Jorge Lorenzo deel 5;Time to tame the Desmo

Status
Niet open voor verdere reacties.
.
full
 
:^

Sam Lowes is ook gewoon gepromoveerd naar de GP.

Als crashes zoveel uit zouden maken wat betreft de financiën dan was hij nu werkloos. :')
Guintoli was vorig jaar gewoon tien races geblesseerd.
En dan nog stond hij voor Alex Lowes in de eindstand. _O-
 
Laatst bewerkt:
"Oh, Sh*t: Lorenzo Has That Look"

Oh, Sh*t: Lorenzo Has That Look – SuperbikePlanet

99-2017-frb.jpg

When Valentino Rossi jumped from Yamaha to Ducati after the 2010 season, he later admitted he knew the move probably was a mistake from the very first time he tested the Desmosedici the day after the 2010 season finale at Valencia.

The Ducati was recalcitrant at best, a very difficult bike to get to turn. Rossi knew immediately he faced two years of hard slog and probably had made the biggest mistake of his career.

Photos of Rossi from that Valencia test showed an “Oh, sh*t” ghost-like mask of horror and disgust, as the Ducati requires a riding style different than any of the Japanese bikes Rossi rode during the first nine years of his premier-class career.

Three-time MotoGP World Champion Jorge Lorenzo made a similar high-profile move from Yamaha to Ducati this season, and he has struggled to come to grips with the deep-braking riding style the GP17 demands. Like Rossi, Lorenzo spent the first nine seasons of his top-level career on a Japanese bike, a Yamaha, which rewarded his geometrically perfect lines and style of early braking and carrying increasing speed through corners.

Lorenzo struggled earlier this month at the first preseason test of 2017 at Sepang, and he appears even more lost during the test at Phillip Island. Lorenzo was 11th quickest overall during the first day Wednesday, 1.134 seconds behind the Honda of leader Marc Marquez.

The second day was worse. Lorenzo dropped to 15th overall out of 22 riders, 1.350 seconds behind leader Maverick Vinales, who continued to show his strength – on Lorenzo’s old bike.

Photos of Lorenzo in the Ducati garage from Wednesday at Phillip Island showed the same visage as Rossi in 2010 at the Valencia test and during all preseason tests in 2011.

It’s the face of a man searching for answers and understanding already that none may come. It’s the face of fear. It’s the face of panic. It’s red alert time for Lorenzo, and he knows it.
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal... afgelopen seizoen zaten Iannone en Dovizioso er gewoon netjes bij het hele seizoen. Dat niveau moet Lorenzo met zijn talent minimaal kunnen evenaren. Het is erg voorbarig in mijn ogen om nu al de vergelijking met Rossi te trekken.
 
Laatst bewerkt:
Beetje van het niveau shownieuws SBS6 dit :P
Dit was wel een goed punt.

Three-time MotoGP World Champion Jorge Lorenzo made a similar high-profile move from Yamaha to Ducati this season, and he has struggled to come to grips with the deep-braking riding style the GP17 demands.

Daar was Iannone juist heel goed in. Daarom hebben ze naar mijn idee ook een gigantische fout gemaakt met het huidige duo. Dovi is puur stop en go en Lorenzo juist vloeiend. Haal je Lorenzo binnen dan zul je de machine compleet moeten veranderen en de feedback van Dovi gaat hier echt niks aan bijdragen omdat hij een totaal afwijkende stijl heeft. Ze hadden of iemand moeten zoeken die wel bij de huidige Duc past, of ze hadden naast Lorenzo nog een rijder met vloeiende rijstijl moeten nemen om de machine sneller naar de wensen van Lorenzo te ontwikkelen.
 
Goed verhaal... afgelopen seizoen zaten Iannone en Dovizioso er gewoon netjes bij het hele seizoen. Dat niveau moet Lorenzo met zijn talent minimaal kunnen evenaren. Het is erg voorbarig in mijn ogen om nu al de vergelijking met Rossi te trekken.

:^
 
Dit was wel een goed punt.Daar was Iannone juist heel goed in. Daarom hebben ze naar mijn idee ook een gigantische fout gemaakt met het huidige duo. Dovi is puur stop en go en Lorenzo juist vloeiend. Haal je Lorenzo binnen dan zul je de machine compleet moeten veranderen en de feedback van Dovi gaat hier echt niks aan bijdragen omdat hij een totaal afwijkende stijl heeft. Ze hadden of iemand moeten zoeken die wel bij de huidige Duc past, of ze hadden naast Lorenzo nog een rijder met vloeiende rijstijl moeten nemen om de machine sneller naar de wensen van Lorenzo te ontwikkelen.

Tja, de enige die tot nut toe echt bij de Duc pastte, en er zelfs voor gemaakt lijkt te zijn is Stoner. Maar laten we nou niet te vroeg conclusies trekken inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
toen rossi naar Ducati ging hadden ze daar al aangegeven er geen yamaha van te maken.
en dat is in mijn ogen nog steeds zo en ik denk dat dit geen motor is voor een gevoelige rijder als gorgel.
 
Maar ff alle gekheid op een stokkie; ik hoop dat Jorge goede resultaten scoort op de Duc. Komt de competitie alleen maar ten goede.
Bij voorkeur echter wel ná Rossi, Vinales, Ianonne, Rins, Crutchlow, Folger en P Espargaro :+
 
Laatst bewerkt:
Tja, de enige die tot nut toe echt bij de Duc pastte, en er zelfs voor gemaakt lijkt te zijn is Stoner. Maar laten we nou niet te vroeg conclusies trekken inderdaad.

Of het nu de ouwe 800 GP7, de allernieuwste Duc of een Honda is, het maakt Casey niet uit.
Die gaat overal hard mee :}
 
Ik begrijp trouwens ook niet dat als ze de ingebouwde super winglets wel hebben ze er nog geen gebruik van maken. Daar moet je toch meters mee maken ook al ziet de concurrentie het...
 
Daarom snap ik ook niet dat Ducati JL hebben aangetrokken.
JL kan heel hard rondjes rijden,wanneer alle omstandigheden ideaal zijn.
Zo niet, dan presteert hij een stuk minder.
De Ducati is/lijkt niet ideaal voor zijn rijstijl.

Bij MM lijkt het geen reet uit te maken.
Die gaat altijd hard.
Zijn contract bij Honda liep ook af
En wanneer je toch kapitalen uitgeeft aan een rijder, kies dan degene die overal en altijd hard gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan