Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sammie schreef:
Is daar ook een herenmodel van?
En wat bedoelt onze Noordelijke archeoloog hier mee?

Is dit wel een herenmodel??
14912_0_1_4_350_Submitted%20by%20anonymous%20user..jpg
 
Laatst bewerkt:
V FRed S schreef:
Als ie 10 cm zakt is je frame een jiffyplaat.
Inderdaad, 4 nokken en een Air-ride en het zou kunnen. Maar dat is meer voor de show, normale vering rijdt beter. En daar is hij voor gebouwd. En dat doet hij gelukkig ook, nog geen drempel tegen gekomen waar ik last van had.

Maar we dwalen af, denk ik. Jiffyplaat is soms noodzakelijk en mag dan best "handig"zijn. En er is geen verschil denk ik of er een heer of een dame op de motor zit.
En nu weer terug naar kamperen.
 
Laatst bewerkt:
/url]]
En er zit inderdaad een grote voetplaat op. En drassige campings laat ik links liggen, slapen ook niet zo lekker.
Maar helemaal eens, met een hoge motor met kleine voetplaat is een plankje/plaatje met een touwtje wel handig.

Zeker een mooie bike! Niet geschikt voor het betere stuurwerk, maar wel mooi om te zien. Campings slapen best goed knutselsmurf, zeker als je het kampeermateriaal goed voor elkaar hebt.
 
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een zo-drassige camping heb meegemaakt dat de motor met de bok/zijstd. weg zou zakken..
Indien wel, zoek je een platte steen/plankje of zet je'm tegen een boom?
 
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een zo-drassige camping heb meegemaakt dat de motor met de bok/zijstd. weg zou zakken..
Indien wel, zoek je een platte steen/plankje of zet je'm tegen een boom?

Ik wel. Treffen in Zuid-Duitsland. Regenbui 's nachts. Mijn tent vol water en de motor van mijn zwager lag op zijn kant.
 
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een zo-drassige camping heb meegemaakt dat de motor met de bok/zijstd. weg zou zakken..
Indien wel, zoek je een platte steen/plankje of zet je'm tegen een boom?
Afgelopen testweekend nog.
Beetje zachte grond, zware motor...
 
Zelf nog nooit gehad dat hij op een camping zomaar omviel, maar ik zet hem wel altijd zo weg dat mocht hij toch omvallen in ieder geval niet op mijn eigen tent of die van iemand anders valt.

Wel eens op een camping een andere motor weer recht op gezet. Na een regenbui was het toch zo drassig geworden dat die motor omviel, en aangezien de eigenaar er zelf niet was heb ik hem maar even rechtop gezet.
 
Boxerob schreef:
Zeker een mooie bike! Niet geschikt voor het betere stuurwerk, maar wel mooi om te zien. Campings slapen best goed knutselsmurf, zeker als je het kampeermateriaal goed voor elkaar hebt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel van kamperen, maar heb geen ervaring met drassige campings.
En met die lage Blauwe kan ik alles meenemen.
En inderdaad, de Africa Twin stuurt beter, dat weet ik uit ervaring.( 3 jaar Africa Twin en 8 jaar twee keer Trans Alp)
8ikJxPsx1_mdhaoig1pOeYLCzmbMlnBvb9cy6EwQquBiQMKOS51g8RclLcrguT6rQ7DUuInDW6sVZghSlOwawoZ7VIJ4Ji8z4aoGXKVloYNWM6mx8UsBe4AdD7vkuPSYMRmJdFu_9pOX8fOGQGCFnWLUQoR-cA9UrXVPILvNzPvVvZ_RjdAST1EcthGncWgnKLoMzIMvd1leLSI4KRauwfI-AlfrFSjEhe_cNZ5oWUUCgIZssZ1x5wrtmbAIn_jmX22E5BNmI9NIEcz3nbAq2jaxpojH1-nFyzRR7uxqEYrQ9dftHONSRlbG_klaKcxakfqx7K-SU7UI9AuDPuW8z2HRek3u_J3hZSBHGiffIrKm9Vb4b61fpg6bphUBICTdPKp6f74h3e94yNxb40qidzn0cAz-IM5vZo2NlNZsQw412RS1sEP2pAgC-9xpHKQ-arzg6YB3T65TBpjwwJjEqcLZmsSJq9NgVOos3j-RjxxAvdoVGl42RSC-EJc7KIHCPTbirQI42-9vL6hbVBfGOSUToHxf-nY7wQn9lTGMgXdpH2M8ycL_NuV11I19yfAGPmRlKbiyC4JLBbfse18C3fdkYaAP0aPhO0JG8eHBmO2Pj9Jd8PDElFOLkThQjCgo6A9_Bf0uchn5nFACwv6444jcPKLYCnS2mx_FMgHKjg=w1318-h878-no

Woensdag gaat hij zo weer op pad!!
 
Laatst bewerkt:
Van een snijplank van Ikea plankjes gemaakt. Werkt super
, niet meer wegzakken in drassige grond. En gemakkelijk "oprapen" gewoon aan het kabeltje omhoog trekken.
WP_20140425_001.jpg
 
Mensen vraagje:

In mijn tanktas is het altijd een bende, want het is 1 groot hok.

Zijn er mensen met handige/slimme truukjes om mijn tanktas 'op te delen' in meerdere hokjes? Ik begrijp wel dat ik bij de Gamma een stukje plastic kan halen en op maat kan zagen, maar wellicht zijn er makkelijkere methodes?
 
Diepvrieszakken met een ziplock, zo hield ik alles gesorteerd en ook gelijk waterdicht.

² dit. Dievrieszakken van verschillende groottes meenemen is altijd aan te raden. Helpt met koken. Is waterdicht. Cruciaal om bepaalde dingen hygienisch te houden.

Ik neem ook altijd een rol vuilniszakken mee. Die zijn ontzettend multifunctioneel. Je kunt ze opensnijden om er een grondzeiltje van te maken. Je kunt er een wasmachiene mee maken door er water, wasmiddel en je kleren in te doen. Je kunt er mee een ondiepe rivier oversteken (als er geen scherpe stenen zijn) Echt héél handig. Ze zijn dan ook nog eens goedkoop en gewoon weg te werpen na de reis.

Voor tanktas organisatie wil ik dit wel aanbevelen:
Compacte schoudertas voor trekking
Flinterdun en vederlicht. Kun je de tanktas mee een beetje organiseren en je kunt je zooi apart er uit nemen.

Extra compacte rugzak van 10 liter
Dit is groter maar kan je op de bodem van de tanktas doen misschien?
 
Mensen vraagje:

In mijn tanktas is het altijd een bende, want het is 1 groot hok.

Zijn er mensen met handige/slimme truukjes om mijn tanktas 'op te delen' in meerdere hokjes? Ik begrijp wel dat ik bij de Gamma een stukje plastic kan halen en op maat kan zagen, maar wellicht zijn er makkelijkere methodes?

Bij de ikea hebben ze toch van die vouw dingen waar je een soort vakjes cq schapjes mee kan maken. Gebruiken ze oa in kasten en lades. Misschien is dat een makkelijke oplossing.
 
Voor de overzichtelijkheid koop ik de laatste 2 jaar alle zakken en kleding voor de motor met kleur erin. Bij rugzakken voor outdoor wordt ook steeds vaker het interieur van een kleur voorzien voor betere zichtbaarheid. Ook bij de motor is vrijwel alles wat je kan kopen zwart. Doe je de tas open dan is het 1 zwarte kluwe. Vind dan nog maar eens iets terug? Nee dus!

Niet alleen in je tanktas maar ook in de rolbag geven kleuren duidelijk herkenbaarheid en daarom kan je alles veel sneller terugvinden. Hoop dat de leveranciers hierop gaan inspelen. Toch zal wel niet, want de 'motor-klant' wil nog steeds alleen maar zwart.
 
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een zo-drassige camping heb meegemaakt dat de motor met de bok/zijstd. weg zou zakken..
Indien wel, zoek je een platte steen/plankje of zet je'm tegen een boom?

Zelfs wel eens met heel warm weer, mee gemaakt dat de jiffy in de asfalt weg zakte.
Was er net op tijd bij, viel nog net niet om..
 
Voor de overzichtelijkheid koop ik de laatste 2 jaar alle zakken en kleding voor de motor met kleur erin. Bij rugzakken voor outdoor wordt ook steeds vaker het interieur van een kleur voorzien voor betere zichtbaarheid. Ook bij de motor is vrijwel alles wat je kan kopen zwart. Doe je de tas open dan is het 1 zwarte kluwe. Vind dan nog maar eens iets terug? Nee dus!

Niet alleen in je tanktas maar ook in de rolbag geven kleuren duidelijk herkenbaarheid en daarom kan je alles veel sneller terugvinden. Hoop dat de leveranciers hierop gaan inspelen. Toch zal wel niet, want de 'motor-klant' wil nog steeds alleen maar zwart.

Nu vind ik zwart een mooie 'kleur' dat scheelt.
Maar inderdaad, ik heb zelf zwarte kleren, zwarte helm etc.
De helm van de jongste is dan nog wit, maar die van de oudste is nu zwart met wat paars, du het wordt inderdaad 1 zwart gat waar alles door elkaar ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan