SpyBall - Eén handzender werkt, de andere niet

Bugboy

Die hard MF'er
6 mei 2003
521
2
Enschede
Ik heb een probleem met één handzender van het SpyBall alarm. De ene doet het prima, maar de andere lijkt helemaal niets te doen. In beide handzenders heb ik nieuwe batterijen gedaan (en die zitten er goed in). De handset die niets doet ligt al jaren (ongebruikt) in de la.

Het gaat om deze handset:
kLIX1J.jpg


Onderstaand verhaaltje kwam ik tegen, maar dat haalt niets uit:
11.1 Synchronisatie van de handzenders
Deze handeling is nodig wanneer de handzender uit synchronisatie met de ontvanger is geraakt. Bijvoorbeeld bij een lange periode zonder of met een lege batterij:
  1. Druk, één seconde, op knop 1 van de handzender, en laat deze dan los;
  2. Druk nog een keer maar houdt de knop 15 seconden ingedrukt;
  3. De zender en de ontvanger zijn gesynchroniseerd;
  4. Het alarmsysteem schakelt in of uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er alsnog uitgekomen. Alleen synchroniseren was blijkbaar niet genoeg, maar ik heb beide handzenders opnieuw moeten inleren:

11.2 Programmering van reserve handzender
Het alarm is origineel voorzien van twee handzenders. In geval van verlies of defect kunnen een of twee nieuwe handzenders als volgt geinitialiseerd worden:

  • Schakel het systeem (alarm en startblokkering) uit met behulp van de overgebleven handzender (indien aanwezig) of door gebruik te maken van uw eigen persoonlijke noodcode ("Confidential Code").
  • Draai de contactsleutel op "ON", draai deze weer op "OFF" en wacht 20 seconden. De LED op het dashboard licht 2 seconden op.
  • Draai, tijdens het oplichten van de LED, het contact op "ON". De LED gaat uit en het alarm "bleept" één keer.
  • U heeft nu 6 seconden(*) om de knop 1 van "handzender 1" in te drukken en vervolgens op knop 1 van de 2e handzender het systeem "bleept" om een succesvolle initialiseren te bevestigen.
  • Draai het contact op "OFF".
(*) Zijn de u ter beschikking staande 6 seconden verstreken, dan zal het systeem u met "beeps" waarschuwen wanneer de initialiserings periode voorbij is.

Opmerking:
  1. Uit oogpunt van beveiliging zal het systeem slechts twee handzenders accepteren.
  2. Elke initialiserings procedure schakelt de handzenders uit welke de ontvanger eerder heeft "geleerd". Daarom: heeft u uw handzender verloren en wenst u de reserve handzender te initialiseren, vergeet dan niet de overgebleven handzender ook te initialiseren die u in uw bezit heeft (of deze zal niet werken). Wanneer u niet de reserve wenst te initialiseren, initialiseer de handzender welke over is gebleven opnieuw: hierdoor zult u de verloren handzender uitschakelen.

Volledige gebruiksaanwijzing is hier te vinden.
 
Herkenbaar, ik heb de spyball 8510, zit al ruim 10jaar op mijn motor, nooit problemen mee gehad behalve dat ik de interne batterij heb moeten vernieuwen.

Het is wel zo dat wanneer de batterij er voor langere tijd uit de handzender is deze het ook niet meer doet. Als je er 2 hebt open liggen heb je dus ineens beide zenders niet meer :Y

Dan moet men van de bedrading nr. 11 en 13 doorverbinden en vervolgens het alarm af laten gaan om zo de confidentiele code in te kunnen voeren m.b.v. h t contact. De info is makkelijk te vinden op internet :9.

Mocht je de code kwijt zijn:
Als je het alarm kastje openschroeft zal er een stickertje aan de binnenkant op een chip geplakt zijn. Dat is de code :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan