Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een msr superfly gekocht: super klein, past (zonder gastankje) in mijn pannensetje.

Er zijn verschillende soorten gasflesjes: campingaz, coleman en .... eh ... nou ja, nog een. Die superfly past op allemaal.

Ik koop vlak voor aankomst een diepvriesmaaltijd en twee blikken bier. De maaltijd koelt eerst het bier en wordt daarna opgegegeten. Ontbijt onderweg bij een bakkertje.
 
Ik ga vaak meerdere weken achter elkaar weg, dus dan red je het niet om alles vooraf mee te nemen. Dat betekend dus gewoon onderweg boodschappen doen, ook omdat ik regelmatig wel wat verse groenten of fruit wil hebben. Omdat de bagageruimte natuurlijk beperkt is moet je wel ongeveer elke 2 dagen boodschappen halen, maar dat vind ik niet zo erg. Om het budget een beetje in de hand te houden kook ik eigenlijk altijd zelf, restaurant doe ik eigenlijk zelden.

Meestal haal ik bij een supermarkt een gewoon een brood en pot jam, chocopasta of iets dergelijks. Soms wat kaas of ham. Daar kan ik voor ontbijt en lunch wel een paar dagen mee doen. Tussendoor soms wat mueslirepen, appel of nootjes. Dat soort dingen kan je eigenlijk overal wel kopen. Als ik op een camping vers brood kan bestellen dan doe ik dat vaak wel, maar meestal weet je dat vooraf niet dus zorg ik eigenlijk altijd dat ik zelf iets mee heb.

Als avondeten kijk ik ook gewoon in de supermarkt wat er voor handen is. Kan van alles zijn, al is het op één pit altijd wel een beetje behelpen. Meestal mik ik gewoon wat dingen bij elkaar. Voor nood heb ik wel altijd een aantal van die zakken van Knorr bij me, dan heb ik in ieder geval altijd iets te eten mocht ik geen supermarkt kunnen vinden. Die zakken kun je in het buitenland ook vrijwel overal kopen, dus als ik de noodvoorraad heb gebruikt dan haal ik meteen weer nieuwe. Maar 3 weken op dat soort spul leven gaat ook snel vervelen, dus probeer ik zoveel mogelijk vers te eten. Vaak neem ik van huis ook wel een paar zakjes pasta of rijst mee, dat verpak ik apart in zakjes die genoeg zijn voor één persoon. Dat neemt nauwelijks plek in omdat je dat ergens tussen je bagage altijd wel kwijt kunt.

Het hangt er ook wel vanaf waar ik heen ga. Ik ga veel naar Scandinavië, en zeker in het noorden liggen de supermarkten daar niet altijd voor het oprapen. Dan neem ik zelf altijd wat meer noodvoer mee. Blijf je meer in de dichtbevolkte gebieden van Europa dan heb je daar veel minder last van want hoef je nooit ver te zoeken naar een winkel.

Ik gebruik altijd benzinebranders, ik heb een Coleman Feather en een MSR Whisperlite. Meestal neem ik de Coleman mee. Voordeel van benzinebranders is dat je altijd benzine bij je hebt, en dus geen gastankjes mee hoeft te nemen.
 
En had 3 zip-zakjes met een portie rijst mee. Hamburger of inhoud van een worst erbij voor mooie hoeveelheid gehakt en bonenmix of potje chili con carne erbij :Y
Dan heb ik wel een probleem.
Ik lust vrijwel alles maar bruine bonen, die krijg ik echt niet weg.
Soms proberen ze dat mooier te maken en dan noemen ze het Chili con Carne. Maar die vieze bonen zitten er dan nog steeds in. Brrrrrrr

In de vakantie stel ik meestal weinig eisen aan het eten. Vnl de voedingswaarde telt.
Onderweg pruts ik alle beschikbare etenswaren bij elkaar. Ik probeer altijd wel rijst/ piepers met groente en vlees samen te voegen. Nee, dat is niet haute-cuisine, maar dan heb ik wel mijn buikje gevuld.

Als ik niks beters voor handen heb gebruik ik soms wel eens gesneden BIFI-worstjes als vlees.
Even de laatste min meekoken met de rijst/ piepers. (alleen opwarmen)
Voor groenten voldoen die mini-blikjes Bonduelle heel goed. Als toetje zijn blikjes met vruchten op sap heel goed bruikbaar.

Eenmaal weer thuis (als ik er zin in heb) laat ik alle bovenstaande ver achter me, en leef me lekker uit in de keuken om ECHT lekkere dingen te maken. :9
 
Hier enkele foto's van mijn kampeer plek in zweden.
full
 
@wouwer bekend tentje, staat heel snel mar voor mij helaas net iets te kort.. verder voor die 20 euro nieuw een onwaarschijnlijk goed ding!
Qua eten, ik deed regelmatig wat diepvriesgroenten opbakken met dan een blik gulash oid erdoor.. prima hap..
Ik heb een vraag over die benzinebranders..
Gaat dat goed met alu-mess pannetjes?
En zou mengsmering geen invloed hebben op de smaak/geur?
 
Ik heb geanodiseerde aluminium pannen, dat gaat in ieder geval goed.

Ik gok dat mengsmering niet echt ideaal is voor de brander en ook niet voor de smaak en geur. Gewone Euro95 vervuild de brander al behoorlijk, daarom kook ik ook zoveel mogelijk op Coleman fuel/Wasbenzine.
 
Ik heb een brandertje van campinggaz met een groot patroon de cv470 en ik heb mijn eten in mum van tijd klaar. Echt te vreden van tent en brandertje. Ook mijn slaapzak is tot koude temperatuur goed bevonden.
 
Nee is zweden ;) :Y wat me ook op viel dat is dat er veel openbare bbq stonden zoals in spanje. En de zweden zijn echt vriendelijke en behulpzame mensen. Vandaag de laatste nacht hier morgen weer 2x de ferry op naar belgie. :r ;(
 
Laatst bewerkt:
5-pZWtdRiiiZIFte-5JOrPJxYXuMiEJY13BVzZ1i1cDQZDc0s5YWy3pPdNWuFLB179a3_ej0WmGxBCqbaDLjHaiTlfCo__CfhEid8jwFAilX4_UZ5DwXj_U4LiiZCdZ8mG0IbtyuHGSbpRG7KC0FFtYk7uGHrVoT1zlugM6P1xLU9r6MuNwwsxjaQ-xCi8IMP06wYaNWB2MSxE88l4k9VH79gWMRyqAXrnFNmsFAi2ICMRPl-DFALIBPc97J8-XCh109hP7MR6GKSIOtsEWhLi5E2NgtI9V4nfBQ72BOLOWKGB2f0NC1mDJ36wIrRx-97JEDc5mIU-RH4MDvx8TgZjmcTv3Aa5n9kLru0Nkqds42w-f87b5FL8Q1b-DDskyhNLP87nNZDYkKoTZps3w63C6uAM2ogx8P-rjHh-mt7g8Ditq93WjbIUDFqRDRj1Bvl9EcWR0-PTpYVR8z99wI3DUZABz7xMfQ2lEr2Usn7u8bur_V3PQwPIe0s1K944tZ4LyYatZvycNXY8QVJ8U-1O3qe_UELFfod9BPSk6VhvmtXpA1Td0GkYcESm1yXDnj29HvF1Pxjl5n7DvQmvQjLYwIMWDc96L75QrdhYBFQ86uMmIqPFIWQvibKLuWIveExxt5ol5YOeiGLlJW2fvVensmjC4x0rd8u4d3WwjttIR6vA=w1059-h794-no

Doet me een beetje aan mijn voormalige werk denken, maar dan zonder de tanktas en de stoelen. Maar wel lekker basic.
Dat is nu wel anders. Alleen ga ik ook zo,
F5BQn-w3tpwHfuXwOsD8SU5elEn4Mlfu2Q18T4x8phP3-IXyLxqhrjd68URkW0W9QdssYYsNgXxOUXe1zvdK6BdLI-5V6EdG3wxCVpf4McAFUYRBJPBKt2HTLTbJAXKvfnXApH2TPmkZfnb25W-wJRdaISr1E4dG6zFkeePC45QcT6cHzxyqUY4FH3O5HfjhsQj9x0V3u8S-yhUErfDzJ7kwtdI5FyrH_8CXphyT4Cj3fGTYrhhPbcHMSS7P3YSyRenWwDJG-Mx-np7fzbpk1Wk1AUS4Ic1S1Pb9HQXs2_-ZrnVEXxt7dnH4jJ9pntY_yvwcAqlgIo0dP4g3g5a-9ENcJXBOZ53c19MKJiAqqZEUmb-1ZjDiErffjmiNLGzOpUYFtoi523WHZuqVE5GPZsAY4RwuU4RpWayn4P6eFNkJgg_bcgTVMXEUV1Uvk65nfEyIBnbtUgCFNtpQW763AY_2syFvNIM3NBMg7pHw8bJg_rYbvCs27iFjlL_8LnasenjhD1oRBQ0mum67uRMpdvbUkpe3wlFEKM44dOJ_O-QLy8pIY6LOLdVrZcArqZC1D_9xRIOka3WLeZcfzNkCFE0gvJizqMi8ZdgWBbLkI_lZQylF4oEzPu66R7wDJoQz5fTMviXpdp9VfPBkTJdFn0VgaiT80GcPArLXVRM72aZjNw=w1502-h844-no

maar met zijn tweeën ziet het kamp er heel anders uit.
eYSc1aRJMShlFNX1GYxIGY--TXCMxc7bvaE9qVvboAwWBPhJe1rMM1Vh1lTR6lMpn8hFy1_ojR8gqJ5ZbcXKqx74kQUiQPyN89PS8tpRzFDLk0KR5PTRS9oKWU5tUIc5eEei7p4i2e76AVnENGxL17ry88hf9kjHou3iR09hp34gAbqpYjVku4QhGdnGxyfECBgiG67yzgCtIEo8uSfOqlvaIY1MmvdJcGAikV2RTSBoN7ErBabBrVb2ipLx7qzCEOL_C4KzfmIyTkP75on822ivPKSbSY3r6E1r25AMyjc5SbMK-gY-44HbCDmhAqGy74EtO5_5Ck5Zkg7vYNEC2qebKvnxsSqQAYOxcxltTl5X0UWhlc4ATBMqCd7-7v0DjkNtPU-CjUs9g3g4JmGaMiJcGbj5z7t106LE6qnwRjwEgF_A-ujvb3rBvGrBHEzY_fJrQQCVp8adoAIlLHRLHvoDNqYZOGceZrinTjCGCWGD5rz_1H41rBx7cLVnOr5tQ_1dFz4el7tX0jrnO5ynn5RxioltlRb4sgJNijqpcWpf2lpFtJtBnnGFPLg1NdDK4tYM2C52N7UVrrSYbrYJK2891nODbIEVwzZIhBUOkh6CqNFMJp-Q=w1126-h844-no

Maar deze tent is dit jaar overleden, grote scheur er in(wel ter plaatse gerepareerd) en zo lek als een zeef, vanaf de eerste dag.
Vandaag een nieuwe tent opgehaald.
f3E-AomMRCnxYXm4U7Wpw9HL0QS9VYgGpiE-OXGp_YuuepDEYppDCGnHArUL9OjdAX9gubnYbwFsLEhSjdtuLPWR9wR1WcYGJ03HMuTxAaGIclPB8UEf7y2FEsuLWYJgS7nG6eqIFyoJBNV8KGnO2S7djKByUdqAA44Ix3S0aIJ7Lj8SNifK4VCrHJXzRRBFRcQoz3YWY6rsSLxfoYuhlok0qFjk6CgbDrh3ErWP4OJx8EXL-GcFncu3p_sJQ9jfWamx8VqmEvBPITA0NSDQl8jMi7FW63SEJLt7JbqftVWkO9WVae27GzzvsSaWp3KdoCTA8dwxBCU4cdeXj8wyx_e6F0O2-OfaGFbIKx2BFAAEiR_0ZSOsRsMf0Xgr7rKADcMoso9mBbCZynifK4gO5IgPCLFm2i8v4k0tWiibo_S8zthE8_dVLwfj42ghqIpZIxnbsvKT4n0e0H4gcOCJCG4wR2tfGg15q-ykLFys0O0t_-Al0dHi-wsaqE2nXcWBO4xG9FdUquWsqaz31iAVqiJn0UWL8PUBKzL9WEvRltdoCcFWgSPNegrkmoiOwvMBgi-u4ajKuyPJyVM3ix-XAjczTaw1RMjizn8mAWUvWqeUzc274-4_8qKXhf4VlPCEvOMdOp0i-nCdoK85T-z45dsFeSiRiA01oW92jj6u7t0wCA=w634-h844-no

Leeftijd ( en dames) vraagt toch om wat meer luxe. Gaan hem dit jaar nog wel uitproberen, in Andalusië.
Ronda bezoeken en El Camino de Rey lopen.
 
inhakend op je laatste opmerking op camino el rey,

dit is zo populair dat je soms meer dan 4 dagen van tevoren online moet reserveren.
toen ik er was ging het het dus niet door omdat ik dat niet wist en dan heb je al een kut end gelopen eer je bij de ingang bent. dat was in Mei geloof ik dus nou niet bepaalde hoogseizoen.
 
En dat blijft daar ook gewoon staan zonder gesloopt, beklad of in de fik gestoken te worden, en met een beetje geluk ligt er ook nog een mooie voorraad brandhout.




bedoel je die bbq's? zo ja dat zijn eigenlijk zo van grote ronde vuurkorven met ijzeren gaas erop. en de zweden hebben heel veel fatsoen voor de natuur daarom dat ze er ook streng zijn als je zwerf vuil achterlaat. zo van deze nacht half 1 terug thuis. ben in 1 ruk van zweden terug gekomen. dikke 15u in het zadel gezeten en 1220 km afgelegd. :Y :}
 
Respect. Ik heb gisteren van 8 tot half 8 gereden - uur snelweg, kriskras door het Sauerland en toen door naar huis - en ik was volledig gesloopt. En jij doet daar nog drie uur bij :N
 
Laatst bewerkt:
# LePensur,
Pad is inderdaad erg populair. Kon voor het eerst op 4 oktober op een fatsoenlijk tijdstip twee kaarten kopen. Dus die datum is hard. Daar gaan we nu de rest maar omheen plannen. En dat is geen straf!!!
 
Laatst bewerkt:
bedoel je die bbq's? zo ja dat zijn eigenlijk zo van grote ronde vuurkorven met ijzeren gaas erop. en de zweden hebben heel veel fatsoen voor de natuur daarom dat ze er ook streng zijn als je zwerf vuil achterlaat. zo van deze nacht half 1 terug thuis. ben in 1 ruk van zweden terug gekomen. dikke 15u in het zadel gezeten en 1220 km afgelegd. :Y :}

Op sommige plekken heb je van die bbq's, met picknickbanken, toilethuisje, schuilhutjes en een nog zwem/vissteiger erbij. Dat kan daar allemaal gewoon, dat zou het hier nog geen week volhouden waarschijnlijk. Fatsoen en respect voor de natuur en de openbare ruimte, kunnen ze hier nog wat van leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan