Honda hornett 900 loopt op 3 cilinders

reinder83

Rookie
19 dec 2010
16
0
Ik heb een vraag mijn honda hornett uit 2001 loopt vaak op 3 cilinders. Zodra ik een stukje rij ga rijden en de motor warm word komt de 4 cilinder erbij maar de ene x sneller dan de andere als ik dan onderweg stop voor een half uurtje loopt hij weer op 3 zelfs als hij nog warm is en duurt het vaak nog langer voordat de 4 erbij komt. Dacht zelf dat injectoren verstopt waren dus carb cleaning gebruikt werd wel iets beter maar probleem blijft. Kan iemand mij verder helpen zat te denken om gasklephuis los te halen om te zien of ze daadwerkelijk allemaal wel inspuiten en evt bougies controleren.
 
_O- :+

heeft ts het nu door :?


Waarschijlijk niet.

Mijn gevoel;
2 en 3 zwarte bougie; Zitten die op 1 bobine?

Ik heb een CBR 600 gehad, lange tijd stil gestaan door verscheping naar diverse landen alvorens ik 'm had; bougies vet/kapot gestart. Nieuwe erin; lopen als een zonnetje en klaar voor RDW.

Ik kom bij de RDW, staat er nog iemand te klootviolen met hetzelfde probleem. Dacht een Hayabusa, ook motorfiets, lang stil gestaan, start slecht, loopt niet op alle 4 de poten. Zelfde verhaal, natte/zwarte bougies/bougies, en ook vooral kapot.

Lekker motortentje waar je KWAM overigens als ze een carburateurblok als injectie bestempelen!
Heb je het nu door?
 
Sorry, maar dit is kinderachtig gedrag naar de topic-starter.... :(
Geef die jongen gewoon de juiste informatie i.p.v. hem in de maling te nemen.

De reden dat het moeilijk/onmogelijk is om de injectoren eruit te nemen en/of ze schoon te maken is dat je carburateurs hebt, en geen injectoren.
De carburateurs goed schoonmaken is voor de meeste amateurs niet (goed) te doen. Je hebt daarvoor een ultrasoonbad nodig dat groot genoeg is, en dat hebben de meeste particulieren niet.
 
De carburateurs goed schoonmaken is voor de meeste amateurs niet (goed) te doen. Je hebt daarvoor een ultrasoonbad nodig dat groot genoeg is.
bullshit. Nog nooit nodig gehad. En ik kom ze vaak vies tegen.

full


van afgelopen week.

Ultrasoon is makkelijk, maar er zijn ook andere manieren. Een nachtje in de dasty werkt bv net zo goed. Wat je echt nodig hebt is luchtdruk en een manier om die luchtdruk door de kanalen te jagen.
 
bullshit. Nog nooit nodig gehad. En ik kom ze vaak vies tegen.

[afbeelding]

van afgelopen week.

Ultrasoon is makkelijk, maar er zijn ook andere manieren. Een nachtje in de dasty werkt bv net zo goed. Wat je echt nodig hebt is luchtdruk en een manier om die luchtdruk door de kanalen te jagen.

Mee eens.
Zo'n ding is dus inderdaad een echte internetontwikkeling geworden de laatste jaren.
Want z'n bibberbak is het enigste wat een carburateur schoon kan krijgen. Yeah right...
 
Vroeger werd er gereden, motoren waren toen veel meer vervoersmiddelen dan tegenwoordig. Tel daar bij op dat benzine van tegenwoordig allemaal zooi bevat die er vroeger niet in zat. Als de benzine verdampt blijft die troep achter, vroeger bleef er niets achter.

Het meeste van die hardnekkige troep wil nog wel eens oplossen in bioethanol.

Die ultrasoonreiniger is wel een leuke aanvulling maar het wonderding zoals vaak wordt beweerd is ie zeker niet.
 
bullshit. Nog nooit nodig gehad. En ik kom ze vaak vies tegen.

[afbeelding]

van afgelopen week.

Ultrasoon is makkelijk, maar er zijn ook andere manieren. Een nachtje in de dasty werkt bv net zo goed. Wat je echt nodig hebt is luchtdruk en een manier om die luchtdruk door de kanalen te jagen.
Goh, dus je wil en kan wel helpen als je een beetje gestimuleerd wordt...... O-)
Dat is een stuk beter dan alleen maar anderen afzeiken of in de maling nemen. :Y
 
Heb ik gedaan. Blijkbaar is het voor jou normaal om anderen in de maling te nemen of uit te schelden. Geeft niet hoor, je weet gewoon niet beter.
Waarschijnlijk ben je wel een goede monteur, maar als persoon op internet valt er nog wel iets te verbeteren....
 
Vroeger was het schoonmaken ook minder vaak nodig.
De benzine van tegenwoordig is ook heerlijk stabiel spul.
Ultrasoon is makkelijk maar niet perse nodig of de beste manier van schoonmaken.

Ja want vroeger waren de benzinetanks nooit van pisbakkenstaal en roestten gelukkig nooit, de benzineslangen hadden het eeuwige leven en loste nooit op, de tankstations stonden allemaal onder strenge controle dat ze geen troep door of in de ondergrondse tanks hadden, de octaangetallen waren overal gelijk, dus je hoefde nooit troep bij je benzine te gooien om hem rijdbaar te houden...
Nee vroeger was het inderdaad veel beter, en had je nooit last van vuil in de carburateurs
 
Heb ik gedaan. Blijkbaar is het voor jou normaal om anderen in de maling te nemen of uit te schelden. Geeft niet hoor, je weet gewoon niet beter.
Waarschijnlijk ben je wel een goede monteur, maar als persoon op internet valt er nog wel iets te verbeteren....

Ik heb niet het idee dat dit soort opmerkingen hier in Techniek thuishoren.... :N

Sowieso niet op M-F trouwens....
 
Laatst bewerkt:
Goedenmiddag


Vraag om hulp jongens krijg alleen maar offtopic reacties of onzin zijn maar een paar mensen die me gewoon vriendelijk helpen en mij. Van advies voorzien wat ik zeer waardeer.

Nu heb ik mijn bougies vervangen motor loopt al iets beter maar nog steeds niet super. Volgende punt brandstof toevoer.
 
Hoi Reinder,

niks aan de hand hoor, er word op het moment wat verbetert aan de rubriek waarin je een bericht hebt geplaats en bij sommigen is er nog wat oud zeer.

de eerste paar pogingen om het probleem duidelijk te krijgen ging wat stroef,
goed dat de bougies geholpen hebben, had het niks geholpen dan was het jammer geweest maar soms moet je ook gewoon iets vervangen om het uit te sluiten.

de ene keer kost dat wat meer dan de andere.

Gezien het feit dat de motor wat langer heeft stilgestaan is het nu zaak om te kijken of er ergens iets verstopt zit of dat er vuil zit.

Controleer anders voor de zekerheid, en ik hoor het graag als men hier anders over denkt, even de benzine die in je tank zit.
als er roest in je tank zit kan je blijven reinigen maar komt de ellende elke keer terug.
benzine aftappen in een goede schone glazen pot en even laten staan, indien er roest zit moet dat even bezinken.

Succes ! :)
 
:^ een foto van de binnenkant van de tank neem ik aan ? ook al zie je door de vulopening geen roest, dit kan ook lager of juist veel hoger in de tank zitten.

rampe-injection-900-hornet.jpg


Het kan niet anders of je moet injectie hebben.
een carburateur heeft altijd iets van een vlotterbak.

Honda 900 Hornet

aan de hand van een werkplaatshandboek kan je zelf kijken of er een mogelijkheid is of je zelf een eventuele verontreiniging kan weghalen uit het brandstofsysteem.
 
Laatst bewerkt:
Tank is schoon en er zit nieuwe benzine in. Even over kwest carbs volgens mij is het echt injectie of ziiten er geen vlotterbakken onder deze carbs.

Nondejuh...
kunnen we nu s vaststellen of je nu carburateurs hebt of injectie ?


Je wisselt zelf ook nogal eens van mening of er carburateurs onder zitten of injectie.

Als je zelf dat verschil niet kunt zien plaats er dan eens een foto van aub want nu vraag je om hulp terwijl je zelf niet weet waarmee je geholpen wilt worden, dan kan je natuurlijk ook geen adequaat antwoord verwachten.
 
Laatst bewerkt:
als met niet eerder aan een motorfiets gesleuteld heeft kan het verschil tussen carburateurs en injectie niet altijd even duidelijk zijn.

even uitgaand van de info die ik hierboven aangegeven heb is de 1e gen hornet 900 met injectie uitgerust, vanaf 2002.

Dan resteert de vraag of je een werkplaatshandboek hebt en van daaruit verder wil gaan kijken wat het euvel kan zijn.
 
als met niet eerder aan een motorfiets gesleuteld heeft kan het verschil tussen carburateurs en injectie niet altijd even duidelijk zijn.

even uitgaand van de info die ik hierboven aangegeven heb is de 1e gen hornet 900 met injectie uitgerust, vanaf 2002.

Dan resteert de vraag of je een werkplaatshandboek hebt en van daaruit verder wil gaan kijken wat het euvel kan zijn.

Mee eens, maar TS geeft ook aan dat hij een 900 Hornet uit 2001 heeft, terwijl volgens wat ik op I-net vind de Hornet 900 pas in 2002 geïntroduceerd is ?

We praten nu al een tijdje in het rond terwijl ik steeds meer vraagtekens heb waar we het eigenlijk over hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan