ze de XL verkocht hebben.

als ik eerlijk mag wezen probeer via een dealer een van de volgende motoren te krijgen waarvan ik weet dat je geen spijt krijgt

honda:

XL 125 Varadero
CBF 125

Suzuki:

RV 125 VanVan

yamaha:

YBF 125
TW 125

hyosung:

alle 125 cc modellen

mash

alle 125 cc modellen

maar de top 2 is toch de XL 125 Varadero en de TW 125 beide niet kapot te krijgen.


Haha... dus alleen jouw TW 125 gaat iedere keer stuk? _O-
Ik denk dat de kwaliteit onderling (op de Mash na) niet zoveel verschilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan