Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel aan de prijs voor een gebruikte set.. Maarja, kwestie van vraag en aanbod.. Of wat een gek ervoor geeft.
 
Dank voor de link Kiwi, goed dat je hier weer bent. Alles goed?
Yes. Druk bezig met de voorbereiding van de 500euro challenge. Gisteren de pre-meet gehad en we hebben gestemd voor de zuidelijke route. Dus 16 dagen / 5000km over o.a. de route des grande alpes en even op visite in Monaco. Nog te doen: voorvork (olie/keerringen), kleppen stellen, nieuwe pakkingen, remrevisie en stalen leidingen...én uitzoeken hoe ik zoveel tent-zooi op zo'n klein motorretje krijg :+
 
Yes. Druk bezig met de voorbereiding van de 500euro challenge. Gisteren de pre-meet gehad en we hebben gestemd voor de zuidelijke route. Dus 16 dagen / 5000km over o.a. de route des grande alpes en even op visite in Monaco. Nog te doen: voorvork (olie/keerringen), kleppen stellen, nieuwe pakkingen, remrevisie en stalen leidingen...én uitzoeken hoe ik zoveel tent-zooi op zo'n klein motorretje krijg :+

Wat voor een heb je gekocht?
 
Wat voor een heb je gekocht?
2ljnfwh.jpg

GSX400E 1986
 
Goedeavond, ik ga dit jaar met de motor naar luxemburg en schotland vlak achter elkaar maar daar voor mogen er wel nieuwe bandjes op. Ik lees veel goede berichten over de pilot road 4, heb nu bt023 maar iemand een leuk alternatief voor een mooi prijsje.

Ik heb wat rond gezocht in diverse topics maar zie door de bomen het bos niet meer
 
Goedeavond, ik ga dit jaar met de motor naar luxemburg en schotland vlak achter elkaar maar daar voor mogen er wel nieuwe bandjes op. Ik lees veel goede berichten over de pilot road 4, heb nu bt023 maar iemand een leuk alternatief voor een mooi prijsje.

Ik heb wat rond gezocht in diverse topics maar zie door de bomen het bos niet meer


PR4 :Y :t
Zitten er bij mij nu ruim 9000 km onder en zitten nog behoorlijk in hun profiel.
Setje kostte me op 12 juni 2015 (ja heb echt weinig gereden :$ ) € 300,66 bij Optitune in Waddinxveen
inclusief montage, balanceren en een lekker kopje koffie uiteraard ;)
 
Als je echt twijfelt Rendier, zorg dan dat je ze ruim voor je trip er onder hebt zitten, zodat je 1000km met de banden kunt hebben gereden voor je op reis gaat, al is bijna elke band wel weer een verbetering en de PR series is gewoon n goede allround band, goed weg gevoel, in droog en nat en lange duurzaamheid! :]
 
De PR4s zijn vooral erg goed op een natte ondergrond.
Op dat kolos van mij zijn ze getest geweest met nog andere merken/soorten toerbanden en kwamen er heel prima uit, net achter de Metzelers Interact Z08s, die zouden net wat meer stuurgevoel geven en de PR4s op nat benaderen.

Als ik van mijn eigen ervaring van Pilot Roads op de GSR mag delen, ik vond de oudere PR2s niet fijn op de GSR600. Had er meer van verwacht... Teerstrepen op (gerepareerde) dijkwegen werden smalle glijbanen en bij hoogst illegale snelheden had ik het idee dat de voorband het contact met de weg was verloren.

Ik zou persoonlijk niet voor toerbanden gaan op een blije gooi-en-smijt brommert als de GSR. If I could do it all over again gingen er gewoon sportbanden onder. Gaan sneller af, maar geven een bak grip en plezier. Maar als je wat gezapiger tempo rijdt, kan ik me voorstellen dat je niet zo hoge eisen stelt aan het gekozen rubber en kan je prima uit de voeten met een veelkunner als de PR4.
 
...én uitzoeken hoe ik zoveel tent-zooi op zo'n klein motorretje krijg :+

4 onderbroeken is genoeg hoor. Na 2 dagen binnenste buiten en daar gaat ie weer! :)

Zonder gein... leuk project. Niet alleen het voorbereiden, maar de reis zelf zal ook een aparte beleving worden, gok ik zo. Succes man!
 
Zaterdag IQ nog gespot op de FJR
Was lekker weer ;)

Dan is iemand anders ermee op pad geweest :o Die heeft em dan wel weer heel netjes terug gezet, want alle spullen die over de motor heen gedrapeerd waren, lagen nog net zo. :+

Hij staat al meer dan een maand te niksen. Baasje heeft niet zoveel aandrang om met de motor te rijden. Eerst maar eens naar de motormaak-man om remvloeistoffen te vernieuwen. De rest van het onderhoud doe ik zelf. Dan zal het weer wel weer OK zijn om te rijden.

FJR gaat misschien wel weer weg, voor wat lichters, of helemaal niks even. Het lijkt er niet op dat we nog met de motor op vakantie gaan, nu er een roadster voor de deur staat.
 
Hiephoi Kiwi,
Leuke toch, komt er nog een verslag van de tour?

Verder kom ik hier weer te weinig, studie kost toch meer tijd dan ik verwachte. Hopelijk vanaf juli weer tijd om iets met de 2wieler te gaan doen....
 
Goeiedag! Na een aantal testritjes heb ik gisteren de knoop doorgehakt en een GSR 600 gekocht *O* Dus ik haak graag aan in dit topic. Het is mijn eerste motor (eind januari mijn rijbewijs gehaald) en ik ben nog een complete n00b natuurlijk, zowel qua rijvaardigheid als technisch. Volgend weekend kan ik hem ophalen. :] Best spannend allemaal!
 
Welkom bij t cluppie wat je nooit meer los laat Allegra!
Veel fijne veilige kilometers toegewenst en houd de glimmende kant boven :]

En tot op n meet! Samen met Greet (nog steeds geen idee wie die Greet nou is trouwens)



Word wel tijd dat ik mn leen motor eens ga servicen voor de trip, beetje mee rond knorren van te voren is ook wel prettig :]
 
Gezellig, zo'n (vreet)meet met Greet!

Over de glimmende kant boven houden gesproken, ik wil eigenlijk wel iets van valdoppen of sliders monteren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou handig? Gewoon een dopje hier en daar? Of beter een pad? Of misschien zo'n (beetje bescheiden) valbeugel om het blok?
 
Gezellig, zo'n (vreet)meet met Greet!

Over de glimmende kant boven houden gesproken, ik wil eigenlijk wel iets van valdoppen of sliders monteren, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou handig? Gewoon een dopje hier en daar? Of beter een pad? Of misschien zo'n (beetje bescheiden) valbeugel om het blok?

Ik ben daar zelf ook erg lang mee bezig geweest en heb uiteindelijk voor deze gekozen

Valbeugels Givi Suzuki GSR600 06-11 zwart

Ze zijn wel iets duurder maar ik heb gekozen voor beugels omdat ik altijd het idee heb dat als je en glijder maakt met doppen deze er waarschijnlijk direct af zijn (Als je de goedkopere koopt uit China) en als je hem laat vallen terwijl je stilstaat je misschien een kromme ophanging van je blok krijgt omdat die doppen maar op 1 punt vast zitten. Deze beugels monteer je aan beide kanten op 3 punten en beide kanten zijn verbonden met elkaar dus vangt alles de klap op.

En daarnaast vond ik ze er wel bruut uitzien ;). Ze maken de GSR nog breder.

Maar ik kan me herinneren dat er hier ook goede arvaringen zijn met valdoppen. het achteruit lopen voelt in ieder geval een stuk veiliger nu er iets op zit. Zou zonde zijn om een beschadigd blok of tank te hebben.
 
Ik ben daar zelf ook erg lang mee bezig geweest en heb uiteindelijk voor deze gekozen

Valbeugels Givi Suzuki GSR600 06-11 zwart

Ze zijn wel iets duurder maar ik heb gekozen voor beugels omdat ik altijd het idee heb dat als je en glijder maakt met doppen deze er waarschijnlijk direct af zijn (Als je de goedkopere koopt uit China) en als je hem laat vallen terwijl je stilstaat je misschien een kromme ophanging van je blok krijgt omdat die doppen maar op 1 punt vast zitten. Deze beugels monteer je aan beide kanten op 3 punten en beide kanten zijn verbonden met elkaar dus vangt alles de klap op.

En daarnaast vond ik ze er wel bruut uitzien ;). Ze maken de GSR nog breder.

Maar ik kan me herinneren dat er hier ook goede arvaringen zijn met valdoppen. het achteruit lopen voelt in ieder geval een stuk veiliger nu er iets op zit. Zou zonde zijn om een beschadigd blok of tank te hebben.

Deze beugels had ik ook op de GSR zitten, behalve n nog dikkere look ook wat beter beschermd met vallen.

Meerdere ophangingspunten, plus verbonden aan elkaar, dus bij schuiven gaat het netjes over de beugel.
Al gebeurd dat met valblokken ook, je moet je pas zorgen maken bij een gat in de weg, stoeprand oid waar het achter blijft haken.
Wel kan je frame sneller krom trekken met valblokken of doppen.

Ik heb de beugels 1 keer uit mogen testen op een parkeerplaats in Duitsland, prima hun werk gedaan en kon gewoon verder rijden :]
 
Als ik een motor met beugels wil haal ik wel een GS1200 adventure :P

Maar als je je daardoor saver voelt moet je het zeker doen.

Enige wat ik mooi vind is hoe Roel zijn voeten op de valblokken legt op de lange rechte stukken _O-
 
Laatst bewerkt:
Stiekem had een allroad ook eigenlijk mijn voorkeur, en dan in het bijzonder idd de GS1200. Maar aangezien ik bij de GSR al maar net met de peutjes aan de grond kom ben ik bang dat dat hem niet gaat worden :')

Die Givi beugel had ik gezien idd, das best een optie. Hebben jullie een foto van hoe dat eruit ziet op jullie motoren?
 
Hehehe ja roel is daar goed bedreven in, maar geef toe, het smoelt de GSR best wel deze beugels :]


@ Allegra: Ik kan helaas geen goede foto's vinden van de beugels op de motor. Maar het lijkt, vond ik, fabrieks af op de GSR, ook al is het geen GS1200 :P
 
Op mijn GSR had ik valdoppen (al gedaan door de dealer in opdracht van de vorige eigenaar)

Deze heb ik voor vallen of schuiven nooit gebruikt, maar wel als voetsteun bij lange ritjes.

Ik denk dat je de valdoppen of beugels vooral moet zien als bescherming als je de motor (gecontroleerd) laat vallen met op/afstappen/lopen en dergelijke. Met een echte schuiver is het maar net wat je raakt en hoe erg dan de schade is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan